וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזדמנות של פעם בחיים בשוק הרכב - כך תנצלו אותה

דובי בן גדליהו

22.2.2015 / 11:38

צירוף נסיבות נדיר של אירו נחלש ומשבר כלכלי הופך את שוק הרכב האירופי למאגר מציאות ■ הנה דוגמה: שברולט ספארק נמכרת בישראל ב-55 אלף שקל - אנחנו מצאנו אותה ב-35 אלף שקל אחרי הובלה

שברולט קמארו קונברטיבל ZL1. יצרן, אתר יצרן
שברולט קמארו/אתר יצרן, יצרן

הייבוא האישי של רכב לישראל הפך בשנים האחרונות לסוג של בדיחה עצובה. בשנתיים האחרונות נחתו כאן פחות משליש מכמות המכוניות שיובאו אישית בשנות השיא, וגם המספר הזה בדעיכה. הסיבות לכך שונות ומגוונות. המכס, שנכווה משלל קומבינות, החל להכביד את ידו על המייבאים והחל לבדוק כל חשבונית בזכוכית מגדלת; משרד התחבורה, שרשמית עודד וטיפח את הייבוא האישי, הקשה על המייבאים עם שלל תקנות ואכיפה "לפי הספר"; והיבואנים הסדירים, בעיקר בפלח היוקרה, הפשילו שרוולים, חתכו מחירים ושדרגו את התחרותיות. אם מוסיפים לכך את הסיבוך הביורוקרטי של הייבוא, את המאעכרים ואת חותכי הקופונים למיניהם שתפסו טרמפ, ואת החשש המובן של "יבוא מכונית בלי אבא", אפשר להבין את הדעיכה.

אבל אחת לכמה שנים נוצרת בשוק הזדמנות נדירה, שלמרות כל התלאות, מאפשרת לחסוך אחוזים רבים באמצעות יבוא אישי. הזדמנות כזו נוצרה לאחרונה עם ירידת שער האירו לרמה הנמוכה ביותר זה שנים רבות, בשילוב עם המיתון באירופה וקריסת שוק הרכב הרוסי.

מטבע הדברים, עיקר החיסכון הוא עדיין במכוניות פאר ובמכוניות ספורט יקרות, אבל מתברר שבמצב הנוכחי ניתן לחסוך גם במכוניות צנועות יותר - אפילו אם מחירן באירופה מוכפל כשהן נוחתות בארץ הקודש בשל מס הקנייה, המכס ועלויות הלוגיסטיקה.

לטובת המתחילים, מציע כיום שוק הרכב האירופי מנועי חיפוש רבי עוצמה, שמחוברים למלאי של דילרים בכל מדינות השוק וחלקם מציגים את המחיר נטו, ללא המסים המקומיים. אתרים כאלה הם למשל mobile.de הגרמני ו-autoscout24.eu. להלן דוגמאות.

אפליה מתקנת: קוריאניות במחירי היצף

האירופאים מאשימים לא אחת את היצרנים הקוריאנים בשימוש בטקטיקות של היצף ומכירת מכוניות במחיר נמוך משוויין האמיתי. זו דווקא בשורה טובה לצרכן הישראלי הטיפוסי, שמחפש מציאות בחסות האירו הנמוך. ניקח למשל רכב מבוקש ופופולרי בישראל כמו יונדאי סנטה-פה דור אחרון. מצאנו מאות כאלה למכירה ממודל 2014 ומעלה, לא מעט מהן מכוניות חדשות לגמרי עם אפס קילומטרים על השעון.

בגרמניה, למשל, המחיר הממוצע לדגם 2.4 ליטרים בנזין אוטומטי מאובזר, חדש לגמרי, נע אצל הדילרים סביב 21 אלף אירו אחרי הפחתת המע"מ, משהו כמו 160 עד 170 אלף שקלים אצלנו בנמל. יונדאי I40 היא מכונית מנהלים סולידית. מעל 220 יחידות כאלה, עם תיבה אוטומטית, מוצעות כרגע למכירה ברחבי אירופה, כאשר המחיר למכונית חדשה או עם קילומטרז' זניח נע סביב 15 אלף אירו, משהו כמו 130 אלף שקלים בארץ ואף פחות מכך, למי שיודע להתמקח.

דילרים מציעים כיום גם את כלי הרכב של קיה במחירים אטרקטיביים, במיוחד של דגמים שהיו פופולריים בשוק הרוסי הענק לפני קריסתו. חיפוש מהיר תחת הערך קיה סורנטו, למשל, מצא לנו מאות גרסאות של הרכב ברחבי מערב אירופה, חלקן חדשות לגמרי, שטרם נרשמו כיד ראשונה. אצל דילר בלייפציג מצאנו כמה כאלה בגרסת גולד אדישן המפוארת ע ם עץ, חלונות גג וכל הפינוקים ועם מנוע טורבו-דיזל מדור אחרון ותיבה אוטומטית. המחיר נטו, בניכוי המע"מ הגרמני, עומד על כ-25 אלף אירו לדגם 2014 מוכן לייצוא, משהו כמו 190 אלף שקלים בארץ.

למעודכנים: מותגים בקשיים

ציידי מציאות מנוסים יודעים ששווה לעתים להתעדכן בחדשות האחרונות מתעשיית הרכב. במקרה של שברולט, למשל, מדובר בסיטואציה נדירה שבמסגרתה מותג שלם, עם רשת הפצה כלל אירופית, "סוגר את הבאסטה" ומחסל את האופרציה האירופית. בשטח זה אומר דילרים שמחסלים את העסק, מתמזגים ומעיפים סחורה חדשה או כמעט חדשה במחירי הפסד.

נתחיל מלמטה: שברולט ספארק הקטנטנה נמכרת בישראל כחדשה במחיר שמתחיל בסביבות ה-55 אלף שקלים. האם יש כאן מקום לחיסכון? ובכן, באירופה מצאנו ערימות של מכוניות כאלה, בנות שנה, עם אפס קילומטר ומזגן אוויר בטווח המחיר של כ-6,000 עד 8,000 אירו. זיכוי "המס הירוק" בארץ מפחית את מס הקנייה על מכוניות כאלה לסביבות ה-30% ומטה. כך שמכונית כזו חדשה יכולה לעלות בארץ בסביבות 35-40 אלף שקלים, אחרי הובלה.

הלאה. גם שברולט קפטיבה, דגם פופולרי בקרב המעמד הבינוני בישראל, מוצעת כיום באירופה בכמויות נאות. המחיר הטיפוסי לדגם טורבו-דיזל אוטומטי ממודל 2014, עם קילומטרז' נמוך, נע סביב ה-18 אלף אירו נטו, משהו כמו 150 אלף שקלים בישראל - כמחיר המחירון של דגם מקביל בן שלוש בארץ.

ואם כבר שברולט, למה לא ללכת על הטופ? חיפוש מהיר גילה לנו באירופה מעל 220 מכוניות קמארו מודל 2013 ומעלה, כולן בתקן האירופי עם רמת אבזור טיפוסית מפוארת יותר מזו של דגמי הבסיס האמריקאים ובונוס בדמות הכרה בישראל בתקינה האירופית. רוב הדגמים הללו מציעים קילומטרז' נמוך מאוד יחסית - 15 אלף קילומטרים ומטה. המחיר הטיפוסי לדגם V6 אוטומטי בן שנה-שנתיים, עם 328 כ"ס, נע סביב 27 אלף אירו, משהו כמו 230 אלף שקלים אחרי מסים בארץ.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

ג'יפים: ההפסד של הירוקים, הרווח שלך

לקוחות רבים במדינות אירופה הקלאסית עדיין נוטים להסתייג מרכבי כביש-שטח גדולים, במיוחד היוקרתיים והמפוארים שבהם, שנתפסים שם כסמל מעמד מוחצן, אנטי-סביבתי ואנטי חברתי. בקיצור, משהו שמתאים יותר לאמריקאים ברברים. המשמעות היא ירידת ערך מואצת במיוחד של כלי הרכב הללו, במיוחד בשוק שנמצא במיתון, וכמובן בשורה טובה למחפשי המציאות הישראלים.

אצל דילר בהנאו, גרמניה, מצאנו למשל ריינג'רובר ספורט חדש לגמרי עם מנוע 3 ליטרים בהספק 340 כ"ס וחבילה מרשימה של תוספות. הרכב עולה כ-52 אלף אירו נטו, קצת פחות מ-500 אלף שקלים בארץ. האח הגדול והמפואר יותר, עם מנוע ה-V8 הפופולרי באירופה, מוצע סביב כ-74 אלף אירו למודל 2013 עם מעט קילומטרים והרבה תוספות.

החיפוש שלנו העלה מבחר קיים של מעל 1,000 יחידות של מרצדס ML350, שכה פופולרי בישראל. המחיר הטיפוסי לדגם מפואר בן שנה וחצי עם פחות מ-25 אלף קילומטרים על השעון נע סביב 41 אלף אירו, משהו כמו 350 אלף שקלים בישראל. לנד-קרוזר פראדו ארוך חדש לגמרי, שטרם נרשם, מצאנו אצל דילר בגרמניה ב-32 אלף אירו, משהו כמו 280 אלף שקלים בחופי הארץ.

לבעלי התקציב: אקזוטיקה חסכנית

טווח של כ-350 עד 600 אלף שקלים קונה לך בארץ מכוניות מנהלים מאובזרות וחדשות, ג'יפים של מותגי פרימיום ואולי כמה מכוניות ביצועים בסיסיות למדי. אבל ירידת האירו מספקת כיום במחיר הזה גם כרטיס כניסה למי שרוצה לדלג ל"מכוניות החלום" - אלה שמחירן בארץ נוסק לשמיים. כך, למשל, מצאנו אצל דילר גרמני פורשה בוקסטר אוטומטית בת שנה עם 265 כ"ס, במצב חדש עם כ-11 אלף קילומטרים בלבד והרבה מאוד תוספות במחיר לייצוא של כ-42 אלף אירו, משהו כמו 370 אלף שקלים בארץ אחרי מסים והובלה.

משהו יותר מסעיר? 911 למשל? מנועי החיפוש גילו לנו מעל 1,300 יחידות של 911 אוטומטית במגוון דגמים שמוצעות ברחבי אירופה. המחירים מתחילים מסביבות ה-65 אלף אירו לדגם קאררה S בן שנתיים עם קילומטרז' טיפוסי של 20 אלף ומטה. דגמי טורבו בני*שנה*מהדור*החדש, במצב דומה, רובם מיד ראשונה עם תוספות של אלפי אירו, מפליגים עד אזור ה-100 אלף אירו - כ-900 אלף שקלים אחרי מס בארץ הקודש.

מצטנעים? באחד ממנועי החיפוש האירופים מצאנו השבוע לא פחות מ-105 מכוניות ב.מ.וו M3 ממודל 2013 ומעלה, שמוצעות למכירה ברחבי היבשת. המחירים מתחילים באזור ה-38 אלף אירו ומגיעים עד ממוצע של כ-47 אלף אירו - בסביבות ה-400 אלף שקלים בישראל - למכוניות עם אלפי קילומטרים בודדים.

  • עוד באותו נושא:
  • מכוניות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully