וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוגטי נועלת מכירות הווירון: הדגם האחרון יוצג בז'נבה

24.2.2015 / 9:12

הדגם האחרון של בוגטי ויירון, ה-450 במספרו נמכר לאספן מהמזרח התיכון ששילם תמורתה כ-2.5 מיליון דולרים. המכונית תוצג בתערוכת ז'נבה עם הכותר "לה פינאלה"

בוגטי ויירון לה-פינאלה. אתר יצרן
בוגטי ויירון לה פינאלה. סוף האגדה, ובדרך למחליפה בשנה הבאה/אתר יצרן

בוגטי חותמת את מכירות מכונית העל בוגטי ווירון לאחר שמכרה את הדגם ה-450 והאחרון בסדרה, כך על פי דיווח של אתר החדשות והכלכלה 'בלומברג'. פולקסווגן, בעלת הבית של המותג האיטלקי-צרפתי תשלח את המכונית לתערוכת ז'נבה עם הכיתוב "לה-פינאלה" שהינה ממשפחת גרנד ספורט ויטס, בעלת מנוע 8 ליטרים W16 המפיק 1,200 כ"ס.

את הויירון האחרונה בהחלט רכש אספן מכוניות מהמזרח התיכון שנותר כמובן אנונימי. לפי הערכות בפרנקפורט, הרוכש שילם תמורתה סכום של כ-2.5 מיליון דולרים, שהם פחות או יותר הממוצע עבור כל דגם שבוגטי ייצרה במשפחת הווירון המורחבת, הכוללת את סופר-ספורט, גרנד ספורט ויטס, מהדורות "אגדה" ועוד.

"פרק חסר תקדים בהיסטוריה של תעשיית הרכב הגיעו כעת לשיאו", כך אומר וולפגנג דורהיימר, מנכ"ל החברה. "אפילו 10 שנים לאחר השקתה, הווירון נותרה מכונית ייחודית בהרבה מאוד מישורים. ייצרנו כאן מכונית שמשלבת פאר וביצועים ברמה שאף יצרן לא הצליח לשחזר עד היום", כך מוסיף.

בוגטי נרכשה על ידי פולקסווגן ב-1998 כשאחת המטרות שעמדו לפני הקונצרן היא להכשיר רכב קיצוני שיכול להעפיל ל-400 קמ"ש. חמש שנים לאחר מכן, נולדה בוגטי ויירון עם מנוע 8 ליטרים בעל ארבעה מגדשי טורבו, שסחט מהקרביים 1,000 כ"ס והטיס אותה ל-100 קמ"ש ב-2.5 שניות בלבד, ועד מהירות מרבית של 248 מייל לשעה, שהם כ-399 קמ"ש. בשלבים מאוחרים יותר הצליחה לחצות את מחסום ה-430 קמ"ש עם גרסאות הסופר-ספורט וקבעה שיאי גינס רבים.

למרות שבוגטי הפסידה הרבה מאוד כסף על כל רכב שייצרה, בפולקסווגן לא הסגירו שום חששות לאורך חייה. "אתה בכל מקרה חייב מוצרים כמו הווירון כדי לשקף את היכולת הטכנולוגית שלך" אומר סטיבן ברזאי ל'בלומברג', מנהל הפקולטה להנדסת רכב באוניברסיטת ברגיש. "פולקסווגן מוסרת כ-10.4 מיליון כלי רכב בשנה, ככה שהם בהחלט יכולים לעמוד בזה".

בבוגטי התחילו לאחרונה לבחון שלושה קונספטים שירשו את מקומה של הויירון, אחד מהם חזק יותר בשיעור של 25% מהדגם הבכיר ביותר בסדרה לו 1,200 כ"ס. מעצב העל של פולקסווגן, וולטר דה-סילבה, אומר שהמכונית עשויה להיחשף כבר בסוף השנה או בתחילת 2016. הדגם ייקרא Chiron.

  • עוד באותו נושא:
  • בוגטי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully