וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריינג' רובר איווק חדש: מנוע דיזל ירקרק וגרסאות מפוארות

28.2.2015 / 10:34

רכב הפנאי היוקרתי ריינג' רובר איווק יחלץ ממנוע דיזל חדיש צריכת דלק ממוצעת של כ-20 ק"מ לליטר. עוד בקנה: חידושים בהופעה החיצונית, הפנימית וגם מהדורות אבזור מפנקות

ריינג' רובר איווק 2015. אתר יצרן
ריינג' רובר איווק חדש/אתר יצרן

ריינג' רובר איווק הוא ללא ספק מרכבי הפנאי היפים ביותר על הכביש, ולכן הטיפול בו במסגרת מתיחת פנים מחייב מידה מסוימת של עדינות. גם מנהל מחלקת העיצוב של החברה, לארי מקגווראן, אומר כי לא רצו לפגוע בעיצוב האייקוני שלו אלא לחזק את הקווים שנוסחו בדגם המקורי: "בסך הכול רצינו לשמר את הנוכחות המיוחדת שלו שכבשה מעל 400 אלף נהגים מסביב לעולם".

בבריטניה דרוכים לקראת בואו של האיווק החדש, ואחת הסיבות לכך היא מנוע דיזל ירוק ושימושי - eD4 בגרסת הנעה קדמית, שיחלץ הספק מרבי של 150 כ"ס, 43.8 קג"מ ויחזיר בממוצע קצת יותר מ-20 ק"מ לליטר סולר (בניסויי יצרן). לדברי ריינג' רובר, החסכון נאמד ב-18% על פני מנועי דיזל קודמים ופליטת המזהמים הופחתה בשיעור גבוה ל-109 גק"מ. מעליו, יתברגו מנועים חזקים יותר עם 180 כ"ס (סולר), וכן מנוע ה- Si4 טורבו בנזין עם תפוקה מרבית של 240 כ"ס. דגם זה יאיץ ל-100 קמ"ש ב-7.6 שניות בסיועה של תיבת 9 הילוכים אוטומטית, מהירותו המרבית היא 217 קמ"ש וצריכת הדלק היא כ-12.3 ק"מ לליטר.

שורה של חידושים נכנסו גם לחלל הפנים המפואר של האיווק; הריינג' הקטן עודכן עם מסך מגע מרכזי 7 אינטש מסדרת 'אינקונטרול', עם תפריטים מונגשים ופונטים ברורים יותר מבעבר. מהצג ניתן לגשת לאלפיקציות שונות, לשלוט על מערכות השמע והבידור ולבצע את רוב הפקודות החיוניות. אופציה נוספת השנה, היא מהדורת 'אוטביוגרפי' שחוברת ל-SE ול-HSE כגרסה היקרה ביותר.

מעטפת ההגנה של איווק שודרגה אף היא, וזו מתוגברת עם בקרת סטיה מנתיב, מצלמות היקפיות, בלימה אוטומטית במהירות עד 30 קמ"ש, בלימה הדרגתית (חירום) במהירות של עד 80 קמ"ש, מערכת עירנות נהג ועוד. לחובבי השטח, התווספה בקרת All-Terrain Progress Control, השומרת על קצב מהירות קבוע מבוקר מחשב, כדי לסייע לנהג להתגבר על מכשולים קשים.

האיווק יצא לכבישים במהלך שנת 2015 ויגיע לישראל בסוף השנה. המחירים באירופה עומדים על כ-30 אלף יורו לגרסאות בסיס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully