וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורד GT40: האגדה חוזרת

13.1.2015 / 10:40

פורד הפתיעה בייג טיים בתערוכת דטרויט עם חשיפת יורשת ה-GT40 החדשה. הפעם גם יהיו לה מעבר ל-600 כ"ס וביצועים שיגרמו למתחרות להתנשף בכבדות

אתר יצרן

ג'רמי קלארקסון בכוננות: פורד חשפה במסגרת תערוכת הרכב בדטרויט שנפתחה אמש (שני) את היורשת הרוחנית של ה-GT40 החדשה, ה-GT. זוהי פעימה שנייה של ה-GT המודרנית (הקודמת הוצגה ב-2004), אך הפעם נראה שכל מה שלא עבד בדגם היוצא זכה לאבולוציה משמעותית בדור השלישי של מכונית העל האמריקנית.

למי שעקב אחר התפתחותה, אולי ההפתעה אינה דרמטית במיוחד. פורד רשמה השנה את ה-GT למירוצי סיבולת ומשם כבר נסללה הדרך למכונית סדרתית. ה-GT החדשה היא אכן פיתוח מעולם המירוצים כשהיא עטופה ברכיבי קרבון (סיבי פחמן), אלומניום, מערכת מתלים אקטיבית, ספויילרים מתכווננים ובקרביים מאוכלס מנוע שמחלץ יותר מ-600 כ"ס, לעומת ה-550 בדגם הGT500 הקודם.

המנוע המרכזי אגב, כבר אינו ה-V8 בנפח 5.4 ל'. פורד בחרה עבור ה-GT החדשה מנוע 3.5 ל' טורבו כפול ששה צילינדרים סטנדרטי לחלוטין, כלומר ללא מערכת היברידית, ממשפחת אקו-בוסט עם מומנט של 70 קג"מ בחיבור לתיבת הילוכים רובוטית דו-מצמדית עם 7 הילוכים ותפעול פקדים מגלגל ההגה. ביצועים? אפשר רק להמר בשלב זה.

השלדה הקלילה מחוברת לעיצוב מחוותי לסדרת ה-GT40 המיתולוגית - אחת המכוניות המעוטרות ביותר של החברה בשנות ה-60 (ובכלל פורצת דרך בתחומה). בפורד רצו למזג את הסגנון של ה-GT היוצאת עם מראה עתידני שמאופיין בתכנון האלגנטי של מכוניות הקיצון הנוכחיות. תא הנוסעים מציע סידור הושבה לשניים, ואליו נכנסים באמצעות דלתות מספריים קלאסיות. בקבינה כל השכלולים האחרונים של פורד, לרבות בקרת סינק 3 ואפילו גלגל הגה בהשראת מכוניות פורמולה 1.

ה-GT החדשה לא תיוותר מכונית ראווה זמן ממושך. פורד מעריכה שתחל לייצר אותה במהלך 2016 עם מסירות ראשונות בתחילת 2017. לקראת השקתה, היא תציין 50 שנה לחגיגות הנצחון של פורד במירוץ 24 השעות בלה מאן שנערך ב-1966. "בשעה שפורד מקדמת את החדשנות לכל יוזמה, אנחנו רוצים להזכיר לכם שהכול התחיל על מסלול המירוצים - לא בתוך מעבדה", כך מארק פילדס, מנהל פורד הגלובאלית (בהקשר לנצחון של הנרי פורד במירוץ ב-1901). "אנחנו מלאי תשוקה לגרום לליבם של הנהגים לפעום בחוזקה".

השנים הקרובות בפורד תהיינה עמוסות במכוניות ביצועים: GT חדשה, פורד פוקוס RS, מוסטאנג על כל גרסאותיה ועוד. על קו הזינוק, יחכו לה כל המתחרות הבינלאומיות וכן שברולט שהכריזה לאחרונה על קורבט חדשה עם מנוע מרכזי.

  • עוד באותו נושא:
  • פורד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully