וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיצובישי GC-PHEV רומז על הפאג'רו החדש

15.2.2015 / 10:27

מיצובישי חשפה מחדש בתערוכת שיקגו את הסנונית הראשונה המבשרת על המצאתו מחדש של רכב השטח פאג'רו. "עיצוב אגרסיבי ואיכות שייכנסו לכל כלי הרכב שלנו החל ב-2016"

מיצובישי קונספט. אתר יצרן
מיצובישי קונספט. מתי באמת יהיה פאג'רו חדש?/אתר יצרן

לפני כמה חודשים הכריזה מיצובישי על הסלוגן "האגדה חוזרת" והותירה סימן שאלה מרחף לגבי זהותו המסתורית של הרכב. אולם, רבים העריכו נכונה שמאחרי ההצהרות טמון היורש של מיצובישי פאג'רו. התשובה, או לפחות חלקה מגיעה כעת במסגרת תערוכת שיקגו שם נחנך (בפעם השנייה מאז טוקיו) הקונספט מיצובישי GC-PHEV, שעבור ארה"ב מכשיר את הקרקע למונטרו ועבור אירופה את שוגון ופאג'רו.

במיצובישי אוהבים זוויות חדות וקימוטים תוקפניים, ולכן גם ה-GC-PHEV שקוע עד צוואר במראה עתידני. מיצובישי אומרים שניסו להקנות לה מראה חסון ומרשים, שמצד אחד משדר מסר מאיים לסביבה אך מנגד גם מחובר לסביבה הטבעית שלו בשטח. "הגענו לשיקגו עם ה-GC-PHEV כדי להראות את הכיוון העיצובי שלנו, התמה והטכנולוגיה", כך סגן נשיא החברה בארה"ב דון סרינגון.

הכוח מגיע ממנוע 3.0 ל' V6 מוגדש-על עם 335 כ"ס מחובר לטכנולוגיה האקולוגית של מיצובישי, ה-MIVEC. המערכת משלבת מנוע חשמלי, סוללות ומערכת הילוכים עם 8 יחסי העברה. לדברי החברה, התפוקה המשוקללת עומדת בקו אחד עם דגמים היבריידים מקבוצת הפנאי, אך הרעיון מאחריה הוא לאפשר למנוע החשמלי לספק כוח משיכה נוסף בעת הטענת נגרר.

מערכת ההנעה הכפולה מתוגברת עם דפרנציאל מוגבל החלקה שנלקח ישירות מלאנסר אבולושן ובקרת יציבות מתקדמת עם ויסות מומנט לכל גלגל (התקן שהיה קיים עוד באבו הראשונות בסוף שנות ה-90). הסוללות, מותקנות מתחת לשטח תא המטען, ואלה מספקות כ-1,500 וואט המעניקות טווח נסיעה של 50 קילומטרים על חשמל, וניתנות לטעינה משקע ביתי. נתונים שימושיים יותר לגבי יכול המערכת עדיין אינם ידועים.

חידושים רבים יימצאו גם בקבינה, שכמו כל רכב קונספט מולבשת מראה בלתי שגרתי. חלל הפנים נשלט על ידי טאבלטים שהותקנו לאורך הקונסולה הראשית ומושבים מודולוארים. מעטפת ההגנה תכלול מערכות רבות, בהן בקרת סטיה מנתיב, פיקוח על שטחים מתים, ניטור לחץ אוויר, בלימה אוטומטית, מצלמות היקפיות ועוד. "הקונספט ממשיך לגולל את הסיפור שהתחלנו בתערוכת לוס-אנגל'ס בשנה הקודמת ועוד קודם לכן בטוקיו, ואני חושב שכולם מבינים שבהחלט יש למה לצפות בהמשך הדרך", מסכם סגן נשיא החברה.

מוקדם לחזות מתי בידיוק מיצובישי תחליף את הפאג'רו, מרכבי השטח הטובים ביותר בשנות ה-90, אבל הבשורה שיוצאת משיקגו היא שחלק ניכר ממערכות הפנים וטכנולוגיות ההינע ההיברידיות תעשנה דרכן למכוניות שנמצאות בקו האופק.

  • עוד באותו נושא:
  • מיצובישי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully