וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עולה על הגל: גל ברדה חד לעונת 2015

6.2.2015 / 8:19

גל פורץ אל חזית המתחרים ומחזיק בחוד במשך 12 הקפות. הוא נעקף לפני הסוף, אך מסיים שני ושובר את מחסום הניצחונות. מה זה אומר על העונה הבאה וכמה תעלה השתתפות בליגת הסופרסטוק 1000?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
"הרוכב המתחרה שראה את גל מורח חומר להקלה בכאבים על היד דאג לעקוץ בחזרה "זה לא יעזור לך. גם עם החומר הזה אני אנצח אותך"

גל מגיע אל המירוץ האחרון במוטורפארק שבבוקרשט אופטימי מתמיד. זה מסלול שהוא מבקר בו בפעם הראשונה, אך כך גם כל מתחריו. זהו מסלול באורך 3.5 ק"מ, עם פניות איטיות וטכניות (מתהדקות) שמעמידות אתגרים של ממש בפני הרוכבים ומנגד, ישנן פניות מהירות במיוחד של למעלה מ-230 קמ"ש. החשיבות של המירוץ המסכם קריטית עבורו ועבור המקום בטבלת הסיום ולכן, למרות העלויות המכבידות, יצא לאימון מקדים במסלול שבועיים לפני התחרות הרשמית. "החלטתי להשקיע את הכל כי זה המירוץ האחרון וכדי לא לתת למתחרים יתרון עלי בהכרת המסלול" הדגיש גל. זמן האימון נתן לגל יתרון גדול לעומת המתחרים ובכל סוף השבוע של האימון הוא הצליח להיצמד אל הגלגל האחורי של קזקו, הראשון בקטגוריה. "חזרתי לארץ בתחושה טובה. האופנוע התנהג מצוין, ורק גלגלי השיניים הקלים עוד לא הגיעו ומלבדם אין לי באמת סיבה לגעת באופנוע או לשנות בו משהו".

גל הגיע אל המירוץ אופטימי ומעודד כמו שהגיע רק שבועיים קודם אל האימון. אולם במירוץ הראשון מתוך השניים, גל שהוביל כל המירוץ, דרדר אל המקום החמישי בגלל בעיה פיזית. "באמת האמנתי שאני יכול לנצח כאן. ואחרי המירוץ הראשון מתוך השניים שמתקיימים, אחד הרוכבים ששמו 'פטרה פופ' בא אלי ושאל מה קורה איתי, כי איך זה שבמירוץ הראשון הובלתי את כולם ואז בחמש ההקפות האחרונות דרדרתי אל המקום החמישי. עניתי לו שיש לי בעיה עם היד שאחרי 7-8 הקפות, היא ננעלת וקשה לי מאוד ללחוץ על הבלמים". הרוכב המתחרה שראה את גל מורח חומר להקלה בכאבים על היד דאג לעקוץ בחזרה "זה לא יעזור לך. גם עם החומר הזה אני אנצח אותך".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ניצוצות על קו הזינוק

"בפניית ההירפין הראשונה, סובבתי את המבט אחורה ולא ראיתי את המתחרים, הבנתי שהפער גדול. התרגשתי אבל ניסיתי לשמור על קצב חזק"

במקצה הדירוג גל היה שני לקזקו, פטרה פופ שלישי וינוץ, מי שעד כה היה השני בקטגוריה היה במקום החמישי. בסשן הקווליפיינג האחרון, פטרה פופ שיפר את הזמן והוריד את גל למקום שלישי, חצי שניה יותר מהיר מגל. קזקו מגיע אל המקום הראשון, מהיר מפטרה פופ שבמקום השני גם כן בחצי שניה - מה שמהווה צמצום משמעותי לפערי הזמנים בתחילת העונה.

במירוץ הנוסף, גל מזנק שלישי על הגריד ויודע שהוא חייב לפתוח כמה שיותר פער מהמתחרים וכמה שיותר מהר, כי הוא יודע שבהקפה העשירית לערך, היד תתחיל לכאוב שוב ותפגע בקצב הרכיבה. בפניה הראשונה תפס גל את המקום הראשון, וקזקו, מוביל הליגה הרחק במקום הרביעי. "בפניית ההירפין הראשונה, סובבתי את המבט אחורה ולא ראיתי את המתחרים, הבנתי שהפער גדול. התרגשתי אבל ניסיתי לשמור על קצב חזק ולוודא במחשב את זמני ההקפה שאני בטווח הרצוי כמו במקצי האימון. ולקראת ההקפה ה-12, קזקו בסוף הישורת הצליח לעקוף אותי".

לקראת הקפה 15, גל מביט לאחור ורואה שפטר פופ סגר את הפער ונמצא קרוב יחסית, אבל לא מספיק קרוב כדי לייצר איום או עקיפה וכך גל מתמיד עד קצה גבול היכולת וחוצה את קו הסיום במקום השני. "זהו, סוף סוף שברתי את מחסום המקום השלישי, אבל זה רק פתח לי את התאבון. אני יכול יותר" מחזק גל. בסיום, למרות שנעקף קראת סוף המירוץ, גל הציג את ממוצע הזמנים המהיר ביותר על המסלול. "המירוץ עצמו עבר ללא דרמות או קרבות מיוחדים וסיימתי במקום השני, בפער של 4 שניות בלבד מהמקום הראשון".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

השגת את מה שרצית?

"הסיום במקום השני הוכיח לי שזה אפשרי. שאני יכול לדחוף יותר חזק ושזה עניין רק של זמן, השקעה ואימונים כי יכולת יש וגם אופנוע טוב"

גל שמח מאוד גם על צמצום הזמנים כמובן מקזקו המוביל, אבל גם על זה שהצליח לשבור את מחסום המקום השלישי, אבל גם מעוד דבר מפתיע. "זו הרגשה הרבה יותר נחמדה שאתה מתחרה ויורד מהאופנוע בפיץ עם חליפה ומסביב יש 3,000 או 4,000 צופים. זו הפעם הראשונה שיש לנו כזו כמות של צופים. אחרי המירוץ, קזקו ישב לחתום על חולצות של מעריצים שהגיעו למירוץ וינוץ הגיע אלי לבוקס שלי ואמר לי "סוף סוף אתה מרוצה? השגת מה שרצית?" זו הפעם הראשונה שיצאתי ממירוץ וחייכתי וראו את זה עלי ואפילו היו שמחים בשבילי. אז כן, אני מרוצה".

"בסיכום המירוץ, למרות שבכללי עדיין הייתי במקום השלישי העונה, הסיום במקום השני הוכיח לי שזה אפשרי. שאני יכול לדחוף יותר חזק ושזה עניין רק של זמן, השקעה ואימונים כי יכולת יש וגם אופנוע טוב. ולכן, אל עונת 2015 אני מגיע עם שאיפה יותר גבוהה. עם הרגשה שאי הוודאות של עונת 2014 נעלמה ושהיום זה אפשרי".

בסוף המירוץ, האופנוע של גל חוזר בפעם הראשונה לאיטליה, ארץ הולדתו כי גל תכנן להשתתף כ'וויילד קארד' באליפות העולם 2015 בליגת ה'סופרסטוק 1000', "אבל כנראה שלא אעשה את זה לפני 2016 מהסיבה שזה פשוט עולה המון כסף. עונה כזו כמו שצריך עם שאיפות לתוצאה טובה, כרוכה בלוגיסטיקה מורכבת ועלות של לא פחות ממאה אלף יורו לעונה וזה רחוק ממני מאוד ברמה הכלכלית".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אז מה יקרה ב-2015?

גל מתכנן להמשיך באותה ליגה רק שהפעם המטרה היא לסיים במקום הראשון ולא רק לרצות לעבור את המקום השלישי. "אני מעריך שאעשה לפחות מירוץ אחד מחוץ לליגה באדריה במסגרת אליפות אירופה 'סופרסטוק 1000'. אם אצליח להגיע עד מקום 5, זו תהיה תוצאה מטורפת. זה אפשרי. קשה, אבל אפשרי וזו הדרך להשתפר שם. אם אתה רוכב עם רוכבים מהירים, אתה הופך להיות מהיר בעצמך".

המירוץ ראשון יערך ב-26-29 במרץ בסרס יוון, מסלול הבית מבחינת גל. זה המסלול הראשון שהיה בו ועליו בילה המון זמן. אלה שאר התאריכים:
פנוניה רינג: 22-24 מאי
סלובקיה רינג: 5-7 יוני
ברנו צ'כיה: 10-12 יולי
רומניה מוטורפארק: 28-30 אוגוסט
מיזאנו: 18-20 ספטמבר
רומניה מוטורפארק: 2-4 אוקטובר

אני רוצה בהזדמנות הזו לנותני החסות והשאר שתמכו בי בעונת 2014 והם:
דוקאטי ישראל - ליגל אופנועים, וואלה! רכב, לוי יצחק, טודור שעוני יוקרה, איתוראן מיגון לרכב, ברווז אופנועים, ברקום ואופנועית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully