וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אודי פרולוג אוונט: כך יראו דגמי אודי בעתיד

25.2.2015 / 9:05

הפרולוג אוונט מבשרת על שפת העיצוב העתידית של המותג הגרמני וכן על מכונית סטיישן ספורטיבית שתירש את ה-A6 אוונט

אודי פרולוג אוונט. יצרן,
אודי פרולוג אוונט. סטיישן יוקרתי/יצרן

הכוכבת הגדולה של אודי בתערוכת ז'נבה תהיה ה-R8 החדשה, אבל בחברה לא פוסחים על סנוניות המבשרות על הדור הבא של המותג הגרמני ובמיוחד על דגמי הסטיישן החשובים לאירופה. מכונית הקונספט שמציגה כעת אודי לקראת הבכורה בשבוע הבא היא הפרולוג אוונט, שלמעשה משלימה את רכב הראווה הקודם שנחשף תחת שם זה בתערוכת לוס אנגל'ס אשתקד.

הפרולוג אוונט חולקת דמיון רב לדגם המקורי שהוצג בארה"ב, אולם כאן מדווחים על מידות מרשימות בכל קנה מידה ושינויים צורניים במבנה הטורר: אורכה של המכונית הוא 5.1 מ', רוחבה כמעט שני מטרים, בסיס הגלגלים כשלושה מטרים וגובהה 1.44 מ'. ההבדל ביניהם נעוץ בעיצוב החלק האחורי, שם אודי הוסיפה שתי דלתות, שינתה את מבנה "עמוד השדרה", קשתות הגלגלים, הפגושים והחישוקים.

את העוצמה מקבלת פרולוג אוונט ממנוע היברידי המחלץ מ-3.0 ל' טורבו TDI הספק מרבי של 455 כ"ס, המאיצים אותה ל-100 קמ"ש ב-5.1 שניות ועד 250 קמ"ש מבוקרים אלקטרונית. למנוע החשמלי טווח נסיעה ל 54 קילומטרים עד אוזלת כוחן של הסוללות, וכל האיטגרציה הזו מתחברת להנעה כפולה, תיבת הילוכים דו-מצמדית, מתלי אוויר אדפטיביים ועוד. אודי טוענת לצריכת דלק משוקללת (כלומר בחישוב הנסיעה על המנוע החשמלי) של כ-1.6 ליטר בכל 100 קילומטרים.

"הפרולוג משקפת לאן אנחנו נגיע מבחינה אסתטית, דינמית, טכנולוגית ואיכותית", אומר ראש מחלקת הפיתוח בחברה ד"ר אולריך הקנברג. הקבינה של אוונט גם היא רעיונית, ומשלבת תכנון בעל שתי קומות שייכנס בהדרגה לדגמים החדשים של אודי. בחברה ניסו ליצור מצד אחד מרחבי פנים מרווחים, אולם גם תחושה שהמכונית עוטפת את הנהג בחלל איניטימי ומבודד.

הפרולוג, לפחות מהיבט רעיוני, תהיה התשובה של אודי למרצדס CLS שוטינג ברייק, ובהחלט עושה רושם שהם מנסים לחפש אלטרנטיבה לא קונבציונלית למבנה הסטיישן המסורתי המלווה את ה-A6 שנים ארוכות. מבחינה עיצובית, מובן שאין בכוונתם לסטות משמעותית מהקווים השמרניים, אך בתוך כך מקפידים לחדש ולרענן את היכולות הטכנולוגיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully