וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

35 קילומטרים על חשמל: יונדאי סונטה היברידית

15.1.2015 / 13:43

הסונטה ההיברידית שהוצגה בתערוכת דטרויט מפיקה 202 כ"ס, מחוברת לתיבה אוטומטית וניתנת לטעינה משקע הבית בפרק זמן של חמש שעות

יונדאי סונטה הייבריד. אתר יצרן
יונדאי סונטה היברידית. בינתיים רק בארה"ב/אתר יצרן

השלוחה האמריקנית של יונדאי הציגה את הסונטה ההיברידית במסגרת תערוכת דטרויט. מכונית המנהלים האקולוגית תצא לעימותים מול מובילות הקטגוריה הפופולריות, בהן טויוטה קאמרי הייבריד, הונדה אקורד הייבריד ופורד (אם כי מדובר במערכת חשמלית מוגבלת בהשוואה לסונטה PHEV). זוהי המכונית הראשונה של יונדאי עם מנוע כלאיים ויכולת טעינה משקע החשמל.

הליבה של הסונטה ההיברידית, היא יחידת 2.0 ל' GDI בנזין המפיקה 155 כ"ס ומחוברת למנוע חשמלי, סוללות, ובקרת טעינה. התפוקה המשוקללת של הסונטה ההיברידית מתייצבת על 202 כ"ס ב-6,000 סל"ד בחיבור לתיבת הילוכים אוטומטית 6 מהירויות. בשילוב כל האמצעים - בערה וחשמל, הסונטה מחזירה ממוצע של כ-19 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת, אולם יתרונה הגדול נעוץ במרחק הנסיעה על טהרת החשמל - 35 קילומטרים, די והותר לשגרת עבודה אורבאנית, עם מזגן ומערכת שמע ברקע ונסיעה חזור לטעינה ביתית שתארך כ-5 שעות, או שעתיים וחצי בעמדה ציבורית.

מבחינה חיצונית, נבדלת הסונטה ההיברידית מהדגם הרגיל בפגושים בחזית, בגלגלים, בתי התאורה בשני הקצוות, וכן בתא הנוסעים שקיבל תוספת של מערכת מעקב ומידע לחשמל הזורם בעורקיה. יונדאי אף תמכור את המכונית עם אפליקציה חדשה -Blue Link שתאפשר לתזמן טעינות מרחוק, להניע או לכבות את הרכב, וכן תעדכן את המשתמש במידע אודות מפלס הסוללות, טווח הנסיעה על מכל הדלק ועוד.

הסונטה נמכרת כיום בלעדית בארה"ב, שכן בישראל משווקת המקבילה האירופית - i40. ביונדאי טרם הכניסו לשוק באירופה רכב היברידי, ולכן מוקדם לדעת מתי תנדוד אלינו גרסה ידידותית לסביבה מטעם היצרנית הדרום קוריאנית. מהיבואנית 'כלמוביל' נמסר לוואלה! רכב כי דגם היברידי של יונדאי יגיע לארץ, בכפוף לזמינותו בעתיד.

  • עוד באותו נושא:
  • יונדאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully