וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדיקת "גלובס": איפה תוכלו לתדלק בפחות מ-6 שקלים לליטר

מיכל רז-חיימוביץ'

21.1.2015 / 10:20

הישראלים נהנים חלקית בלבד מצניחת מחירי הנפט; בינתיים, אחת הדרכים לחסוך היא לבחור את תחנת הדלק הזולה באזור ■ במתחמים תחרותיים כמו חיפה וחולון אפשר למצוא ליטר דלק ב-40 אגורות פחות מהמחיר המרבי המפוקח

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

בדיוק כמו ברשתות המזון, גם בענף הדלק, במתחמים תחרותיים שבהם פעילות תחנות דלק מוזלות דוגמת סדש או טן יש הנחות על מחירי הבנזין והסולר: הפחתת המחיר המרבי עד כדי 40 אגורות לליטר דלק, פער של 6.5% מהמחיר המרבי, תתורגם לחיסכון של עשרות שקלים בכל תדלוק. במתחמים תחרותיים, כמו מפרץ חיפה, עכו, רחובות ושדרות, המחיר לליטר דלק עומד על 6 שקלים ופחות מכך.

בתחילת ינואר 2015 ירדו מחירי הדלק בשיעור של כ-9% (ירידה של 63 אגורות לליטר בנזין) - מגמה שצפויה להמשיך במהלך 2015, הודות לירידה הצפויה במחיר הנפט הגולמי. אלא שכפי שפרסמנו לאחרונה ב"גלובס", הצרכן הישראלי ייהנה מהמגמה הזו הרבה פחות מצרכנים במדינות אחרות בעולם.

הסיבה היא שרוב הסכום שמשלם הצרכן על כל ליטר דלק מגיע לקופת המדינה בשל המיסוי הגבוה, כאשר רק 30% מהמחיר הסופי מגלם את מחיר הנפט עצמו. המחירים היום עומדים על 6.27 שקלים לליטר בנזין 95 אוקטן בתדלוק עצמי ו-6.46 שקלים בשירות מלא, אחרי תוספת של 19 אגורות לשירות (שנותרה ללא שינוי).

"שיעור המסים שהמדינה לוקחת ממחירי הדלק מוגזם. אפשר ורצוי להוזיל את מחיר הדלק בארץ בדיוק כמו שזה נעשה בחו"ל, אין סיבה שליטר דלק יעלה יותר מ-6 שקלים לצרכן", אומר דוד סטון, מנהל פיתוח עסקי באתר פול טנק המשווה בין מחירי הדלק בישראל. "בארה"ב ובקנדה המחיר לליטר דלק עומד על 2 שקלים בממוצע; בישראל המדינה גוזרת את הקופון, המסתכם במיליארדי שקלים מדי שנה".

מחיר הבנזין בישראל מפוקח על-ידי משרד התשתיות האנרגיה והמים, כך שתחנות הדלק מחויבות למחיר מרבי, אך באפשרותן למכור במחירים תחרותיים. התוצאה שהיא שבמתחמים מרובי שחקנים, בדומה לתחום רשתות המזון, התחרות מושכת את המחיר מטה, ואילו בתחנות דלק מבודדות - בהיעדר תחרות - אין סיבה להוריד את המחיר והצרכן משלם.

בכל הנוגע לסולר המצב שונה, וכמו מרבית המוצרים בישראל, מחירו אינו מפוקח. התוצאה היא פערים גדולים במחיר, למורת-רוחם של הנהגים: "ליטר סולר בתחנות דלק בצומת הערבה ובנווה זוהר שליד ים המלח עולה 8.44 שקלים בשירות עצמי. המחיר המקובל בארץ הוא 6-6.60 שקלים לליטר: מדובר בתחנה של חברת דלק שמנצלת את המונופול שיש לה באזור", כתב א' בפנייה ל"גלובס".

בדלק משיבים כי המחיר הוא פועל יוצא של עלויות ההובלה. עוד מציינים כי "זהו מחיר דומה למחירי תחנות מתחרות באזור".

seperator

פער של 6.5% בין התחנות בישראל

"התחרות קיימת בעיקר מצד התחנות הפרטיות, שבהן מחירי הדלק משמעותית נמוכים יותר, גם עד ל-40 אגורות לליטר", אומר סטון. "בדרך-כלל התחנות הגדולות נצמדות למחיר המומלץ, למעט במקרים שהן ממוקמות ליד תחנות זולות, ועליהן להגיב. את זה יעשו בעיקר תחנות עם מותג גדול אבל שהן בבעלות פרטית".

עוד הוא מציין כי בתחנות הפרטיות, במקרים רבים מחירי הסולר יהיו זהים למחירי הדלק, וכאן הפער גדל.

אז איפה הכי זול לתדלק? "באזור חלוצי התעשייה בחיפה ממוקמות 6 תחנות דלק אחת ליד השנייה, ושם המחירים נמוכים משמעותית מיתר התחנות. גם באזור התעשייה של חולון קיימת תופעה דומה", אומר סטון. "בניגוד לזה, יש תחנות שנהנות מתנועת מכוניות ערה, דוגמת תחנת הדלק פז סיירים - שם אין צורך בשום פרסום, ובטח שאין להם מה להעניק הנחה מהמחיר המרבי".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
seperator

זו לא החברה, זה המיקום

במרבית המקרים אותה הרשת מוכרת במחירים שונים, בהתאם לתחרות. יוצאת דופן היא חברת סדש, שבכל תחנותיה מוכרת במחיר אחיד של 6.10 שקלים לליטר דלק בנזין או סולר (6 שקלים למשלמים במזומן).

בתחנות דלק שונות, בעיקר של חברות פרטיות, מוענקת הנחת מזומן המגיעה ל-10-20 אגורות לליטר.

seperator

דרך איזה מועדון הכי זול?

לקוחות שהצטרפו למועדוני צרכנות ולמועדוני לקוחות לפני מספר שנים, לעתים מתדלקים באופן אוטומטי בתחנות שמבטיחות הנחה לבעלי כרטיס אשראי של אותם מועדונים, מבלי לבדוק את גובה ההנחה. אלא שלפני 4 שנים, בעקבות ההחלטה לצמצמם את מרווחי השיווק של חברות הדלק, צומצמה ההנחה שהעניקו חלק מהמועדונים - כך למשל ההנחה שהציע מועדון "חבר" בתחנות של דור-אלון ושל פז.

התוצאה היא שכיום ההנחה שמקבלים עמיתי "חבר" עומדת על סכום מגוחך של 0.5% ממחיר התדלוק, כלומר 1.30 שקלים בתדלוק של 40 ליטר.

בדיקת "גלובס" מגלה כי את ההנחה הגבוהה יחסית יקבלו עמיתי מועדון הוט המתדלקים בתחנות מיקה - הנחה שיכולה להגיע לכ-15 שקלים בתדלוק של 40 ליטר. אותם עמיתים עצמם, אם יתדלקו בתחנות של דור-אלון, יקבלו הנחה זעומה של 0.5% אם יתדלקו אותה כמות בתחנת דלק של דור-אלון.

אגב, מועדון "אשמורת" נטש את זירת ההנחות הזאת בדיוק מסיבה זו.

עם זאת, לחברי המועדונים כדאי להיות עירניים למבצעים נקודתיים. לדוגמה, מחזיקי פאואר קארד המתדלקים בתחנות טן בין השעות 22:00 בערב ל-6:00 בבוקר, משלמים מחיר מוזל של 5.92-5.99 שקלים לליטר דלק.

יש לזכור כי בכל מקרה ההנחה מתקזזת ממחיר התדלוק בשירות מלא, כך שאם מתדלקים בשירות עצמי הזול ב-19 אגורות מהמחיר המלא - מדובר על הנחה של 5-10 אגורות לליטר במקרה הטוב (1.5-3 שקלים בתדלוק של 30 ליטר).

  • עוד באותו נושא:
  • דלק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully