וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: הנהגים לא מפחדים מהמשטרה

5.2.2015 / 8:45

מעל 56% מאמינים שלא יתפסו אם יחצו קו הפרדה לבן, ומעל מחצית מהנסקרים השיבו שלא מפחדים להתפס על מהירות מופרזת. שמואל אבואב: "הפקרות בכבישים וחוסר הרתעה"

מבצע אכיפה משטרת התנועה הארצית נגב נגד משאיות עם משקל חורג. קובי ליאני
הנהגים לא מפחדים להתפס על עבירות מסוכנות/קובי ליאני

סקר שביצעה לאחרונה עמותת 'אור ירוק' באמצעות מכון 'גאוקרטוגרפיה', העלה כי רוב ציבור הנהגים אינו חושש להתפס על ידי משטרת התנועה בגין עבירות תעבורה כאלה ואחרות. על פי ממצאי הסקר, עולה כי בממוצע, מעל 50% מהנהגים בישראל מאמינים שיצליחו לחמוק מעבירות תנועה, בהן חציית קו הפרדה לבן ונהיגה במהירות מופרזת (כ-20 קמ"ש לפחות מעל המותר).

שמואל אבואב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "תוצאות הסקר ברורות מאוד ומלמדות שאין חשש לבצע עבירות תנועה ולסכן את כולנו בכביש. כשמקצצים בתקציב משטרת התנועה, יש פחות ניידות ופחות שוטרים, התוצאה הישירה היא הפקרות בכבישים וחוסר הרתעה".

הסקר נערך במקביל לפרסומים של המשטרה, לפיהם תכנית ה"מפנה", שנועדה לעסוק באכיפת עבירות איכותיות, הביאה לירידה בכמות תאונות הדרכים. אולם למרות ירידה של כ-40% בכמות הדוחות, נראה שעדיין אין בה תועלת ממשית, שכן מספר ההרוגים בתאונות הדרכים אשתקד הסתכם בסימן עלייה. בתוך כך, הסקר מצביע שהציבור חש שהמשטרה עוסקת בעבירות איזוטריות, ולכן מרשה לעצמו להעריך כי הסיכויים להתפס - נמוכים.

התוצאות, בחלקן, משקפות את הלך הרוח הציבורי והיחס כלפי האכיפה המשטרתית; 56% כאמור מאמינים שלא יתפסו אם יחצו קו הפרדה לבן, ו-51% דיווחו שלא חוששים להתפס במהירות מופרזת של כ-20 קמ"ש מעל המותר. עוד עולה, כי 44% לא חושבים שיתפסו אם לא יחגרו חגורת בטיחות ו-38% לא מאמינים שיתפסו אם יעברו באור אדום. עוד בסקר, הנשים שלקחו חלק במשאל, טענו שהן מאמינות שסיכויין להתפס גבוה יותר מגברים.

מבצעי האכיפה של המשטרה נגד נהיגה תחת השפעת אלכוהול, גם הם כנראה לא הותירו חותמם בשנים האחרונות. מנתוני הסקר עולה, כי לפחות 83% מקרב הנשאלים לא נעצרו פעם אחת בשנה האחרונה לבדיקה, ו-69% לא נעצרו לבדיקת רשיונות שגרתית. כשנדרשו הנשאלים לחלק למשטרה ציונים, הממוצע עמד על 5.2, לעומת 5.6 אשתקד. רוב המשתתפים (71%) טוענים שיש להחמיר באכיפה נגד עברייני תנועה, ו-72% דיווחו שהיו חשים בטוחים יותר תחת אכיפה מוגברת.

שמואל אבואב: "במקום לחזק את המשטרה, משרד התחבורה מחליש אותה על ידי קיצוץ חד בכסף שמגיע לה. שר התחבורה הבא יהיה חייב להחזיר את תקציב המשטרה כדי שזו תוכל להגביר את האכיפה בכבישים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully