וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שואף לצמרת: יונדאי מציגה את הטוסון 2015

17.2.2015 / 17:05

יונדאי טוסון החדש נחשף לקראת הבכורה הרשמית בשוויץ. משלב מנוע בנזין טורבו חדש עם תיבת 7 הילוכים דו-מצמדית, שלל אמצעי הגנה ועיצוב ספורטיבי

יונדאי טוסון 2015. אתר יצרן
יונדאי טוסון 2015. חזרה למקורות/אתר יצרן

במסגרת אירוע מצומצם לכלי התקשורת בברלין, חשף היום (שלישי) מעצב העל של יונדאי-קיה, פטר שרייר את הדור החדש של רכב הפנאי יונדאי Ix35. הדגם שיימכר ב-2015 חוזר לשורשים ומאמץ את הכותר הוותיק "טוסון" ויתמודד מול כלי רכב דוגמת ניסאן קשקאי, פיג'ו 3008, רנו קאדג'ר החדש וכמובן מול אחיו התאום קיה ספורטאז'. הטוסון מקווה לנער את הקטגוריה, לנסות להתברג שוב בצמרת ולהשיב אליו קליינטים שבחרו לערוק לשורות היפנים והאירופים.

מבחינת תכנונו החיצוני, הטוסון מיישר קו עם סנטה-פה השרירי, ה-i30 וה-i20, ומדגיש בחרטום בתי תאורה ארוכים ומלוכסנים, שיבוץ נורות DRL יחד עם הגריל הטרפזי הכסוף והמוגדל ושימת לב מיוחדת ניתנה גם לחישוקים המוחצנים שעשויים להגיע לאולמות בלי שינויים של ממש. הליטושים הקוסמטיים ממשיכים לאורך קו התקרה ואל חלקו האחורי, שם פיסלו את הקוריאני ברוח מכוניות המנהלים ג'נסיס ו-i40 והתקינו פגוש אגרסיבי עם מפלט בעל צמד יציאות. נראה שגם אם לא התכוונו לכך, התוצאה היא "בייבי סנטה-פה" (ובכל זאת, התוצאה פחות מהפכנית מכפי שתיאר האיור שנחשף לפני שבועיים).

הטוסון 2015 שומר על הפרופורציות שלו, אך מותאם למידות מתחריו, שכן מבוסס על פלטפורמה חדשה מבית יונדאי-קיה; אורכו כעת 4.47 מ' (4.41), רוחבו 1.85 מ' (1.82), גובהו 1.64 מ' ובסיס הגלגלים כ-2.67 מ' (קצר במעט מטויוטה קורולה לדוגמא אך צמח מ-2.64 מ' בדור הקודם). נפח תא המטען על פי יונדאי יעמוד על 513 ל' ללא קיפול השורות - תוספת של כ-47 ל' לעומת הדגם הקודם.

קו המנועים של הטוסון מורכב ממספר יחידות בנזין ודיזל, חלק מהן חדשות בהיצע. לוגמות הבנזין מתחילות ב-1.6 ל' GDI עם 136 כ"ס או הספק מתוגבר ל-176 כ"ס בגרסת הטורבו. מנועי דיזל יציעו 1.7 ל' עם 115 כ"ס, או 2.0 ל' להם 136 ו-184 כ"ס. החיבור יהיה לתיבות אוטומטיות 6 הילוכים, או 7 דו מצמדית בדגם הטורבו בנזין. ההנעה, כמו בדגם הקודם, תהיה קדמית או כפולה.

מלבד תא נוסעים שעבר רפורמה משמעותית, באיכות, עיצוב, הנדסת אנוש ובאבזור, יונדאי העמיסה הרבה מאוד אמצעי הגנה, בהם בלימת חירום אוטומטית עם שלושה מצבי זיהוי בערים, בקרת סטיה מנתיב, מצלמות היקפיות, פיקוח על שטחים מתים בשדה הראייה, בקרות יציבות, בלימה ועוד.

"הטוסון החדש הוא קפיצת מדרגה נוספת עבור יונדאי", אומר טוני ויטהורן, סגן נשיא יונדאי בריטניה, במעמד הבכורה בגרמניה. הטוסון יצא לבכורה רשמית בתערוכת ז'נבה, ויחל להמכר באירופה החל במחצית השניה של 2015. אלינו, סביר שיגיע מעט לאחר מכן, אם כי ביבואנית כלמוביל טרם יודעים מהו התאריך המדויק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully