וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפיק 2015: ה"טור דה פרנס" הישראלי חוזר באוקטובר

16.2.2015 / 8:02

תחרות האופניים "אפיק ישראל", על שם לוחם המוסד האגדי ומפקד יחידת כידון, גיורא צחור, ה"טור דה פראנס" של תחרות אופני ההרים בישראל יוצאת לדרך, זו השנה השלישית

מירוץ אופניים אפיק ישראל 2014. ראובן סביו, מערכת וואלה!
תחרות "אפיק 2015" תיערך באוקטובר הקרוב/מערכת וואלה!, ראובן סביו

המרוץ השנה יתקיים בסימן ההכנה לאולימפיאדת ריו 2016, ובמסגרתו יגיע לישראל כריסטוף סאוסר, רוכב שוויצרי ברמה הגבוהה ביותר, אלוף עולם פעמיים, מדליסט אולימפי, אלוף אירופה לשעבר, מנצח סבב גביע העולם (פעמיים), שלוש פעמים מנצח ה-CAPE EPIC ועוד.

סאוסר, המגיע בסיוע משרד התיירות, אשר התגייס גם השנה לתמיכה במרוץ אפיק ישראל - המהווה אירוע דגל של המשרד - ירכב עם מסיימי ( FINISHERS ) מרוץ אפיק ישראל 2014. ואף יישא דברים באירוע. סאוסר הצהיר על השתתפותו בתחרות באוקטובר, עם רוכבים ידועים נוספים מהעולם, וכמובן, אלופי ישראל וחברי המשלחת הישראלית המנסה להשיג את הקריטריון האולימפי לריו 2016 –רותם ישי ושלומי חיימי.

גם השנה מסלולי אפיק ישראל יחודשו כמעט במלואם, תכנונם והרכבם ישמור על רוח אפיק ישראל.

התוואי הנבחר

המסלולים השנה יעברו על פני יערות רמות מנשה, איזור חוף הכרמל ורכס הכרמל, חוף הים התיכון, רמת זכרון יעקב, רמת הנדיב ועוד. בניגוד לשנים קודמות, היום הראשון של התחרות יהיה הקשה ביותר, וידרוש מהמשתתפים לצלוח את המסלול אולי הקשה מבין שלושת הימים כבר ביומה הראשון של התחרות.

" אפיק ישראל" מהווה מפעל הנצחה לגיורא צחור, מפקד ובכיר במוסד, שנהרג בתאונת דרכים באחד מאימוני הבוקר, בעת שרכב על אופניו. עמידה באתגרים מיוחדים, מקצועיות, אהבת ישראל והטבע היו אבני דרך שסללו את נתיב חייו. גל צחור, בנו של גיורא ויזם ומנהל התחרות, בילה עם אביו בלא מעט באתגרים דומים בחו"ל, והשניים תמיד תכננו להביא אירועים דומים לארץ.

בעקבות ההצלחה בשנים קודמות נרשמה התחרות ב- UCI כתחרות בינלאומית ונכנסה לרשימה היוקרתית של מרוצי ההרים הרב-יומיים בעולם, לצד מרוצים יוקרתיים דוגמת "טראנס אלפ" בגרמניה/איטליה ו"קייפ אפיק" בדרום אפריקה. בנוסף, גם משרד הספורט התרבות והמדע העניק לתחרות מעמד של אחד מ-14 אירועי הדגל שלו ל-2015.

משרד התיירות "משתמש" בתחרות היוקרתית הזו כאבן שואבת לתיירות אופניים ולשגרירות ישראל בעולם, זאת לאחר כתבות מפרגנות מאד בתום האירוע אשתקד.

במסגרת התחרות, מתחרים הרוכבים בצוותים של שניים, ירכבו המתחרים בשלושה קטעים (סטייג'ים) יומיים של 100 ק"מ, בשלושת ימי התחרות. המתחרים יוזנקו באזור קיבוץ דליה השוכן במועצה אזורית מגידו, ויתמודדו עם תאי שטח קיצוניים.

הכנות אחרונות

לקראת התחרות, יוקם בקיבוץ דליה "כפר תחרות" ברמה הגבוהה והמקצועית ביותר, אשר יעניק את כל השירותים למתחרים כגון : 4 מתחמי לינה ברמות שונות, עמדות רישום ותחרות, עמדות הטענה לטלפונים סלולאריים ומחשבים, חדר אוכל, מתחמי מציגים ועמדות תמיכה טכנית, מתחמי מעסים, אמבטיות קרח בתי קפה ודוכני אוכל.

גל צחור, בנו של גיורא צחור, יזם ומנהל קיה אפיק ישראל : "השנה מירוץ אפיק ישראל מטפס מדרגה, ולצד היותו אירוע הספורט הבינלאומי הגדול בישראל, מהווה גם נקודת ציון חיונית לרוכבים המקצוענים בדרך לאולימפיאדת ריו 2016".

האירוע, שיתקיים ביום שישי הקרוב, יורכב מרכיבה חוויתית של מסיימי מירוץ 2014, והרצאה של כריסטוף סאוזר, מדליסט אולימפי ואלוף אירופה מספר פעמים, שגם ירכוב במירוץ עצמו.
חשוב לציין שהשנה המירוץ חשוב במיוחד לספורטאים המקצוענים, שכן על מנת להגיע לאולימפיאדת ריו 2016, ולייצג לראשונה את ישראל בענף אופני ההרים, הם יצטרכו לקבל ניקוד גבוה באפיק ישראל (ניקוד במירוץ נחשב לקריטריון האולימפי

גם השנה צוות וואלה! רכב יצא ויסקר את האירוע מבפנים ואולי יצליח לחזור על ההישג מהשנה שעברה שבה זכה במקום הראשון בקטגוריית החד יומי קצר למבוגרים.

עוד הרבה על אופניים בוואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • אופניים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully