וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פותחת מבער: צפו במשפחתית המהירה בעולם נושקת ל-330 קמ"ש

1.2.2015 / 12:07

דודג' צ'ארג'ר הלקט נחשבת למכונית הסדאן החזקה והמהירה ביותר בעולם. צפו במפלצת האמריקנית לה 707 כ"ס שוברת את שיא המהירות של עצמה

אתר יצרן

מי שהספיד את דודג' בעתות המשבר הכלכלי הגדול של 2008, כנראה נרדם בשמירה. החברה האמריקנית חשפה אשתקד את מכונית הסדאן החזקה והמהירה ביותר בעולם: צ'ארג'ר הלקט SRT. גרסה זו, המצוידת במנוע 6.2 ל' V8 HEMI מפיקה 707 כ"ס ו-89.8 קג"מ - נתונים דמיוניים בקבוצה זו ושווי ערך למכונית קיצון אקזוטית.

ערימת הברזלים והסוסים הזו מחוברת לתיבת הילוכים אוטומטית 8 מהירויות, המאיצה בה ל-100 קמ"ש ב-3.6 שניות בלבד. עד לפני כמה חודשים, מהירותה המרבית הרשמית עמדה על 199 מייל לשעה, שהם כ-320 קמ"ש. אולם כפי שתיווכחו בסרטון, נהגי המבחן הצליחו לסחוט ממנה את המיץ ולהעפיל ל-329 קמ"ש. לשם השוואה, פרארי 458 מגיעה ל-336 קמ"ש.

המהירות הסופית, הממוצעת, נקבעה על פי שקלול של שני מקטעי ישורת שאורכם 2 מייל (3.2 קילומטרים לאחד), פעם אחת עם הרוח ופעם שנייה נגד הרוח, בתוך מסלול אובאלי שאורכו הכללי הוא 12 קילומטרים.

"הדגם שנבחן אינו שונה מהדגם שאתם יכולים לרכוש בסוכנות", כך אומרים נהגי המבחן של דודג'. "המתלים, המעטפת האירודינמית, המנוע, התיבה, גובה המכונית - הכול בהתאם למפרטים המקוריים של היצרן", כך מסבירים. "זה הדגם האחרון של סדרות האב-טיפוס לפני ההפצה לציבור".


למי מכם שמתעניין בייבוא אישי, הצ'ארג'ר הלקט SRT מתומחרת בארה"ב ב-64 אלף דולרים. בהצלחה.

  • עוד באותו נושא:
  • דודג'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully