וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצרניות הרכב ביפן מגבשות חזית למכונית עצמאית

2.3.2015 / 9:20

הונדה, טויוטה וניסאן יאחדו כוחות במטרה להכשיר רכב אוטונומי לכבישים עד סוף העשור הנוכחי

ניסאן ליף אוטונומית. אתר יצרן
ניסאן ליף אוטונומית. בינתיים, רק אב-טיפוס במסגרת פיילוט/אתר יצרן

תעשיית הרכב ביפן חוששת שאמריקה, גרמניה ושוודיה יפתחו פער שקשה יהיה לגשר עליו כאשר תופענה מכוניות אוטונומיות על הכביש בשנים הקרובות, כך על פי דיווחים של סוכנות הידיעות היפנית. אי לכך, הממשלה היפנית תגבה כלכלית ותדמיתית מספר יצרניות רכב מובילות שרוצות לגבש חזית טכנולוגית שתוכל להתחרות ביבשת אירופה.

התכנית האסטרטגית, שכוללת את חברות ניסאן, טויוטה והונדה, לצד אוניברסיטאות וספקיות טכנולוגייה כמו פנסוניק והיטצ'י, אמורה להעניק להן יתרון מסוים על קו הזינוק, כך לפחות מעריכים ביפן. החברות פועלות בימים אלה ליישר קו ברמת תוכנה ומשאבים, וכל שלוש יצרניות הרכב תבחנה את המכוניות במסלול ניסוי משותף.

בין יצרניות הרכב היפניות, נראה שניסאן תהיה זו שתיקח את המושכות לידיה. מלבד היותה המפעילה היחידה של מכוניות ללא נהג (יחד עם רנו), היא חתמה לאחרונה על הסכם שיתוף פעולה בן 5 שנים עם סוכנות החלל האמריקנית (NASA), במסגרתו תקבל גישה למחקר ופיתוח וכן תזכה לבחון חיישנים וטכנולוגיות מתקדמות.

המכונית האוטונומית נמצאת כיום בחיתוליה, אך וולוו, אודי, ג'נרל מוטורס וכן גוגל - כולן במירוץ קדחתני אחר מכונית ללא נהג שתפקיד את האחריות בידי המחשבים. היעד האופטימי להתחלת שיווק מצומצם הוא שנת 2020, ועד אז סביר שנראה לא מעט הפתעות מהמזרח הרחוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully