וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוסר האיום המרכזי לעיכוב הרכבת הקלה בגוש דן

הדי כהן

10.2.2015 / 16:54

ועדת חריגים אישרה את העברת תקציב מכרזי התשתיות של נת"ע

הרכבת הקלה ברחוב יפו בירושלים. ShutterStock
הרכבת הקלה ברחוב יפו בירושלים/ShutterStock

ועדת חריגים אישרה היום (ג') את העברת התקציב הדרוש לנתיבי תחבורה עירוניים (נת"ע) לטובת מכרזי התשתית של הרכבת הקלה בגוש דן, כך נודע ל"גלובס". בכך הוסר איום מרכזי לעיכוב הפרויקט.

לפני יומיים התכנסה ישיבה בין שר התחבורה ישראל כ"ץ לחשבת הכללית באוצר מיכל עבאדי-בויאנג'ו, על מנת לדון בעתיד פרויקט הרכבת הקלה. במסגרת הפגישה הסכימה החשכ"לית על העברת התקציבים לנת"ע במסגרת ועדת חריגים - זאת משום שהמדינה פועלת על בסיס תקציב השנה הקודמת עד לאישור תקציב מדינה חדש לאחר הבחירות. כאמור, ועדת החריגים אישרה היום את התקציב.

התקציב שאושר ישמש לבניית התשתיות במקטעים המערביים והמזרחיים של הקו האדום הראשון של הרכבת הקלה. מקטעים אלו דורשים בניית 8 תחנות תת קרקעיות ו-4 מנהרות. עוד ישמש התקציב לבניית תחנת קרליבך. העלות המוערכת של מכרזים אלה צפויה להגיע ל-7.5-8 מיליארד שקל.

סוגיית ההתקשרות עם PB נשארה לא פטורה, והחשכ"לית תחליט בשבועות הקרובים אם לפטור אותה ממכרז הניהול או לאלץ את נת"ע לפרסם מכרז חדש. כפי שנחשף אתמול ב"גלובס", ביום ו' האחרון שלח שגריר בריטניה בישראל מכתב לכ"ץ בו הוא מעודד את השר להעסיק את PB בתור מנהלת הפרויקט. מכרז הקרונות גם הוא טרם סוכם וידרוש ישיבה נפרדת בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully