וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הופחת עונש שלילה שנגזר על נוהג תחת השפעת קנאביס רפואי

רכב

28.1.2015 / 7:51

בבימ"ש השלום לתעבורה נגזרו 26 חודשי פסילה, אולם בערעור שהוגש על ידי עו"ד עמיקם לויתן הופחת העונש ל-13 חודשי פסילה

מעשנים גראס. ShutterStock
צורך קנאביס רפואי ונתפס תחת השפעה בנהיגה, אך עונשו הופחת/ShutterStock

בגזר דין שניתן בחודש שעבר בבית משפט השלום לתעבורה בת"א (פ"ל 4764-03-13) 14, ע"י כב' השופטת ורד דלית, הורשע אדם בנהיגה בשכרות ותחת השפעת סמים – כאשר לנאשם רישיון לצריכת מריחואנה רפואית. לנאשם בוצעה בדיקת דם אשר העלתה כי בעת נהיגתו היה מצוי תחת השפעת סם. בית המשפט השלום גזר על הנאשם עונש פסילת רישיון נהיגה לתקופה של 26 חודשים, פסילה על תנאי ומאסר על תנאי.

בערעור, פנה הנאשם לעו"ד עמיקם לויתן ממשרד עורכי דין לויתן פאלוך, שהגיש ערעור מנומק לבית המשפט המחוזי (פ"ל 24446-01-15), חלק מטיעוני עו"ד לויתן שלא יצג בבימ"ש השלום היו, כי הרי כל אדם המשתמש באופן קבוע במריחואנה רפואית לצורך טיפול רפואי והקלה בכאבים באופן יומיומי, במידה ותבוצע לו בדיקת דם לאחר שייתפס נוהג –בדיקת הדם תעלה כי בדמו קיימים שרידי סם ועל כן המדובר במצב אבסורדי.

לאחר דיון שהתקיים בנוכחות הנאשם וסניגורו, בית המשפט המחוזי החליט כי לאור המצב החוקי, ובהתחשב בעובדה כי טרם נחקקה כל חקיקה בנושא "נהיגה תחת השפעת סם למי שמעשן מריחואנה רפואית", (בדצמבר 2013 אושרה ע"י ועדת השרים לענייני חקיקה הצעת חוק לפיה תקבע כמות של שאריות קנאביס אשר בעת נהיגה ייחשבו כעבירת נהיגה בשכרות - כולל עונש שלילה חצי שנה), ביהמ"ש המחוזי החליט לא להתערב בהכרעת הדין המרשיעה של בית המשפט, אולם מצא לנכון להתערב בגזר הדין וקיצר משמעותית בעונש פסילת רישיון של הנאשם, ועונשו הופחת ל 13 חודשי פסילת רישיון הנהיגה בפועל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully