וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביואיק אוואניר: ספינת דגל עתידנית

17.1.2015 / 10:19

האוואניר קונספט שהוצגה בתערוכת דטרויט עשויה להתגבש בעתיד למכונית דגל חדשה של מותג היוקרה האמריקני. "היא בהחלט מצביעה אל הכיוון אנו שואפים"

ביואיק אווניר קונספט. אתר יצרן
ביואיק אווניר קונספט/אתר יצרן

אם למישהו עוד היו ספקות מדוע החזיקה ג'נרל מוטורס את ביואיק, שעה שהיא חיסלה את האמר, פונטיאק וסאטורן, מבט על נתוני המכירות של המותג היוקרתי ב-2013 מגלה את התשובה; ביואיק מסרה דאז קצת יותר ממיליון מכוניות, 890 אלף מהן בסין - פי 4 מכלל היקף המכירות של ביואיק בצפון ארה"ב. עושה רושם, כי בניגוד למה שהתחולל בישראל בשנים האחרונות, המטה הגלובאלי של ביואיק חולב נתונים מרשימים, ול-GM אין תוכניות להיפרד מביואיק היום או מחר, נהפוך הוא.

רמז עבה להשרדותה של ביואיק מגיע בדמות הקונספט אוואניר שהוצגה במסגרת תערוכת דטרויט. בביואיק אומרים שהאוואניר נולדה כדי לרענן את המותג, למשוך אנשים צעירים ומבוגרים כאחד, ולהראות לאן יפנו המעצבים בשלוש השנים הקרובות. היא פותחה תוך שיתוף פעולה בין כמה מטות של ביואיק (כולל צוות צרפתי ואוסטרלי) ששאב הרבה השראה ממכוניות היסטוריות של ביואיק, בהן הריוורה. המונח "אוואניר" בצרפתית, משמעותו "עתיד".

אחד האלמנטים הבולטים באוואניר, המבוססת על פלטפורמת "אומגה" (מרכב 4 דלתות דמוי קופה), הוא השימוש בשבכה שעוצבה לפי הקונספט ווילד-קאט 2 שהוצג לפני 60 שנה בתערוכת הרכב האמריקנית. סגן נשיא ביואיק, מייקל סימקו, אומר שהמטרה היא להדגיש את המסורת המפוארת של ביואיק עם היכולות העכשוויות. "היא יפה בצורה לא מתאמצת, זורמת ואגרסיבית בעת ובעונה אחת".

תא הנוסעים פחות הרפתקני מההופעה החיצונית, ועדיין מדובר כאן באמנות שלא רק לשם ראווה. ביואיק נעזרו בהשראת גלי חוף הים כדי ליצור את המראה הדומיננטי מעל הקונסולה המרכזית, מוטיב שנמשך אל המושבים, השטיחונים והצגים השונים. באגף הבידור והמידע, המערכת באוונאניר "מסתגלת" בהתאם לנתונים שמגיעים מאפליקצייה בסמארטפון, לפי העדפותיו של הנהג (מוסיקה, מושבים, גרפיקה בלוח המחוונים ועוד). ההנעה של אוואניר מגיעה ממנוע V6 סטנדרטי עם בקרת ניתוק צילינדרים לחסכון בדלק. החיבור הוא לתיבת הילוכים אוטומטית 9 מהירויות המעבירה את הכוח לגלגלים האחוריים.

בביואיק בהחלט מאותתים על כוונה להעביר את אוואניר לייצור סדרתי, כפי שאומר מנכ"ל GM גלובאל, מארק רוס. "אוואניר אוצרת מאחרי חזותה המסוגגנת את המפתח לעתיד". השאלה היא, האם יצליחו בביואיק לשחזר את ימי התהילה בארה"ב, ישיבו את נאמני המותג ולא יסתפקו רק בערימות שנמכרות על אדמת סין.

  • עוד באותו נושא:
  • ביואיק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully