וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני ברגים בלוחית הרישוי: זיוף או טעות תמימה?

רכב

2.3.2015 / 8:07

רוכב אופנוע הואשם בגין שימוש בלוחית רישוי מזויפת, אך המשטרה לא הצליחה להוכיח כוונה פלילת בשל חמת הספק, ועונשו הומתק בבית המשפט

תפיסת אדם שעסק בהסתרת לוחית רישוי. חטיבת דובר המשטרה
תפיסת אדם שעסק בהסתרת לוחית רישוי/חטיבת דובר המשטרה
ההרשעה תינתן רק אם יוכיחו כי מאחורי מעשיו כוונה פלילת

בתיק שנדון לאחרונה בבית המשפט לתעבורה בתל-אביב, הואשם רוכב אופנוע מחולון, אב לשלושה, בגין זיוף לוחית רישוי על ידי תקיעת שני ברגים - כלומר עיוות המספר באופן מודע לכאורה. האם היה בכך מספיק כדי להרשיע אותו בעבירת תעבורה עם כוונה פלילית?

האירוע השתלשל אשתקד בכמה מקרים נפרדים בדרכו לפתח בית המשפט. ב-2013, הרוכב קיבל לביתו התראה ממפעילת כביש 6 על כך שלוחית הרישוי שלו אינה תקינה. הוא שלח בחזרה מכתב כדי לברר מהו הפגם שאותר, אך לא זכה למענה. לדברי עורך דינו, עופר חורש, "ספק עם התכתובות מול כביש 6 הגיעו למשטרה". בתוך כך, עצרה אותו ניידת משטרה בסוף ינואר 2014 - בסמוך לביתו, על כך שרכב במהירות מופרזת בשטח בנוי, ובמסגרת זו קיבל התרעה על השוני בין מספר הרישוי לבין הרשום ברישיון הרכב.

כחודש וחצי לאחר מכן, שוב נתפס ליד ביתו - עדיין עם לוחית רישוי שלדברי המשטרה אינה תקינה. הפעם, נעצר במקום והוגש נגדו כתב אישום בשל רכיבה במהירות מופרזת וכן בשל שימוש בלוחית רישוי מזוייפת.

עם פתיחת הדיון בבית המשפט, ביקש עו"ד עופר חורש כי הראיות תתקבלנה בהתאם לסדר הדין הפלילי, משמע שההרשעה תינתן רק אם יוכח מעל לכל ספק, כי הנהג הוא זה שזייף את לוחית הרכב בפועל, וכי הייתה מאחורי מעשיו כוונה פלילית. המדינה טענה מנגד, כי לכל הפחות הרוכב "עצם את עינו", אך חורש הגיב ואמר שבמקרה הנדון מדובר במסקנה נסיבתית, אשר אינה יכולה לעמוד ברף האישום הפלילי.

שופטת בתי משפט השלום לתעבורה בתל אביב, סגנית הנשיאה נועה פראג לבוא, נעתרה לטענותיו של עו"ד חורש והצדדים הגיעו להסכמה לשנות את כתב האישום מזיוף לוחית רישוי לנסיעה עם לוחית רישוי פגומה. בהסדר הטיעון, גזרה השופטת פראג לבוא על הנאשם קנס בגובה 2,000 שקלים, או 20 ימי מאסר תחתם, וכן 6 חודשי פסילת רישיון, על תנאי למשך 3 שנים. בנוסף לכך, נגזר עליו מאסר על תנאי למשך 6 חודשים למשך שלוש שנים, בתנאי שלא יבצע עבירה תעבורתית נוספת בתקופה זו.

עו"ד עופר חורש: "עבירה זו מחייבת קנס מופחת בהרבה, בסך 750 שקלים, וכן חצי שנת שלילת רישיון על תנאי. בנוסף, הורשע הנהג בנהיגה במהירות מופרזת, עבירה אשר העונש בגינה חופף – קנס של 750 שקלים, וחצי שנת שלילת רישיון על תנאי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully