וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פולקסווגן: סופה של איוס, אפ! עם טורבו

18.1.2015 / 9:32

האיוס קבריולה תגנז סופית בסוף השנה הנוכחית ללא יורשת באופק. במקביל, פולקסווגן תשדך לאפ! הקטנה מנוע טורבו עבור דגם ספורטיבי

מתיחת פנים פולקסווגן איוס. אתר יצרן
פולקסווגן איוס. כשלון מסחרי/אתר יצרן

10 שנים לאחר שהוצגה, פולקסווגן איוס, מכונית הקבריולה של היצרן הגרמני, תסיים את דרכה, כך עולה מפי דברים שמסר לאחרונה בכיר במחלקת הפיתוח של הקונצרן לכלי התקשורת בגרמניה. לדברי היינץ יאקו-נאוסר, האיוס תהיה "המכונית הראשונה שאנחנו פשוט נוציא מהשוק". יורשת ישירה לאיוס, מוטלת בספק בשלב זה.

דיווחים אלו מצטרפים לתהליך הנעילה שהחל להתגלגל במהלך שנת 2011, כאשר פולקסווגן מכרה את מהדורת ה"פיינל אדישן" של האיוס. הגרסה לבשה מעטה חום-אדמה, תוספות בלעדיות בתא הנוסעים וערכה חיצונית מובדלת מהדגמים הבסיסיים.

בפולקסווגן, כנראה לא מצרים על דעיכתה של האיוס נוכח הירידה בביקוש ובמכירות. היא פותחה כדי להתחרות בנישה מאוד קטנה של מכוניות פתוחות-גג לארבעה אנשים, אך נחשבה למכונית חסרת ייחוד, רכה ויקרה מידי. היא נמכרה עם צי רחב של מנועים, החל מ-1.4 עם 120 כ"ס, וכלה ב-3.6 ל' עם 260 כ"ס בחיבור לתיבות DSG. התקרה הייתה מורכבת מחמש יחידות מחוברות שמתקפלות לחלל בתא המטען ב-25 שניות.

בפולקסווגן לא יפנו את גבם למכוניות קבריולה מסוגה לחלוטין, אולם סביר שבהזדמנות הבאה, הגג יוחלף בתקרת בד מסורתית, מה שעשוי גם להוזיל את מחירה.

seperator

אחת המכוניות המעניינות ביותר שתצאנה את פולקסווגן בשנה הקרובה או בתחילת 2016, תהיה ה-אפ! GT, מיני קטנטנה עם מנוע טורבו וביצועים נמרצים. האפ! הספורטיבית תצויד במנוע 1.0 ל' TSI שמקורו בפולו, ותחלץ 100 כ"ס בחיבור לתיבת הילוכים ידנית חמש מהירויות. משמע, תגבור של 25 כ"ס ביחס לאפ! הרגילה. לא מעט כוח למכונית שמשקלה 930 ק"ג.

ה-GT מבוססת על הקונספט שהוצג ב-2011 בתערוכת פרנקפורט. היא תהיה ארוזה במראה קרבי למחצה הבא לידי ביטוי בחישוקי מוגדלים, פגושים שונים, צמיגים עבים יותר, חצאיות צד וצמד מפלטים אחוריים.

בפולקסווגן מסרבים כרגע להגיב על העניין, אך מסתמן שתוכרז בתערוכת ז'נבה הקרובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully