וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצחון חשוב לפינוי הרפואי המוסק נגד חברות הביטוח

14.1.2015 / 9:49

פסק דין תקדימי חשוב שניתן השבוע עשוי להחזיר לפעילות מלאה את הפינוי הרפואי המוסק לנפגעי תאונות דרכים, לאחר שחייב את חברת הביטוח מגדל לשלם עבור הוצאות הפינוי. גורלן של תביעות נוספות על הפרק

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פינוי רפואי מוסק. לראשונה, חברת הביטוח חויבה לשלם בעבור פינוי נפגעי תאונות/מערכת וואלה!, צילום מסך

בית משפט השלום ברמלה הכריע השבוע באחת התביעות החשובות בכל הקשור להצלת נפגעי תאונות דרכים וחייב את חברת הביטוח מגדל לשלם כ-260 אלף שקלים עבור פינויים מוסקים של נפגעי תאונות דרכים. פסק דין זה עשוי להוות בסיס מכריע עבור עשרות תביעות נוספות שהגישה חברת 'להק תעופה', מפעילת הפינוי הרפואי המוסק בישראל, נגד חברות ביטוח נוספות אשר סרבו לשלם עבור שירות הפינוי המהיר למרכזי הטראומה.

על פי חוזה זה, וכמקובל במדינות רבות בעולם, 'להק תעופה' תתחזק ותפעיל "אמבולנסים מוסקים" ברחבי הארץ ומד"א תהיה אחראית על הכשרתם של פרמדיקים מוטסים והיא זו שתקבע את נחיצותו של הזנקת מסוק לזירת תאונה ואו פעולות איבה. קיצור זמן הבאת נפגעי תאונות אל מרכזי טראומה בטווח זמן "שעת הזהב" הוכח כקריטי בכל הקשור ליכולת להציל חיים ולקצר את זמן ההחלמה של הנפגעים, במיוחד כאשר מדובר בפגיעות ראש ואו רב מערכתיות.

המחלוקת בין חברות הביטוח ובין להק תעופה החל זמן קצר לאחר שנחתם חוזה בין להק תעופה לבין מד"א, אשר אפשר לשתיים להעמיד שירות פינוי מוסק לנפגעים בתאונות דרכים קשות. חוזה זה התבסס על הסכם שנחתם בשנת 2000 בין ממשלת ישראל, משרד הביטחון, 'אבנר' (איגוד לביטוח נפגעי רכב - איגוד בו חברות כל חברות הביטוח), לתשלום עבור פינוי אווירי שנועל להציל ולהקל בסבלם של נפגעי תאונות דרכים. חוזה זה גם קבע סכומי יסוד וסכומי גג עבור התשלום של חברות הביטוח למשרד הביטחון אודות פינויים אלה.

מיד עם חתימת החוזה בין להק תעופה למד"א החלו שלושת מסוקי החברה לפעול ולהביא פצועי תאונות דרכים בדרגות חומרה גבוהות למרכזי הטראומה. אולם, חברות הביטוח ובהן גם מגדל, סרבו לשלם עבור פינויים אלה. אחרי שנים אחדות, המעמסה הכלכלית על להק תעופה והסירוב של חברות הביטוח לשאת בעלות הפינוי, גרמו כמעט להשבתה כוללת של מסוקי הפינוי, שכלל סגירת התחנה בבקעה והורדת התחנות בבית חולים פוריה בצפון ובמנחת שדה תימן בדרום לחצי היממה בלבד, במקום כוננות של 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע.

seperator

כעת, לאחר ששמע את טענות שני הצדדים ודחה למעשה את רוב טענותיה של חברת הביטוח מגדל והעדים מטעמה שנגעו לרוב לאי נחיצות ההיסק הרפואי, על חוסר אחריותן לתשלום ועוד, פסק כבוד השופט זכריה ימיני, כי על חברת הביטוח מגדל לשלם את כל דרישות התשלום אודות הפינויים המוסקים שביצעה להק תעופה בתביעה זו על סך של יותר מ-300 אלף שקלים. סך תביעותיה של 'להק תעופה' כנגד חברות הביטוח מגדל, אליהו וכלל עומד על 5 מיליון שקלים.

"זו רק ההתחלה. אנו מנהלים תביעות נוספות נגד חברות הביטוח בנוגע לחובתן לשלם אודות שירות מציל חיים זה ולפסק דין זה יש חשיבות רבה מצדנו. מזל שיש בתי משפט בישראל שמחייבים את חברות הביטוח", כך אבישי וולף, סמנכ"ל מבצעים ב'להק תעופה'.

חברת להק תעופה יוצגה על ידי עורכי הדין שלום סביון ועידן עקיבא ממשרד חיים קליר ושות'. חברת הביטוח יוצגה על ידי משרד עו"ד נשיץ, ברנדס, אמיר ושות'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully