וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וולוו מציגה: S60 קרוס קאנטרי

8.1.2015 / 12:40

וולוו מחזקת את משפחת הפנאי קרוס-קאנטרי עם גרסת שטח קלה של ה-S60 סדאן. בכורה בתערוכת הרכב בדטרויט

וולוו S60 קרוס קאנטרי. אתר יצרן
וולוו S60 קרוס קאנטרי. סדאן עם הרבה כוח ומרווח גחון לנסיעה בשבילים ובגבעות/אתר יצרן

הגידול בפלח הקרוסאוברים מאלץ חלק מהיצרניות לפתח פתרונות אלטרנטיביים מסוגננים. וולוו מחזיקה כיום בארסנל שלה את משפחת ה-XC החשובה, אבל בשנים האחרונות היא מנסה להמציא לקהל הנאמן חלופה קצת יותר זולה, אם כי מטבע הדברים נחותה יותר בכישוריה הרחק מהאספלט הסלול. אז כעת, לאחר שהשיקה את ה-V40 וה-V60 קרוס קאנטר, מנחיתה עלינו השוודית סדאן על עקבים - S60 קרוס קאנטרי, על בסיס מכונית המנהלים הפופולרית.

ה-S60 קרוס קאנטרי חולקת את רוב מכלוליה עם ה-V60 קרוס קאנטרי, אך בהבדל פיזי ניכר לעין - המרכב. רוב היצרניות כיום מתירות לעצב מבנה הצ'בק או טורר ספורט על מנת לתגבר את היכולת השימושית של הרכב, אבל בוולוו רוצים לייסד נישה מיוחדת של מכוניות עם תא מטען נפרד, מרווח גחון, צמיגים גדולים וקצת מיגונים מפני חול ואבנים.

"אנחנו נורא רוצים לחקור את התחום הזה", אומר לקס קרסמקרס, בכיר במחלקת פיתוח ואסטרטגיה בוולוו. "עשינו זאת בעבר, ב-1997 עם וולוו V70, ומכאן הסקנו שהוא מציע לנהג יכולת הבעה ייחודית והפתקנות. והכול בחבילה נאה וספורטיבית".

התוספות של ה-S60 קרוס קנטרי סמליות, כך שמה שרואים בתמונות די משקף את המציאות. וולוו הוסיפה למרווח הגחון עוד 2.5 סנטימטרים, הנעה כפולה תקנית של הנורדים והתקינה לו צמיגי כביש-שטח שיוכלו לטפל גם בכביש וכן בכורכר וגבעות על חישוקי 18 ו-19 אינטש. תא הנוסעים נותר ללא שינוי מהותי מה-S60 הרגילה (שלאחר מתיחת הפנים ב-2014), אם כי סביר שיתווספו כיתובים קרוס קאנטרי ברחבי החלל.

סגל המנועים של ה-S60 קרוס קאנטרי יהיה רחב ויכלול גם גרסאות נטולות הנעה כפולה במחיר נגיש יותר. במשפחה, תהיינה יחידות החל מה-D4 דיזל עם 190 כ"ס, וכלה במנועי ה-T5 עם הספק של כ-254 כ"ס בחיבור לתיבות ידניות או אוטומטיות 8 הילוכים. סביר שבדגם זה, יוותרו וולוו על מערכת הנעה היברידית כפי שמותקנת ב-XC90 החדש.

ה-S60 קרוס קנאטרי יוצג לראשונה במסגרת תערוכת דטרויט בעוד מספר ימים, ויצא לכבישים במהלך הקיץ. מיבואנית וולוו לישראל 'מאיר' נמסר לוואלה! רכב כי בשלב זה אין כוונה לייבאו ארצה.

  • עוד באותו נושא:
  • וולוו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully