וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיאט לאון קופרה סטיישן: ריגושים משפחתיים

11.1.2015 / 8:21

סיאט חושפת את הלאון קופרה החמה עם 280 כ"ס ותא מטען שימושי. ביצועים ספרדיים חריפים במעטה דיסקרטי

סיאט לאון קופרה סטיישן. אתר יצרן
סיאט לאטו קןפרה סטיישן. שיהיה מקום גם לסלי הקניות/אתר יצרן

השורשים של סיאט לאון קופרה נעוצים בחלקם בגרסה שנמכרה באירופה ובישראל בתחילת שנות ה-2000, הלאון טורבו 4X4. עד לאותה נקודה, הנציגות של סיאט בקבוצת הספורטיביות הסתכמה באיביזה 20VT, ועוד לפניה עם ה-GTI. אולם, התייצבות היחסים עם בעל הבית פולקסווגן - שברגעי משבר שקל למכור את המותג, אפשר לספרדים להציע עוד ועוד יצירות חמות, ונדמה שהמצטיינת בהן היא הלאון קופרה החדשה עליה נהגנו לפני מספר חודשים.

דגם ההצ'בק יגיע לארץ במחצית הראשונה של השנה, ובינתיים חושפים בספרד את הדגם שירכיב חלק לא קטן ממסירות הסדרה באירופה: לאון קופרה ST (סטיישן). כנגזר משמה, הלאון השימושית היא העתק של דגם ההצ'בק אך מוסיפה תא מטען גדול יותר וכמה סנטימטרים לאורכה. השינוי במידות מצביע על גדילה בחלל האחסון ל-587 ל' ועד 1,400 ל' בקיפול השורה השנייה (לא מעט בזכות הפלטפורמה המודולארית). מהצד הקוסמטי, אפשר להבחין בפגושים אגרסיביים ותוספת של חישוקי סגסוגת גדולים ברוח המסורתית. תא הנוסעים נותר ללא שינוי ביחס לדגם ההצ'בק הספורטיבי.

תחת מכסה המנוע שוכנת פנינה: יחידת ה-2.0 ל' טורבו לה 280 כ"ס ו-35.7 קג"מ הזמינים מטווח של 1,750 סל"ד. אל המנוע אפשר לשדך תיבת הילוכים ידנית 6 מהירויות או דו-מצמדית DSG עם 6 הילוכים. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 6 שניות (5.8 ש' בהצ'בק) והמהירות המרבית מוגבלת ל-250 קמ"ש בפיקוח אלקטרוני. למכונית גם בקרת כיול מתלים סלקטיבית (כמו באוקטביה RS) וכן ניתן לציידה בערכה תחרותית SUB8 בתוספת תשלום המציידת אותה בצמיגים מותאמים לנהיגת מסלול, בלמי ברמבו מוגדלים, חצאיות צד ועוד.

הלאון קופרה ST יכולה להיות גם רגועה למדיי, בהתחשב בנתוני צריכת הדלק הרשמיים שלה: 15.6 ק"מ לליטר בנסיעה ממוצעת (אם כי סביר שרוב הנהגים יתקשו לשמור על שליטה עצמית ממושכת ולהעמיד מספרים כאלו). כך או אחרת, ה-ST קופרה תצא להתחרות בכלי רכב דוגמת פורד פוקוס ST סטיישן במהלך השנה הקרובה. מיבואנית סיאט לישראל צ'מפיון מוטורס, נמסר לוואלה! רכב כי הלאון קופרה ST לא תגיע בשלב זה לישראל.

מחירה באירופה מכל מקום, עומד על כ-30 אלף יורו לדגם בסיס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully