וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטלפון מסוכן בנהיגה, הדיבורית עוד יותר

3.3.2015 / 7:43

מתקן חדש לקיבוע הטלפון על גלגל ההגה שנעשה פופולארי, מסכן מאוד את הנוהג ברכב ועלול לגרום לתאונה. הוא עונה על הגדרות החוק, אבל לא לזמן רב

מתקן דיבורית מסוכן על גלגל ההגה. קובי ליאני
דיבורית על גלגל ההגה עם חיבור כבלים למכשיר הסלולארי חוקי, אבל מסוכן מאוד/קובי ליאני

שימוש בטלפונים סלולאריים בזמן נהיגה הנו מסוכן מאוד ובמיוחד כאשר הנהג עסוק בכתיבת הודעות, גלישה באינטרנט ואף שליחת דואר אלקטרוני. החוק אוסר כמובן את החזקת המכשיר הסלולארי ביד בזמן נהיגה, ומחייב את הנחתו במתקן קבוע, אולם לאחרונה מתקן דיבורית חדש נעשה פופולארי במיוחד בכבישים, למרות הסכנה העצומה שהוא גורם.

מדובר במתקן לקיבוע הטלפון על גלגל ההגה עצמו, כפי שניתן לראות בתמונה שעלה בידינו לצלם. כפי שניתן לראות, מתקן זה נתפס על חישור ההגה ומאפשר התקנת הטלפון על גבו ובדיוק בשל כך הוא מסוכן להחריד. לא רק משום שהוא גוזל את תשומת לב הנהג אליו במקום התנועה שמלפנים ולא רק משום שהוא יוצר הסתר של הנמצא אחריו, אלא מיקום זה מפריע לעבודת הידיים על ההגה, שכן הוא נע עם סיבוב גלגל ההגה על אחת כמה וכמה במקרה חירום בו הנהג עשוי להידרש לביצוע פעולת חמיקה מהתנגשות.

במקרה המצולם, הנהג הגדיל לעשות ואף חיבר את המכשיר הסלולארי בכבלי טעינה ושמע (ככל הנראה) וכבלים אלה עלולים להפריע לסיבוב ההגה, להסתבך בידי הנהג בעת סיבוב גלגל ההגה ולהגביר עוד יותר את הסיכוי לתאונה.

נכון לרגע זה, מתקן זה עונה על דרישות החוק - חיבור הטלפון ברכב למתקן קבוע, אולם מאחר והמתקן מסכן את בטיחות הנסיעה, חוקיות השימוש בו מתפוגגת. פנינו אל אגף התנועה במשטרת ישראל לבקשת התייחסותם לשימוש במתקן מסוכן זה וזו תגובתם: "המשטרה רואה בחומרה נהג המתקין אביזר ברכב, קל וחומר לטלפון נייד, שיש בו כדי להגביל את נהיגתו ולסכן את חיי משתמשי הדרך. כל מקרה כגון זה, ייבחן לגופו ובהתאם יינקטו כנגד הנהג הליכים בגין נהיגה בחוסר זהירות או נהיגה בקלות ראש".

עוד נהיגה ובטיחות בוואלה! רכב

לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully