וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחני ריסוק: המכוניות הבטיחותיות ביותר על הכביש

8.1.2015 / 11:00

מכון הריסוק Euro-Ncap מסמן את המצטיינות בבטיחות לשנת 2014. בין הכוכבות, ניסאן, סקודה, מרצדס ולקסוס

מכון הריסוק האירופי Euro-Ncap מסכם שנה ומפרסם את רשימת המצטיינות של 2014. בהתאם להתכנות החברה, המתכונת במהלך השנה הוחמרה באופן הדרגתי, וכיום משוקלל הציון גם בהתאם להמצאותה של בקרת בלימה אוטומטית בשעת חירום, וכן אמצעי הגנה אקטיביים נוספים, בהם בקרת שיוט אדפטיבית ואמצעי "קדם הגנה" (מתיחת חגורות הבטיחות ודריכות מערכתית לתאונה). משמעות הדבר היא ,שהבוחנים הכניסו למשוואה בקרות שמסייעות לנהגים להמנע מתאונות או לצמצם את אחוז הפציעות, בנוסעים אחרים או בהולכי רגל.

הרשימה הסופית השנה מורכבת ממספר קטגוריות ומוצאים שונים, אם כי נראה שכלי רכב שיצאו את גרמניה או חטיבות משניות בקרב הקונצרנים זכו לציונים גבוהים, כמו גם כלי רכב שהופצו מיפן. בדירוג הקטגוריות, המכונית העממית שזכתה לציון הגבוה ביותר השנה וחלוקת עם יתר המכוניות בטבלה חמישה כוכבים, הייתה סקודה פאביה החדשה. לצידה מתייצבת גם פולקסווגן גולף ספורטוואן ואילו רכב הפנאי העממי ניסאן קשקאי החדש, גם הוא זכה למחמאות ודורג בצמרת עם ציון מרבי.

באגף היוקרה, מכונית המנהלים מרצדס C קלאס החדשה דורגה עם הציונים הטובים ביותר השנה בקרב המשפחתיות הגדולות, יחד עם לנד רובר דיסקבארי ספורט החדש שהוביל את סגמנט השטח. ציון של חמישה כוכבים ניתן גם ללקסוס NX ההיברידי שנאבק עם טסלה S על תואר "האלטרנטיבה הירוקה" הבטיחותית ביותר בשנת 2014.

במכון מציינים, כי חלק מהכוכבות, בהן סקודה פביה הרשימו במיוחד, שכן סגמנט הסופר מיני אכלס 14 משתתפות ואף אחת מהן לא הצליחה לגרוף חמישה כוכבים למעט הצ'כית הקטנה. גם פולקסווגן ספורטוואן סחבה כמעט בגפה את קבוצת המיני MPV, כאשר מחצית מהנבחנות כשלו לגרד אפילו את הכוכב הרביעי.

מיכאל ואן רייטיגן, מנכ"ל המכון: "אנו מברכים את היצרנים שהצליחו להגיע לציונים הגבוהים ביותר במסגרת המבחנים שערכנו השנה. זה ממחיש את המחויבות שלהם לרמה הבטיחותית הגבוהה ביותר, שכיום מחייבת יכולות למנוע תאונה בצורה אקטיבית יחד עם הגנה פסיבית מרבית. שעה שהטכנולוגיות האלה הופכות נפוצות יותר ועלותן יורדת, אנחנו נראה יותר יצרנים צועדים בעקבות המצטיינות שלנו ומציעים ללקוחות מעטפת הגנה מקסימלית".

מהעבר השני, המכוניות שדורגו בתחתית, הגיעו מסגמנט מיני, סופר מיני, מסחרי ותת משפחתיות. כך לדוגמא, הסינית MG3 זכתה השנה רק ב-3 כוכבים, כמו גם סיטרואן סי אליזה ואחותה התאומה פיג'ו 301. גם רנו מגאן יש לציין, מי שבעבר הובילה יחד עם רנו לגונה את הקבוצות, הצליחה השנה ללקט רק 4 כוכבים, אם כי עדיין מדובר בציון טוב. דאצ'יה, למי שתוהה, שאמש (רביעי) חזרה לפעילות בישראל, נבחנה השנה עם המסחרי הקומפקטי לוגאן, שהצליח לצבור 3 כוכבים - ציון זהה לסיטרואן ברלינגו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully