וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רנו תייצר מיני קטנה בטעם קלאסי

12.1.2015 / 8:40

רנו עורכת ניסויים למכונית מיני בעיצוב רטרו בהשראת ה-5 המיתולוגית. תתברג בין הקליאו לטויינגו עם תג מחיר אטרקטיבי ומנוע קטן נפח וחסכוני

רנו 5. אתר יצרן
רנו 5. חוזרת השנה או ב-2016?/אתר יצרן

אשתקד דיווחנו שרנו דנה בנימוקים של חלק מצוותי החברה להחייאת ה-5 ברוח מודרנית. ובכן, על פי פרסומים של כלי התקשורת בצרפת, החברה עורכת בימים אלה מבחנים לרכב אב-טיפוס שיתברג בין הקליאו לטויינגו ויצור מעין שלישיה אורבאנית תוססת עם הרבה צבע על הכבישים, תוספות אישיות ומרכבים שונים.

ההצ'בק הננסית, שבינתיים נטולת כותר רשמי, בהחלט עשויה לרשת את הספרה 5 ולהתעצב בדמותה - בדומה למהלך שעשתה פיאט עם ה-500 החדשה. היא תחלוק עם הרנו הקלאסית לפחות חלק מהמידות (אורך וגובה), אך סביר שתהיה מרווחת ממנה ותעשה שימוש בבסיס גלגלים של הטויינגו. המרכב יהיה סטנדרטי 5 דלתות, טבול קורות חיצוניות מושחרות וכן יזכה לחישוקי סגסוגת בלעדיים לסדרה.

משקלה של המכונית יהיה כ-900 עד 950 ק"ג, והיא תישא בחזיתה מנוע 3 צילינדרים טורבו בנפח 1.0 ל' עם כ-80 כ"ס בחיבור לתיבת הילוכים ידנית 5 מהירויות. בזכות מנוע קטן נפח ומשקל נמוך, היא תניב צריכת דלק ממוצעת של כ-25 ק"מ לליטר. תא הנוסעים של ה-5 החדשה יורכב מצמד מסכי 7 אינטש שיותקנו בלוח המחוונים ועוד שני מסכים גדולים שהושתלו במרכז הקונסולה ויחליפו את הפקדים והמתגים בטאבלטים. המערכות כבר הותאמו לעבוד עם Apple CarPlay וכן עם Android Auto.

ברנו יגבשו בחצי השנה קרובה את העיצוב הסופי של הרכב, שבתקווה יהפוך לפרשנות מודרנית של ה-5 שיוצרה בין 1972 ל-1996) ויקנה לרוכשים אווירה של נוסטלגיה על גלגלים. המיזם אמנם נמצא בשלבים מאוד מוקדמים, אך מסתמן שרמזים ראשונים נוכל לראות כבר השנה בתערוכת הרכב בז'נבה (מרץ) או לכל המאוחר במסגרת תערוכת פרנקפורט בספטמבר 2015. לשאלה אם תהיינה גרסאות ספורטיביות כמו גורדיני או 5 טורבו? התשובה בינתיים שלילית.

אז מתי מעשית נראה אותה על הכבישים? לקראת אמצע 2017.

  • עוד באותו נושא:
  • רנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully