וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טויוטה חוזרת לאליפות העולם בראלי, עם יאריס

7.2.2015 / 8:35

טויוטה חוזרת בעוד שנתיים לסבב ה-WRC עם היאריס טורבו החדשה אחרי היעדרות של 18 שנים. ומה עם דגם TS לכביש הציבורי? אולי

אתר יצרן

טויוטה ביצעה מפנה חד בדפוסי החשיבה שלה לאחר המשבר הכלכלי ב-2008, ובעקבות פרשיית הבטיחות במסגרתה זימנה מיליוני כלי רכב לתיקון. נשיא החברה, אקיו טויודה, שהינו נהג מירוצים בזמנו הפנוי, החליט בתום כל ההליכים המשפטיים לנער את לקסוס והחברה האם והפתיע עם דגמים כמו טויוטה GT-86 (שפותחה יחד עם סובארו) ואפשר ללקסוס לעצב מכוניות מושכות שהשילו מעליהן את מעטפת השמרנות לטובת ביצועים מתוגברים וטכנולוגיה מתקדמת.

השלב הבא, מסתמן כמו עוד צעד שיחזיר את טויוטה לשורשים ההיסטורים. חטיבת המירוצים שלה, TMG, חשפה השבוע את היאריס טורבו החדשה שתתחרה בסבב ה-WRC, כמעט 20 שנה מאז השתתפה מכונית של היצרנית היפנית במסגרת תחרותית בסדר גודל משמעותי. הבכורה הרשמית, תיעשה ב-2017.

היאריס טורבו פותחה במשך 2014 על מסלולי עפר ואספלט ונבחנה על ידי צוות נהגים, בהם הצרפתי אריק קמילי (27) שאחראי על קידום נהגים צעירים של חטיבת המירוצים. לצידו, עומד גם סבסטיאן לינדהולם המנוסה (54) שקטף 8 אליפויות ראלי בפינלנד. השניים ימשיכו לאתגר את היאריס על מסלולים שונים באירופה, עד שתירשם באופן רשמי לאליפות בעוד כשנתיים.

טכנית, היאריס טורבו תיעזר במנוע 1.6 ל' טורבו ארבעה צילינדרים עם הזרקה ישירה, המפיק כ-300 כ"ס. ההנעה תהיה כמובן כפולה עם חיבור לתיבת הילוכים חצי אוטומטית תחרותית. פאלק שקולובסקי, מהנדס מערכת ההינע: "כמובן שחשובים מאוד הביצועים במנוע כזה, ושרצועת הכוח תהיה רחבה, עם קומבינציה נכונה של מומנט - גבוה ושטוח. זה דומה לרכב כביש רגיל, אבל פשוט ברמה גבוהה יותר".

פאסקל ואסיון, מנהלה הטכני של הקבוצה: "האתגר הטכני, אני חושב זה קודם כל לעמוד ברף המשקל התקין, הדבר השני זה מנוע עמיד, והדבר השלישי זו מערכת מתלים מתאימה. מירוצי ראלי, זו היכולת להתמודד בכל התנאים, ולכן מכונית טובה, נותנת לנהג יכולות רחבות יותר".

עמנואל בטיסטי, מנהל הפרויקט: "מכונית ראלי מושלמת היא חבילה שיש פה פשרה בין ביצועים ואמינות. המכוניות האלה עובדות בתנאים קשים מאוד; בוץ, קפיצות, טמפרטורות גבוהת, מקפיאות ומה לא. בשנות ה-90 הצלחנו עם הקורולה והסליקה וגרפנו 7 תארים - 4 לנהגים ו-3 ליצרנית. אין ספק, מכונית ראלי חדשה אחרי 20 שנה - זה אתגר גדול".

בשנתיים שיחלפו, לטויוטה תהיה הזדמנות לבדוק התכנות למכונית ספורט חמה, אולי כזו שתוכל לרשת את מקומה של היאריס TS החביבה. בתוך כך, החברה כבר הכריזה על יורשת לסופרה, ונראה שגם סליקה חדשה תבוא בחשבון וייתכן שאף MR2.

עוד ספורט מוטורי בוואלה! רכב

לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • טויוטה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully