וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ב.מ.וו תייצר מיני "מיינור" חדשה?

26.1.2015 / 14:48

חטיבת מיני מנהלת מגעים עם טויוטה במטרה לייצר רכב עירוני קטן וזול תחת השם המיתולוגי "מיינור". מתי נראה אותה על הכבישים?

מיני. אתר יצרן
מיני קופר המקורית. גרסה מוזלת בקנה?/אתר יצרן

ב.מ.ו,ו וחטיבת מיני הבריטית שנמצאת בבעלותה, מנהלים בימים אלה דיונים ממושכים עם חברת הרכב היפנית טויוטה אודות מכונית עירונית קטנה וזולה, שעשויה לזכות בשם הקלאסי "מיינור" בהשראת החלוצה מ-1959, כך מדווחים כלי התקשורת בצרפת. הרכב יבוסס על תרשימים שהגו מעצבי המותג המלכותי לרכב ראווה שהוכר בשם רוטקמן", שהוכרז ב-2011 אך לא הבשיל לרכב סדרתי. היא תשובץ מתחת למיני קופר הרגילה.

המיינור החדשה צפויה ללבוש את כל סימני ההיכר המסורתיים של מיני קופר ואחיותיה, אך היא תחלוק את רוב הדמיון עם הרוקטמן; המבנה של הרכב יהיה 3 דלתות בלבד (מיני מוכרת כאמור קופר 5 דלתות החל ב-2014), והיא תשלב מאפיינים חיצוניים שהושקו גם בגרסת הספורט הנדירה - מיני סופרלגרה, עליה דיווחנו לפני כשנה בערך. מלבד זאת, המעצבים ישוו לה שבכה שונה במקצת ובפנים סידור הושבה לארבעה, עם תא מטען בנפח סמלי.

הפלטפורמה של מיינור תשרת חלק מדגמי ב.מ.וו להם הנעה קדמית, ובחרטום ישכנו מנועים קטני נפח להם 3 צילינדרים בהזנת בנזין או דיזל. ההספקים יופחתו קלות ביחס לסדרות ה-1.5 טורבו במשפחת קופר, משמע כ-80 עד 90 כ"ס בחיבור לתיבות הילוכים ידניות או אוטומטיות. בהמשך הדרך, תחבור למכונית גם מערכת הנעה חשמלית עם טווח נסיעה "שימושי" כך מסתמן.

מקורבים לצלחת, מעירים כי המיינור החדשה תצא לכבישים בעוד שנתיים וחצי. המחיר הבסיסי, עתיד להתייצב על 14 עד 16 אלף דולרים, הפרש של כ-3,000-4,000 דולר ביחס לקופר הנוכחית.

  • עוד באותו נושא:
  • מיני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully