וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיה חושפת מנוע טורבו זעיר ותיבה דו-מצמדית

20.2.2015 / 9:44

קיה חונכת מנוע 1.0 ל' טורבו חדש, תיבה דו-מצמדית 7 הילוכים ורמת מפרט ספורטיבית בהיצע סיד המשפחתית. בכורה בז'נבה

קיה סיד 2015. אתר יצרן
קיה סיד GT החדשה/אתר יצרן

המטה של קיה באירופה יחשוף בתערוכת הרכב בז'נבה שני חידושים חשובים בהיצע המשפחתי: מנוע 1.0 ל' טורבו גמיש וחזק, ותיבת הילוכים דו-מצמדית 7 הילוכים. לצד זאת, תשווק בהמשך השנה גרסה מוחצנת של קיה סיד בשם GT ליין כפרשנות קוריאנית לדגמים המקבילים בפיג'ו, רנו, פולקסווגן ועוד, כאשר עיקר התוספות בה הופנו לגזרה הקוסמטית.

קיה תנצל את ה-GT כדי להזניק את מנוע ה-1.0 ל' טורבו, שמגיע לאירופה כחלופה למנועים אטמוספריים מיושנים, וכן כתשובה לפורד אקובוסט 1.0 ל' טורבו. על פי נתוני היצרן, המנוע של הזעיר של קיה - 1.0 ל' T-Gdi מפיק מ-3 צילינדרים 120 כ"ס ב-6,000 סל"ד ו-17.2 קג"מ הזמינים מטווח של 1,500-4,000 סל"ד.

בקיה מספרים שהמנוע פותח במרכז התכנון הראשי בנימאנג, והוא כולל מערכת הזרקת דלק ישירה, בקרת קירור מתקדמת וסעפת פליטה שתפחית את פליטת המזהמים. למרבה הצער, בשלב זה אין נתונים אודות צריכת דלק ממוצעת, אם כי סביר שקיה תנסה להשוות את יכולות המנוע למתחרים, כלומר לפחות באיזור ה-20 ק"מ לליטר בממוצע בנסיעה משולבת. מנוע זה יחובר לתיבת הילוכים ידנית 6 מהירויות בשלב ראשון.

עוד בחסותה של ה-GT האדומה, בשורה בטכנולוגית העברת הכוח לגלגלים. הסיד תקבל תיבת הילוכים דו-מצמדית 7 מהירויות במקום תיבת ה-6 ההילוכים הקיימת. לפי שעה, קיה שידכה אותה למנוע ה-1.6 ל' טורבו-דיזל 133 כ"ס, אולם היא תעשה את דרכה לכלל סדרות הבית המובילות בהמשך השנה. בחברה חוזים כי כל דגמי המותג בהם תותקן התיבה, ישיגו צריכת דלק מופחתת בשיעור של עד 5% לפחות והפחתה בהאצה ל-100 קמ"ש בשיעור של כ-7%.

גרסת ה-GT תשווק באירופה ברבעון הרביעי של 2015, וכך גם תיבת ההילוכים והמנוע.

תגובת יבואנית קיה לישראל, חברת טלקאר: "כל החידושים שהוזכרו לסיד נמצאים בבדיקת אפשרות יבוא לישראל.
שעה שתתקבלנה החלטות בנושא זה הוא יתוקשר בנפרד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully