וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חודש רביעי: סוזוקי ויסטרום+בוץ. כיף?

9.2.2015 / 8:10

רכיבה בבוץ מחייבת כלי שטח עם יכולות מתאימות וגם אביזרים טכניים נחוצים. אחרי הגשם הגדול, יצאנו לבדוק איך הויסטרום 1000 שבמבחן הארוך טווח מסתדר עם תנאים חלקים, מאוד

צילומים: קובי ליאני

מבחן ארוך טווח אופנוע סוזוקי ויסטרום 1000. קובי ליאני
מבחן ארוך טווח אופנוע סוזוקי ויסטרום 1000/קובי ליאני

לא רק בשם ההרפתקנות והדמיון - מאז שהאופנועים הדו-שימושיים הגדולים נעשו יותר ויותר גדולים ובמפתיע גם קרובים לאופנועי הכביש, הם החלו להיקרא גם בשם אדוונצ'רים. לעניות דעתי, אחת הסיבות לשם החדש נעוצה בעובדה שעצם הירידה לשטח עם אופנועים בעלי הספק של 100 כ''ס ויותר, במשקל הגבוה מ-200 קילוגרמים עם גלגלים וצמיגים המיועדים לאספלט ומכלולים פגיעים ויקרים מאוד, היא הרפתקה גדולה בפני עצמה, שעדיף להשאירה לדמיון ולחלומות. חלומות מוכרים הרבה יותר טוב.

גם הויסטרום שלנו מוגדר כאדוונצ'ר וגם הוא תוכנן בעיקר כדי להיות אופנוע המאפשר רכיבה בכביש למרחקים ארוכים במהירות עם מטען וכל זה בנוחות מרבית. יכולתו בשטח היא ללא ספק שיקול משני נלווה בתכנון האופנוע ולכן בתצורתו המקורית הוא פגיע מאוד, בעיקר בחלקו התחתון של המנוע ומצויד בצמיגים שמחייבים תשומת לב מרבית כדי לרכב עליו בשטח ובמיוחד בבוץ. זה כמובן לא מנע מאיתנו לבדוק. לנסות. לקחת אותו לשטח קצת אחרי הגשם הגדול, כשהאדמה עדיין ספוגית ושלוליות נמצאות בכל פינה. אם אתגר, אז עד הסוף.

מבחן ארוך טווח אופנוע סוזוקי ויסטרום 1000. קובי ליאני
מבחן ארוך טווח אופנוע סוזוקי ויסטרום 1000/קובי ליאני

מתאים לשימוש בשטח?

"לאחר כחצי שעה של הסתגלות, הביטחון מתחיל לחזור ואני מצליח להעיף קצת בוץ לאוויר וליהנות מהחלקות קטנות של הגלגל האחורי בהאצה"

האתגר מתחיל כבר בניסיון לעלות עליו בשטח. כדי להתיישב על המושב צריך להעביר את הרגל מעל האופנוע והמזוודות ומכיוון שהאדמה בוצית, לא ניתן להשאיר את האופנוע על הרגלית ולהשתמש ברגלית אחת בתור ציר. כאשר מדובר בנעל רגילה הדבר עוד יחסית פשוט, אך עם מגפי שטח ותומכי ברכיים, שכמעט ולא משאירים חופש תנועה לרגל, זו מחייבת תשומת לב כדי לא להיתקל במזוודות, או לקרוע את כיסוי המושב העדין עם אבזמי המגף.

רגליות הרוכב מצופות גומי ללא אפשרות של הסרת הגומי וחשיפת רגליות משוננות, כפי שחלק מהאופנועים בקטגוריה מאפשרים. כתוצאה מכך ובמיוחד בתנאי בוץ, צריך להשקיע יותר מאמץ כדי לרכב בעמידה כמתחייב ברכיבת שטח. רגליות הבלם וההילוכים נמצאות במיקום נוח לשימוש גם עם מגפיים ויחד עם המנופים הגדולים בכידון מאפשרים שליטה מאוד נוחה ומדויקת במנוע ובבלמים גם עם ציוד שטח. תנוחת הרכיבה בעמידה נוחה מאוד ולא מחייבת כיפוף מוגזם של הגב ויחד עם חלוקת משקל נכונה בין הגלגלים מתקבל אופנוע שנוח מאוד לרכב עליו בעמידה.

לאחר כחצי שעה של הסתגלות, הביטחון מתחיל לחזור ואני מצליח להעיף קצת בוץ לאוויר וליהנות מהחלקות קטנות של הגלגל האחורי בהאצה. לאחר בדיקה של מצבי הרכיבה השונים המסקנה שלי היא כי המצב הטוב ביותר לרכיבה בשטח הוא במפה ה"עדינה" ועם ABS פועל. המערכות האלקטרוניות הללו מצליחות למנוע כמעט לחלוטין את נעילת הגלגל הקדמי בבלימה ומווסתות את כוח המנוע באופן שלא גורם לזעזועים גדולים של הזנב, גם ברכיבה בבוץ. אחת מהתכונות של הויסטרום, שבאה לידי ביטוי באופן בולט ברכיבת שטח היא האופן המדויק והנשלט שבו הכוח מגיע אל הגלגלים. המנוע רגיש מאוד לשינוי מצב ידית הגז לא משתנק בכלל ובזכות כך מסייע מאוד לרוכב לשמור את האופנוע יציב ובכיוון הרצוי.

מבחן ארוך טווח אופנוע סוזוקי ויסטרום 1000. קובי ליאני
מבחן ארוך טווח אופנוע סוזוקי ויסטרום 1000/קובי ליאני

כדאי למגן קודם

אני חושב שמי שמתכוון לטייל עם הויסטרום בשטח, חייב להרכיב לפחות מגן גחון רציני וטוב יעשה גם אם יוסיף מגני צד ומגני ידיים סגורים. אלו שמעוניינים גם להיכנס לשבילים חוליים, או בוץ חייבים לשקול את החלפת הצמיגים למשהו עם קצת יותר קוביות. למרות החששות לפני הירידה לשטח, תוך כדי הרכיבה וההתמודדות עם המגבלות הנובעות מהמשקל, הממדים והכוח, הרגשתי שאני נהנה מאוד ואפילו שאלתי את קובי מתי אני יכול לקחת לו את האופנוע לטיול בשטח עם האישה בהרכבה.

היכולות המוגבלות באופן טבעי של הויסטרום לא גרמו לנפילת רוח במפרשים שלנו ובחודש הקרוב נצרף את קובי ליאני להדרכת רכיבת שטח עם בית הספר פרו-ריידינג כדי שנלמד טוב יותר את יכולותיו וגם, לשפר את יכולותינו שלנו.

מבחן ארוך טווח אופנוע סוזוקי ויסטרום 1000. קובי ליאני
מבחן ארוך טווח אופנוע סוזוקי ויסטרום 1000/קובי ליאני
  • עוד באותו נושא:
  • סוזוקי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully