וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: טכנולוגיה של יגואר מונעת תאונות עם רוכבי אופניים

26.1.2015 / 8:07

המערכת משלבת התרעות ויזואליות וקוליות עם תמיכה משנית מבקרה שמפעילה "נקישה" בכתפיו של הנהג. "תגובה קוגניטיבית מהירה יותר לסכנות"

יגואר ולנד רובר מפתחות מערכת שנקראת "BIKE SENSE" שעתידה לצמצם את תאונות הדרכים עם אופניים. המערכת נעזרת בקומבינציה של התראות וויזואליות, קוליות וגם פיזיות כדי להסב את תשומת לבו של הנהג לקרבת רוכב אופניים, בין אם מלפניו או מאחריו.

חיישנים שמותקנים על גוף המכונית מפקחים על הסביבה הקרובה, וביכולתה להבחין בין רוכבי אופניים, הולכי רגל, רוכבי אופנועים או כל עצם אחר שנע בקרבתה, גם אם הוא מוסתר על ידי רכב אחר. בנהיגה רגילה, המערכת "ננעלת" על אובייקט, במקרה דנן רוכב אופניים, ומזהירה את הנהג אודות מיקומו ביחס למכונית, על ידי שימוש בתאורה צהובה ואדומה, וכן על ידי הפעלת צליל פעמון אופניים דרך מערכת השמע.

היתרון האמיתי שלה, טמון באיכון. המערכת יודעת לזהות מאיזה כיוון מגיע הרוכב, כך שאם זה מגיח מהטפח השמאלי של המכונית, מערכת השמע משמיעה צלילים מצד שמאל, ובתוך כך מופעל מנוע קטן בגוף המושב שגורם לרטט בכתף השמאלית.

על פי מנהל הפיתוח ביגואר, וולפגנג אפל, בני האדם מגיבים לגירויים כאלה היטב, שכן האינסטינקטים שלנו התפתחו כך במשך אלפי שנים. "בקרת ה-BIKE SENSE לוקחת אותנו לעתיד, ליום שבו אור ושמע יתחברו לחוש המישוש".

יתרה מכך, מסביר אפל, המערכת יודעת אף לזהות כיצד מגיב הנהג בזמן חירום, כך שאם הרוכב טרם יצא משדה הראייה או מטווח הסכנה, דוושת ההאצה רוטטת והופכת "כבדה" יותר, על מנת להזהיר אותו. הסימנים הללו יוצרים מערך מקיף של התראות שמאפשרים תגובה קוגנטיבית מהירה יותר. הם פשוט לוחצים על הנקודות הנכונות במוח".

במצב נייח, הבקרה פוקחת עין גם כאשר הנהג יוצא מהרכב. בזמן פתיחת הדלת למשל, עלול הנהג לפגוע ברוכב בידיוק כשזה מדווש על המדרכה, ולכן היא נשארת עירנית גם לאחר הכיבוי.

בימים אלו, יגואר מנסה לקדם את המערכת מאב-טיפוס לשלב ניסוי מעשי. בעתיד הלא רחוק, אולי נראה אותה מיושמת אפילו בכלי רכב עממיים.

  • עוד באותו נושא:
  • יגואר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully