וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאופל באהבה: ביואיק קסקדה קבריולה

12.1.2015 / 8:43

ביואיק חשפה את הקבריולה הראשונה שלה מזה למעלה מ-20 שנה, באדיבות החטיבה הגרמנית שבאחזקתה. האמריקנים יקבלו מנוע קצת יותר חזק

ביואיק קסקדה. אתר יצרן
ביואיק קסקדה. חיזוק למשפחה האמריקנית/אתר יצרן

בניגוד לצלילה בישראל, ביואיק נהנית מביקוש ערני בגבולות צפון ארה"ב עם צמיחה של 11% במהלך 2014. מותג הסמי-יוקרה של גנ'רל מוטורס מחזיק בארסנל חמישיה מגובשת של דגמים מגוונים, שיכלול מעתה גם רכב קבריולה אופנתי, מפואר וחזק - ביואיק קסקדה, ש"נתרם" על ידי חטיבת אופל הגרמנית שנמצאת בשליטת תאגיד הרכב בדטרויט.

הקסקדה היא מכונית הקבריולה הראשונה של ביואיק מאז ממשל בוש סניור, כשלפניה הייתה ביואיק ריאטה שיוצרה לפרק זמן קצוב של שנתיים ומספר חודשים במכסה של 2,400 יחידות בלבד. הקסקדה, כמו מקבילתה התאומה מאופל, משלבת גג נפתח (בד) שנסגר או נפתח ב-17 שניות ומאפשר לעשות זאת במהירות של עד 50 קמ"ש. דאנקן אולראד, מנכל מיזמים בביואיק, אומר כי "הקסקדה תזין את המומנטום שרוחש במותג ביואיק בתקופה האחרונה". דאנק מעריך שהיקף המכירות יהיה גבוה מאוד למכונית מסוגה, וינוע בין 5,000 ל-15,000 מכוניות.

על אף שהיא חולקת רוב מכלוליה עם הגרמניה, האמריקנית מצוידת במנוע 1.6 ל' טורבו מתוגבר ל-200 כ"ס בחיבור לתיבת הילוכים אוטומטית 6 מהירויות. ההפרש מהגרסה האירופית הוא בשיעור של 30 כ"ס, כמו גם ביחס לאופל אינסיגניה. הנתונים של האמריקנית לעומת זאת, יכשירו האצה ל-100 קמ"ש בפחות ב-8 שניות ועד 225 קמ"ש. צריכת הדלק תהיה כמעט זהה לאופל עם כ-10 ק"מ לליטר.

סידור ההושבה בקסקדה הוא לארבעה אנשים, ובהחלט מוצע כאן מרווח ראוי לשני אנשים במידות גדולות בחלק האחורי. מלבד זאת, יש בה את כל אמצעי הבידור המוכרים מאופל, ובכלל זה מנגנונים לחימום המושבים וגלגל ההגה עבור שיטוט קריר תחת כיפת השמיים בעונת הסתיו והחורף.

אופל מכרה 6,000 קסקדות אשתקד באירופה ועוד 5,300 בשנת הכניסה שלה לשוק ב-2013. בבריטניה, תמחרה אותה ווקסהול ב-30 אלף יורו, ולכן ביואיק תבחר בעלות דומה שתנוע בין 30 ל-40 דולרים (תלוי גרסה). ביואיק תייצר את המכונית בפולין ותשווק אותה רק בארה"ב החל בחודשים הקרובים. עוד מוסרים מביואיק, כי העדיפו לשמור על השם "קסקדה" (מפל מים, בספרדית) כי הוא מעורר "תחושות של חופש והנאה".

  • עוד באותו נושא:
  • ביואיק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully