וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוחד והונאה: הוציאו רשיון נהיגה בלי תאוריה וטסט

14.1.2015 / 9:08

למעלה מ-70 חשודים נעצרו על ידי המשטרה וסוכני רשות המיסים לאחר שהתגלה כי תלמידי נהיגה הוציאו רשיון ללא עמידה כנדרש במבחן תאוריה ומבחן מעשי

אילוסטרציה לוגו רשות המיסים אזיקים (שאטרסטרוק, אתר רשמי של רשות המיסים). ShutterStock
אילוסטרציה לוגו רשות המיסים אזיקים (שאטרסטרוק, אתר רשמי של רשות המיסים)/ShutterStock

פרשת שוחד והונאה חמורה נחשפה היום (רביעי) במסגרת מבחני הנהיגה בישראל, בעקבות מבצע משולב של היחידה המרכזית (ימ"ר), יחידת ההונאה במשטרת מחוז מרכז ויחידת יהלום ברשות המסים. מאות שוטרים ביצעו היום מעצרים של חשודים שהעבירו תלמידים מבחני תאוריה ומבחניים מעשיים בתמורה לקבלת שוחד. למעלה מ-70 מעורבים עוכבו ובשעה 15:00 יובאו בפני בית המשפט השלום בפתח תקווה להארכת מעצרם. מפקד מחוז מרכז ניצב מוטי כהן, אמר לפנות בוקר לשוטרים טרם צאתם למבצע המעצרים: "סיוע בהוצאת רישיון נהיגה באמצעות מרמה במבחני תיאוריה ומתן שוחד למעבר טסט, פירושו להעלות רוצחים פוטנציאליים על הכביש תמורת בצע כסף".

על פי ממצאי חוקרי היחידות, פעלה בחודשים האחרונים רשת שהפעילה תעשייה שלמה של הונאות במבחני נהיגה בישראל, תוך שימוש באמצעים אלקטרוניים מתקדמים ומתן שוחד. סוכנים סמויים של היחידה המרכזית הצליחו להסתנן לרשת וגילו כי בתמורה ל-5,000 שקלים מתקינים חברי החוליה החשודה אוזנייה באוזן הנבחן המחוברת למכשיר סלולרי המוסתר בשרוול, ובזמן אמת מקריאים עבורו את התשובות במבחן התיאוריה. שוטר ששימש כסוכן חשאי הצליח לעבור בשיטה זו את המבחן.

לפי החשדות נגדם, עולה כי החוליה נפגשה עם התלמידים טרם המבחן והנחתה אותו כיצד להשתמש באמצעים האלקטרוניים שקיבל בתמורה לתשלום. הסוכנים דיווחו כי עליו ללחוש למכשיר הסלולרי את המילה הראשונה והאחרונה של השאלה במבחן, בעוד בצד השני של הקו יושב אדם ומקריא לו את התשובות. החוליה שתלה שתי תגובות שגויות במבחן בכוונה, על מנת להמנע מחשדות.

אם לא די בכך, התברר במסגרת החקירה כי החוליה הפעילה גם בוחנים של משרד הרישוי ומורי נהיגה, שבתמורה ל-15 אלף שקלים העבירו תלמידים מבחני נהיגה מעשיים. בנוסף לכך, התגלה כי החוליה זייפה תעודות זהות למי מהתלמידים שהתקשה לקרוא עברית ושלחה אנשים במקום התלמידים להבחן.

ככל העולה מחקירת הגופים המעורבים בפרשה, הרשת מורכבת מ-12 חשודים עיקריים שפעלו בארגון על פי תפקיד מוגדר: מקריא תשובות, מתקין אמצעים סלולריים, גובה כספים, מזייף מסמכים, מתווכים שונים, בוחנים ועוד. על פי החשד, עשרות רבות של רשיונות נהיגה בישראל הושגו במרמה בסיוע חברי הרשת, והם יועברו לחקירת יחידת ההונאה בחשד לשורת עבירות, בהן קבלת שוחד, מרמה, זיוף, התחזות, קבלת דבר במרמה ועוד ערימת סעיפי אישום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully