וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שברולט וולט החדשה: קלה, מעוצבת וחסכונית יותר

13.1.2015 / 11:09

המשפחתית ההיברידית שודרגה במראה החיצוני, בידוד הרעשים ובמערכת ההנעה. "תוכננה בהשראת הצרכנים שלנו"

שברולט וולט 2016. אתר יצרן
שברולט וולט החדשה/אתר יצרן

זה היה רעיון נכון מבחינת שברולט לשמור על קשר רציף עם לקוחות וולט בארה"ב, משום שלפי דיווחי החברה, המכונית החדשה תוכננה עם הרבה מידע שהגיע מהלקוחות שלה שהמליצו להכניס לנוסחה הסופית עדכונים מהותיים. חלק מהנהגים אמנם מתחו ביקורת חריפה על היכולות והחבילה, אך התאחדו סביב בקשה אחת ויחידה לדור השני: "אנא הגדילו את טווח הנסיעה החשמלי".

בשברולט לקחו את העניינים לידיים, האזינו בקשב רב וביצעו שורה של שדרוגים בכמה היבטים. החשוב שבהם הוא כמובן במנוע ההיברידי, שכולל כאן סוללות, מגדיל-טווח ומנוע בנזין שפועל כגנרטור, או במילים אחרות - EREV, ראשי תיבות ל-Voltec Extended-Range Electric Vehicle. המהנדס הבכיר בחברה אנדרו פארה, מכנה את תהליך הביצוע: "תרגיל בחסכון באנרגיה".

התוצאה היא הגדלת קיבולת הסוללות ב-20% תוך הקטנת תאים והשלת 10 קילוגרמים ממשקלה הכללי ל-1,700 ק"ג. הסוללה מפיקה כעת קצת יותר כוח, ויכולת הפריקה הוגדלה מ-110 קילוואט ל-120 קילוואט. התאים גם הותקנו כעת קרוב יותר לרצפה כדי לשפר את היציבות הכיוונית ומרכז הכובד, ובסופו של תהליך זה השיגו האמריקנים טווח נסיעה חשמלי של כ-50 מייל (80 קילומטרים) לעומת 56 קילומטרים. משך טעינת הסוללות אורך בין 13 שעות ל-4.5 שעות בעמדות חיצוניות מהירות.

למרות שעדר הסוסים נותר כשהיה, עם כ-150 כ"ס, בשברולט הצליחו להגדיל את טווח הנסיעה הכללי ל-400 מיילים, שהם כ-644 קילומטרים, וכן השיגו צריכת דלק מופחתת בשיעור קל המניבה ממוצע היברידי משוקלל של 42 קילומטרים לליטר. לצד זאת, חל שיפור בבידוד הרעשים, היכולת הדינמית וריסון המתלים.

המערכת החשמלית, מעשית תנוצל בשיעור גבוה יותר מבעבר (בשברולט מצביעים על 12%), ומכאן בעצם הצמיחה בטווח הנסיעה על הסוללות. היא מציעה ארבעה מצבי ניהוג קלאסיים לבחירת הנהג: נורמלי, ספורט (חידוד מצערת והיגוי), הרים (ניצול מקסימלי של בערה וחשמל) ומצב החזק - מכריח את הוולט לשמור על נסיעה חשמלית לפרק זמן ארוך ככל האפשר, גם תחת מאמץ).

העיצוב הפנימי והחיצוני מבשר על נטייה קצת יותר ספורטיבית, אם כי אין לצפות למכונית תוקפנית, אפילו אם התווספו לה מנופים בגלגל ההגה. בשורה התחתונה, בשברולט מביעים שביעות רצון גדולה מהתוצאה וצופים שהביקוש לה יגדל בשנים הקרובות אחרי הצלחת הדגם הראשון.

בישראל שווקה שברולט וולט בשנים האחרונות במחיר שמגרד ה-200 אלף שקלים. לדברי היבואנית UMI, "בוחנים כעת את הנושא בהקשר לדגם החדש, אך הדברים ייקבעו על פי הביקוש והתמחור אשר UMI יוכלו להציע אותה לצרכן הישראלי".

  • עוד באותו נושא:
  • שברולט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully