וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למבורגיני: "האסטריון מכוונת לסוג אחר של לקוחות"

11.2.2015 / 10:01

מעצב העל של למבורגיני מבטיח שהאסטריון השנויה במחלוקת נתפרה לקהל חדש, והעיצובים הקיצוניים ימשיכו להוביל את החברה. "אנחנו צריכים לבדוק אם אפשר להיות יותר פוליטקלי קורקט ואלגנטים"

למבורגיני אסטריון. אתר יצרן
למבורגיני אסטריון. פזילה מהקו הקיצוני המסורתי/אתר יצרן

בעקבות מכוניות קיצון כמו למבורגיני ונאנו והורקאן, מובן מדוע למבורגיני אסטריון הייתה מנת פסטה קשה לעיכול עבור שוחריה הרבים מסביב לעולם. המכונית שנחשפה לפני מספר חודשים בתערוכת פריס ציינה שינוי כיוון משמעותי מהעיצובים הקרביים של החברה האיטלקית, אבל לפחות מבחינת מעצב העל של הבולונזים, פליפו פריני, אין סיבה לדאגה או לחרדות. "אנחנו פשוט צריכים לבדוק אם יש חלון הזדמנות בעתיד שלנו לדברים אחרים, כך שנוכל לרסן מעט את העיצובים הדרמטיים ולהיות יותר אלגנטים ופוליטיקלי קורקט".

בראיון חדש שקיים לאחרונה עם אריק גלינה מ'אוטומוטיב ניוז אירופה', מספר מהנדס המכונות בן ה-50 שהצוות ניצב בפני משימה מאתגרת מאוד, מכוון שידעו שמכונית פלאג-אין חייבת להיות יוצאת מהכלל וייחודית. "ברוב המכוניות של למבורגיני ישנה תחושה של דחיפה מהעוצמה של המנוע, אבל באסטריון התחושה היא של משיכה. על כן, בחרנו במלתחה מובחנת, עם השפעה ממכוניות קלאסיות כמו למבורגיני מיורה".

פריני, שחתום על אלפא רומיאו 159 וה-8C קומפטציונה, מזכיר ומחדד כי למבורגיני החלה את דרכה כיצרנית של מכוניות GT, כמו ה-350 והמיורה, ולאחר מכן תחת ניהולו של פרוציו למבורגיני ייצרה בין היתר גם מכוניות כמו האספדה, והאוראקו. "שאבנו הרבה השראה מהמסורת והשורשים של למבורגיני, וחלק מזה נובע גם מהשימוש בפלטפורמה עצמאית שלנו, ולא משותפת לפולקסווגן".

באסטריון הושקעו הרבה משאבים בתכנון המרכב במוטיב טרפזי, שכולל רכיבים וחיפויים עשויים אלומיניום וסיבי פחמן, טכנולוגיות תאורה עם שימוש בתרכובות טיטאניום ובקרביים מאוכלסת חטיבת כוח היברידית עם 907 כ"ס, המאיצה בה ל-100 קמ"ש ב-3 שניות. "החלק האחורי מאוד דומה למיורה, אתה מקבל אותה תחושת של פרופורציות וכן, היא גם חזקה מאוד".

גם בתא הנוסעים נעשתה עבודה לרכך את הלמבו החדשה ולעשותה נגישה לנהגים; "שיפרנו את הנדסת האנוש כדי שיהיה יותר מרווח. גם המושבים הרבה יותר נוחים והכניסה לרכב קלה ואפילו הגבהנו את המושב. באסטריון אתה יכול לראות את קצהו של מכסה המנוע, וזה משהו שהרבה זמן לא ראינו בלמבורגיני".

פריני מוסיף ומסכם, כי בעוד האסטריון אינה "למבורגיני מסורתית", היא גם לא מסמנת שינוי רדיקלי בשפת העיצוב של המותג או בזהותו. "אנחנו נמשיך לעשות מכוניות על קיצוניות. אבל המטרה שלנו היא להבין אם האסטריון אוצרת פוטנציאל להביא אלינו קהל חדש, מסוג אחר".

נציין, כי למבורגיני אשרה לאחרונה את ייצורו של הקרוסאובר למברוגיני אורוס, שנמצא על שולחן הדיונים מזה שלוש שנים. אם יקצור הצלחה מבחינה מסחרית, בהחלט ייתכן שלמבורגיני תרחיב את ההיצע שלה לכיוון מכוניות סאלון, דוגמת פורשה פנמרה.

עוד הרבה על למבורגיני בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully