וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התשובה של GMC לג'יפ רנגלר

2.2.2015 / 9:37

GMC קיבלה אישור ראשוני מ-GM לייצר מתחרה ישיר לג'יפ רנגלר, על בסיס קונספט של האמר מ-2008

GMC  דנאלי XT קונספט הייבריד. אתר יצרן
GMC. מחפשת אפיקים חדשים/אתר יצרן

דיווח שהתפרסם באתר של ה'וול סטריט ג'ורנל', מלמד שחברת GMC, בבעלות תאגיד GM, החלה לדון עם מספר בכירים שניהלו בעבר את מותג האמר (שהתפוגג) בנוגע לרכב שטח ייעודי שיאבק בג'יפ רנגלר של קבוצת קרייזלר, שהינו מרכבי השטח המבוקשים ביותר בעולם (ונמנה כמובן על המצטיינים שבהם).

על אף שהמיזם נמצא בשלב רעיוני, מסתמן שלפחות לחלק מצוותי התכנון התגבשה תמונה בראש שמתארת בידיוק כיצד יתחבר לו ה-GMC 4X4 החדש. ההשראה החיצונית, תגיע מרכב ראווה שהפיקה האמר ב-2008 שאמור היה להתברג תחת ה-H3 ולשמש כמעין כרטיס כניסה לעולם השטח, במחיר מופחת אך ללא פשרות ביכולותיו.

אותו האמר, שהוצג כ-HX בדטרויט לפני כמה וכמה שנים, הומצא כדי להתחרות בג'יפ רנגלר, אולם הכשלונות הכלכליים של האמר ופשיטת הרגל של המותג (גם לאחר ניסיונות שיקום של יזמים סיניים), סתמו את הגולל על רכב השטח האמריקני. בכירים של GMC שהתעניינו בדגם, המשיכו לאחר מכן לאסוף משובים בנוגע לאפשרות שרכב מסוג זה יעלה לפס הייצור, ועל פי פרסומי העתון הכלכלי, רוב התגובות היו חיוביות למדיי. מכאן, שימשיכו לעקוב אחר התפתחות הרעיון, ואם יצא לפועל, סביר שנראה אותו יוצא לאור לקראת 2018.

בערך מאז הווסדה, GMC עוסקת בעיקר בפיתוח טנדרים גדולים לעבודה ווואנים להסעות, ואחד הכלים המובילים שלה - סיירה, קבע שיא מכירות בנובמבר האחרון (48,900 מסירות). בעבר, גיששה באגף הקרוסאוברים המשפחתיים הקומפקטיים נוכח הצלחת המתחרים, והציגה דגמים כמו הקונספט "גרניט", אולם כיום מוכרת בהיצע שלה רק דגם קומפקטי אחד, ה-GMC "טריין", שנמכר בארה"ב בתמורה ל-28 אלף דולרים ומבוסס על פלטפורמת שברולט טרייל בלייזר (שנמכר בעבר בישראל).

  • עוד באותו נושא:
  • gmc

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully