וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאזדה: המותג הספורטיבי יקבל דחיפה?

5.2.2015 / 15:37

במאזדה ינסו לנער את האבק מעל מותג MPS כדי להתחרות בפורד ובפולקסווגן. ברקע, נערכים להיפרד ממוביל הנוסעים מאזדה 5

נהיגת התרשמות מאזדה 3 MPS. ירון אדרי
מאזדה 3 MPS. ספורטיביות במסווה משפחתיות/ירון אדרי

להבדיל מהתדמית המשפחתית שאופפת את מאזדה בישראל, היצרנית היפנית חתומה על כמה מכוניות ספורט ששינו את פני ההיסטוריה, בהן מאזדה MX5 מיאטה כמובן. אולם, לא הרבה מודעים לכך, שמאזדה מתחזקת בשנים האחרונות, ממש בקטנה, מותג ספורטיבי שנקרא MPS, ואפילו הזדמן למדור שלנו לטעום את ה-3 MPS במסגרת מבחן צמיגים שנערך לפני כמה שנים.

ה-MPS, ראשי תיבות ל-Mazda Performance Series, הוא מותג קטן יחסית, ולכן הוקפא בשל שיקולים אסטרטגיים של היצרנית, שנבעו בין היתר בשל המעבר לטכנולוגיות הנעה חדשות (סקי אקטיב). לא מכבר, סיפר בכיר בחברה מאזדה, המהנדס היווי דומי לכלי התקשורת בבריטניה שהחברה שוב בוחנת את עתידן של מכוניות שנושאות בעכוזן את שלוש האותיות, ולפיו "העניין נמצא במעקב ותחת מחקר", עד שיחליטו אילו דגמים עתידים להצטרף.

עוד אומר דומי, כי למרות היעדרותה שנמשכה כשנתיים, המותג בהחלט אינו "מת", והם בודקים בימים אלו כיצד למזג את הפילוסופיה המזדאית "כיף בנהיגה" עם דגמי MPS חדשים, כשבין השאר מציין את מאזדה 2 החדשה שעשויה להיות מועמדת רצינית. נראה כי מבחינה מעשית, מאזדה תבחר בגרסאות מחוזקות, בדומה לסוזוקי סוויפט ספורט ולאו דווקא תיצור הבדלה מהותית בין הדגמים. אופציה נוספת, היא ניצול הפלטפורמה של ה-2 לטובת רכב מובחן, בדומה לפורד פיאסטה ST.

הדגם המוכר ביותר של מאזדה MPS, הוא ה-3, שנמכר בארה"ב כמאזדה 3 ספיד. הוא ייצר כ-260 כ"ס והאיץ ל-100 קמ"ש בפחות מ-6 שניות. הדגם האחרון יוצר בין שנת 2010 לשנת 2013.

האם נראה את המותג חוזר לחיים? נקווה שכן, ואולי אף נזכה לראותו מגיע בפעם הראשונה גם לישראל ונאבק מול פולקסווגן גולף GTI.

seperator

כפי שדיווחנו כאן לפני מספר חודשים, במאזדה לא מוצאים סיבה כלכלית להמשיך ולהחזיק מוביל נוסעים, ולכן בסוף 2015 ייפרדו היפנים רשמית מהמיניוואן מאזדה 5. הנימוק העיקרי, הוא המעבר למנועי סקיי-אקטיב והצמיחה הגדולה של רכבי הפנאי שגוזלים נתח ניכר מהיקף המסירות של המיניוואנים הקומפקטיים (משהו שלא מאפיין דווקא את מקביליהם מאירופה).

מאזדה תחסל את המלאי וגם אין בכוונתה להעמיד למאזדה 5 מחליף, לא מחר וגם לא בעתיד הרחוק כנראה. כיום, זהו אחד מהדגמים היחידים שעוד נותרו בהיצע של מאזדה שאינו עושה שימוש בטכנולוגיית סקי-אקטיב.

מאזדה מכרה את ה-5 בשלושה דורות, החל ב-1999. הוא קרוב משפחה של משפחת פורד, ושווק עם מנועי בנזין בנפח 1.8 ל', 2.0 ל' (144 כ"ס שנמכר בישראל) ובחלק מהשווקים גם עם מנוע 2.3 ל', עם תיבות 4 ו-5 הילוכים אוטומטיות. בישראל זכה להצלחה גדולה (גם בליסינג) והפך לאחד מהמיניוואנים המבוקשים ביותר בשוק הרכב.

לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • מאזדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully