וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רכיבה ראשונה: יוסאנג GD250R החדש

11.1.2015 / 8:28

יוסאנג GD250R החדש יוצר כוח משיכה חדש לרוכבים צעירים. יש לו 28 כ"ס ממנוע 250 סמ"ק, עיצוב מרשים ויכולות מעניינות לא פחות והכל ב-35,900 שקל. כיף להיות צעיר

צילומים: ערן גילווארג

מבחן אופנוע יוסאנג GD250R. ערן גילווארג
מבחן אופנוע יוסאנג GD250R/ערן גילווארג

שנת 2015 תהיה לאחת המעניינות ביותר בכל הקשור לקרב על הרוכב הצעיר. אם עד לפני שנים אחדות ההתלבטות התחלקה בעיקר בין שני כלים עיקריים - קוואסאקי נינג'ה 250 והונדה CBR250 (היו גם אחרים, אבל כמעט זניחים במספרי המכירות שלהם לעומת השניים האלה), הרי שהיום, כמעט בכל מותג תמצאו לפחות כלי אחד שפותח את ההיצע מלמטה.

בתחילת 2014 הבאנו לפניכם כאן מבחן ראשון לאופנוע שכזה מבית יוסאנג - ה-X5 העירום. אופנוע שהמחיש את השינוי וההתקדמות שעברה היצרנית הקוריאנית. כעת, רגע לפני שהחלה שנת 2015, עלינו על אוכפו של האופנוע הספורטיבי שנבנה על בסיסו של אותו X5 - יוסאנג GD250R החדש. מה חדש כאן? המשיכו לקרוא.

מבחן אופנוע יוסאנג GD250R. ערן גילווארג
מבחן אופנוע יוסאנג GD250R/ערן גילווארג

המלך הוא... לבוש

"הפירינג שלו זוויתי ותוקפני וחושף מתחתיו שלדת מסבך משולשים אדומה אה-לה דוקאטי"

יוסאנג GD250R כאמור מבוסס על ה-X5 העירום, אבל הוא כבר לא עירום. חיפוי פלסטי (פירינג) כמעט מלא עוטף את דפנותיו, יוצר לו חזית מחודדת ולמעשה מעניק לו זהות אישית חדשה לגמרי משל עצמו. גם כשמחנים את שני האופנועים זה לצד זה, קשה להבחין בקשר המשפחתי שלהם ולטעמנו זה מצוין.

היוסאנג GD250R נראה מצוין. "דוגמנית אמיתית" כינה אותו הצלם כשהוא חג במעגלים סביבו ומקליק מכל עבר. אפשר בקלות להבין מה מקור ההתלהבות - ה-GD250R משלב שלל רכיבים שמתאחדים למראה מיוחד וחריג. הפירינג שלו זוויתי ותוקפני וחושף מתחתיו שלדת מסבך משולשים אדומה אה-לה דוקאטי, יש בולם אחורי אלכסוני במרכז הגוף, תפירה אדומה למושב, כונסי אוויר (דמה) בזנב (שוב כמו דוקאטי, פניגאלה הפעם), יש פנסי לד מודרניים בחזית יחד עם עדשת תאורה בולטת, אגזוז טרפזי בתחתית הגוף ועוד.

האווירה השמחה הזו ממשיכה גם כשעולים על מושבו של ה-GD250R ומוצאים סביבת מחיה נאה עם לוח מחוונים שמאיר בכתום ומציע את כל המידע הנחוץ כמו הילוך נבחר, סל"ד, מהירות, חום מנוע, מד דלק, שני מדי מרחק מתאפסים, שעון זמן וכן הלאה. גם כשיורדים לפרטים ובוחנים את איכות ההרכבה והגימור, מוצאים עליית מדרגה של ממש ביחס למוכר לנו מאופנועי החברה מהשנים האחרונות והאופנוע ממש מזמין לרכיבה.

מבחן אופנוע יוסאנג GD250R. ערן גילווארג
מבחן אופנוע יוסאנג GD250R/ערן גילווארג

ויש גם קליפאונים

קל מאוד לעלות על היוסאנג GD250R משום שמדובר באופנוע קטן ורזה למדי ומושבו הנמוך מבטיח שגם רוכבים לא גבוהים יגיעו לרצפה בבטחה. עם זאת, למרות שגובהי 181 ס"מ, לא חשתי בצפיפות - לא במושב (יש מספיק מקום לנוע בחופשיות לאורכו) ולא ברגליים, למרות שהרגליות (מתכווננות) מוקמו במצב הגבוה והמשוך ביותר לאחור.

הצלע השלישית בנקודת המגע עמו נמצאת בכפות הידיים ואלה בדגם זה לא מונחות על כידון כמו ב-X5 אלא על קליפאונים נמוכים, מתחת לגובה המשולשים וכשמתמקמים עליהם בפעם הראשונה, נזרקים מיד אל עולם אופנועי הסופר-ספורט. המון משקל נח על הידיים והראש נמצא בקו אחד עם המזלג ההפוך שמלפנים, אבל עוד נחזור אל התנוחה הזו.

היוסאנג GD250R הוא אופנוע קטן, קצר, נמוך וקל וזה מורגש בכל רגע ורגע שמבלים על גבו, אבל למרות מרכז הכובד הגבוה יחסית שלו, הוא מתנועע בקלות בין הרגליים וקל מאוד לתמרן אותו הן בחניה צפופה והן במהירויות גבוהות בהטיה לתוך פניות.

מבחן אופנוע יוסאנג GD250R. ערן גילווארג
מבחן אופנוע יוסאנג GD250R/ערן גילווארג

חיבור מהיר

היוסאנג GD250R לא אמור להעניק תחושה שונה מה-X5 עליו הוא מבוסס, אבל בזכות תוספת המשקל על הפרונט, שברובה מגיעה כתוצאה מתנוחת הרכיבה הרכונה משמעותית, יש כאן חדות משופרת וחדווה של ממש לתקיפת פניות. תנוחת הרכיבה של ה-GD מקפלת את פלג הגוף העליון קדימה בזווית חדה ולמעשה, בכל שלב מתחת למהירות רכיבה של 140 פלוס קמ"ש, גם מניחה המון משקל על מפרקי הידיים.

הרכינה הקרבית הזו עושה לי משהו בראש ומכניסה אותי מיד ל'מוד' יאללה בלגאן. לשמחתי, היוסאנג הזה תומך בשאיפות ספורטיביות כאלה ולמרות העובדה שמדובר באופנוע בסיסי, הוא מאפשר לרוכב לדחוק בו עוד ועוד. המתלים לא שייכים לשום צד מתוחכם. מלבד כיול לעומס קפיץ מאחור, אין בו דבר אקסטרווגנטי, אבל הכל עובד ותואם את הציפיות. המזלג קשיח בדיוק במידה הנכונה כדי להציע עמידות בכוחות בלימה ופניות ומנגד, סופג היטב מהמורות עירוניות ורק האחורי חושף גבולות מוקדמים, אך הגיוניים.

התחושות שעוברות אל הידיים טובות וזו הפעם הראשונה שצמיגי ה-MRF ההודית לא עושים לנו חשק להתיז עליהם בנזין ואחר כך גפרור בוער. גם הקדמי וגם האחורי אחזו היטב באספלט, הגיעו לטמפרטורת עבודה טובה למרות הכביש הקר והפרופיל שלהם מחמיא מאוד לאופנוע בבלימה לתוך הפניה, ברכינה, באחיזת הקו הנבחר וגם ביציאה ממנה עם מצערת פתוחה לרווחה. נכון, הגלגל האחורי לא צריך להתמודד עם קג"מים אימתניים, אבל מהירויות הפניה של ה-GD לא היו שונות מהותית מאשר שאר אופנועים עמם הגענו אל כבישי המבחן וזה אומר הרבה על הקוריאני הזה.

מבחן אופנוע יוסאנג GD250R. ערן גילווארג
מבחן אופנוע יוסאנג GD250R/ערן גילווארג

כוחות סוס ובלימה

"היוסאנג GD250R נע בקלות ב-130 קמ"ש ואפילו מרגיש שם בנוח, למרות הסל"ד הגבוה היחסי שבו נמצא המנוע"

על כביש החוף לכיוון צפון, רגע אחרי שהתנועה מתפזרת מעט, היוסאנג הזה הפגין ביצועים הרבה יותר ממספקים עבור אופנוע עם מנוע רבע ליטר סינגל. יחסי ההעברה מאפשרים לו להאיץ בנחישות קדימה ולנצל את 28 הסוסים שיש למנוע להציע. ה-GD מסוגל בקלות לשייט במהירות גבוהה ממהירות התנועה ולכך משמעות בטיחותית חשובה, וכשהתעקשנו עם המצערת (ארוכה מאוד, עד כדי שצריך שתי משיכות כף יד כדי להביאה אל העצר) יכולנו לראות 170 קמ"ש מרביים על לוח המחוונים (164 קמ"ש לפי ה-GPS), אבל אז המנוע נמתח ממש עד קצה גבול היכולת שלו וברכינה אגרסיבית קדימה, אפשר לפגוש גם את מנתק ההצתה (10,500 סל"ד) בהילוך השישי והאחרון.

כשלא טסים קדימה במהירות שכזו, היוסאנג GD250R נע בקלות ב-130 קמ"ש ואפילו מרגיש שם בנוח, למרות הסל"ד הגבוה היחסי שבו נמצא המנוע. רוצים קצת יותר חלקות? ב-100 קמ"ש המנוע מסתובב במעט יותר מ-5,500 סל"ד ועדיין יש מספיק כוח להאיץ ללא הורדת הילוך אחד או שניים לעקיפה מזדמנת וכך גם תבטיחו לעצמכם צריכת דלק טובה מאוד של 28 קילומטרים לליטר. לעומת זאת, כשמותחים את המנוע אל הקצה, אפשר לראות גם 22 קילומטרים לליטר.

פחות אהבנו את תפעולה הלא אחיד של תיבת ההילוכים. בחלק מהמקרים העברות ההילוכים היו חלקות וקלילות וגם מדויקות, אך בחלק האחר של המקרים, התיבה הפכה לקשה וגסה, עד כדי מאבק של בהורדת הילוכים ובמציאת הניוטרל בעצירה. לא ברור לנו מה מקור חוסר אחידות זה, אך יתכן שלאחר טיפול הרצה או לאורך זמן תתרכך פעולת התיבה ותופעה זו תעלם.

ביצועי הבלימה של היוסאנג GD250R טובים באותה המידה כמו היכולת שלו לזרז את התנהלותו בעירק ובכביש המהיר. היצרנית הקוריאנית עדיין לא מציידת את אופנועיה עם מערכת ABS הכה חשובה, אך כאן, גם בלעדיה וגם לנוכח הדיסק היחיד מלפנים, האופנוע מייצר כוח עצירה משמעותי. לחיצה נחושה של שתי אצבעות על מנוף הבלמים יוצרת בלימה נחושה שקל לסמוך עליה ברכיבה ספורטיבית. הנשיכה בבלם האחורי חזקה גם כן, אולי חזקה מהצפוי ולכן עמו צריך להיות מדויקים ורגישים יותר כדי למנוע נעילה קלה של האחורי. בשימוש בשניהם יחד ה-GD250R בולם חזק מאוד וגם על כבי כביש רטוב, ללא חשש של נעילה מסוכנת.

מבחן אופנוע יוסאנג GD250R. ערן גילווארג
מבחן אופנוע יוסאנג GD250R/ערן גילווארג

35,900 שקל

אז האם לנוכח כל המחמאות היוסאנג GD250R הוא אופנוע מושלם? לא, הוא לא מושלם, לטעמנו אין דבר כזה "מושלם" בעולם האופנועים. הם הופכים למושלמים רק אחרי שמתחילים לפתח אליהם רגשות, אבל היוסאנג הזה בהחלט נותן מענה לרוכבים צעירים רבים שרוצים להיכנס לעולם הספורטיבי מבלי לקרוע את הכיס (של אבא) או לסכן את עצמם או להתפשר בתחומים רבים. ה-GD250R ייתן להם פוזה של אופנוע מסלול, מנוע גמיש (אך גם מעט גס בתחושה), מתלים הדוקים, בלמים חזקים ורמת יכולת טובה מאוד בקטעים המפותלים. בצד השני של המאזניים נמצאת נוחות הרכיבה בשל התנוחה הספורטיבית עצמה ולא בשל כשל תכנוני כלשהו.

היוסאנג הזה מציע מנוע מעט קטן משל מתחריו היפניים, אבל הוא לא בהכרח נחות מהם בכל הקשור לביצועים ולכן הוא עשוי להוות תמורה טובה לא פחות כאשר לוקחים בחשבון את מחירו הנמוך - 35,900 שקל (תוספת של 600 שקל לרישוי) בלבד - מחיר שזול באלפים רבים מהמתחרים הישירים, מבלי להיות בהכרח טוב פחות מהם.

מבחן אופנוע יוסאנג GD250R. ערן גילווארג
מבחן אופנוע יוסאנג GD250R/ערן גילווארג
  • עוד באותו נושא:
  • יוסאנג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully