וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סאנגיונג טיבולי: ג'וק קוריאני

15.1.2015 / 10:17

הטיבולי הוא מרכבי הפנאי החשובים ביותר של סאנגיונג בשנים האחרונות. יתחרה בקבוצת הקרסואוברים העירוניים מול ניסאן ג'וק ורנו קפצ'ור. יגיע לישראל בעתיד

סאנגיונג טיבולי. אתר יצרן
סאנגיונג טיבולי. אין להמעיט בחשיבותו/אתר יצרן

דרך ארוכה ופתלתלה עברה סאנגיונג מאז ההתפרעויות האלימות במפעל המרכזי בקוריאה ב-2009 שכמעט והשביתו אותה לחלוטין, ועד לנקודת הזמן הנוכחית בה היא משיקה את הרכב החשוב ביותר שלה מזה עשור - סאנגיונג טיבולי. הקרוסאובר העירוני יתברג בסגמנט בו נרשמים מידי רבעון זינוקים חדים בהיקף המסירות, כאשר בין המובילים נמנה את ניסאן ג'וק, רנו קפצ'ור, פיג'ו 2008 ואופל מוקה. האם יהיו לו את הכלים לשאת את סאנגיונג לצמרת?

הטיבולי, שקרוי על שם עיירה איטלקית וציורית ליד רומא, מתהדר בעיצוב מקורי לחלוטין בהשוואה לדגמים המשרתים את סאנגיונג ב-2015. בסאנגיונג מספרים שהוא הרכב הראשון שפותח במשותף יחד עם בעלת הבית החדשה מהינדרה ההודית, אך לא ניכרים בו עדיין נגיעות מהצד המזרחי הרחוק. פיתוחו ארך 3 שנים, והקדימו אותו 4 רכבי ראווה שהתפרשו על פני שלוש תערוכות רכב בינלאומיות.

המידות הרשמיות, על פי סאנגיונג, מציבות אותו כתף אל כתף עם המובילים: אורכו 4.2 מ', רוחבו 1.78 מ', גובהו 1.59 מ', בסיס הגלגלים 2.60 מ', משקלו 1.3 טון ונפח תא המטען ללא קיפול המושבים עומד על 423 ל' (המושבים אף מתקפלים לרצפה שטוחה לחלוטין). תא הנוסעים משלב מראה אלגנטי לרכב בקבוצתו, עם שילוב של בקרת מדיה מרכזית חדישה, מושבים מרווחים וצגים דיגיטליים לשליטה על תכונות המערכת. במפרט התקני, בקרת אקלים דו-אזורית עם שבעה מצבים, בלוטות', כניסות USB ו-AUX, חיישני גשם וחנייה, תאורת LED בגוף הדלתות ועוד.

הבחירה במערכת ההינע הייתה כרורה בסדרת מבחנים, כולל נסיעות ב-42 מעלות מתחת לאפס, 50 מעלות במדבר וכלה בטיפוס וירידה מהרים תלולים במסגרת הניסויים הרשמיים. באגף זה, הטיבולי יוצע עם הנוסחה המפתה ביותר לקהל הישראלי: מנוע 1.6 ל' המפיק 126 כ"ס ב-6,000 סל"ד ו-16 קג"מ הזמינים מטווח של 4,600 סל"ד. את הכוח לגלגלים בחזית תעביר תיבת 6 מהירויות אוטומטית, שתניב צריכת דלק ממוצעת של כ-12 ק"מ לליטר בנזין. דגם דיזל, בעל הספקים דומים יימכר גם הוא בשידוך להנעה כפולה.

מיבואנית סאנגיונג לישראל, טלקאר, נמסר לוואלה! רכב כי הטיבולי "עתיד להיות מוצג לציבור במתכונתו האירופאית, בתערוכת ז'נבה הקרובה. ניתן לשער שתחילת השיווק האירופאי תהייה סביב אמצע 2015 כאשר ישנה כוונה לייבא את הדגם לישראל". בסאנגיונג העולמית מעריכים כי יצליחו להכפיל את היקף המכירות ל-300 אלף יחידות עד 2017, כאשר חלק ניכר מהמסירות תהיינה בזכות הטיבולי החדש.

  • עוד באותו נושא:
  • סאנגיונג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully