וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנטלי מפתיעה בגדול עם מכונית קיצון מפוארת: EXP10

7.3.2015 / 8:57

ה-EXP 10 של בנטלי פותחה במרכב קופה קלאסי של מכונית ספורט עילאית ותחבור להיצע של המותג הבריטי בקרוב. הפלטפורמה אולי תהיה של פורשה

בנטלי EXP10. אתר יצרן
בנטלי EXP10. חלון ראווה לעתיד/אתר יצרן

תערוכת ז'נבה ארחה סגל מרשים של מכוניות-על, החל בפרארי 488GTB, מקלארן 675 וכמובן שהמצטיינת שבהן הייתה קוניגסג רגרה, מפלצת היברידית עם לא פחות מ-1,800 כ"ס. אולם, נדמה שהכוכבת הגדולה ביותר הייתה דווקא יצרנית בריטית שעד כה לא נקשרה עם מכוניות קיצון ועומדת להצטרף לקולקציה נדירה - בנטלי.

המסורת המפוארת של בנטלי על מסלול המירוצים מתורגמת במסגרת התערוכה למכונית העל הראשונה שלה - EXP10. בנטלי חשפה את המכונית הרעיונית ליד הדוכנים של בעלת הבית פולקסווגן, ומשם זרמו לא מעט דיווחים על כוונה לייצר אותה על פלטפורמה של פורשה - שגם היא כאמור תחת אחזקתותיו של הקונצרן הגרמני.

השם המלא של המכונית - EXP 10 Speed 6, נגזר מהמילה "experimental" (ניסיוני) ואילו הספרה 6 נובעת ממנועי הששה צילינדרים של החברה. יחד עם זאת, לאף אחד אין באמת מושג איזו תחנת כוח עתידה בנטלי לשתול שם בחרטום, כשמולה מכוניות קופה קיצוניות כמו אסטון מרטין וונקויש או פרארי F12 ברלינטה. בבריטניה, חוזים כי בנטלי תנצל אחד מהמנועים של הקונטיננטל GT, עם שמונה צילינדרים במנוע 6.0 ל' כפול מגדשי טורבו V12, והספק גבוה מ-600 כ"ס, לפחות.

המיזם היוקרתי הוא פרי מוחו של וולפגנג דורהיימר, שהגיע לבנטלי מתוך חטיבת אודי, ובין היתר חתום גם על חלק מהישגיה של בוגטי ויירון ומהדורותיה הנדירות. דורהיימר פיתח בחודשים האחרונים מספר כלי רכב תוקפניים של בנטלי, בהם גם המולסאן ספיד וכן את גרסת ה-GT3 של הקונטיננטל, אך עבור ה-EXP10 בחר בגישה שונה שמאמצת ערכים קלאסיים לצד יכולות טכניות מתקדמות. אכן, זו ללא ספק הבנטלי המיוחדת ביותר שנראתה בשנים האחרונות

העיצוב, עטוף "רייסינג גרין" מסורתי בבריטניה, מתחיל עם סימני היכר ברורים של בנטלי, בהם השבכה הקדמית ויחידות התאורה המעוגלות. אולם, מקו החלון הקדמי ואל עבר הזנב, המעצבים שרטטו חיה קרבית המתהדרת במידות גדולות מאוד, חישוקים שהולבשו על צמיגים שמנים ומפלטים עם יציאות מופרדות.

תא הנוסעים, כמיטב המסורת - יוצא דופן, ומציב רף גבוה שגם המתחרות מבית מקנאות בו. בבנטלי לא חסכו בתרכובות או בדיפונים, ומחבקים את הנהג והנוסע בחלל פנים המדמה ארמון מלכותי. בחברה אמצו חלק מהנדסת האנוש שיושמה בפורשה 918 ספיידר, כמו למשל התעלה המרכזית הארוכה, אך הדגישו את הסממנים האנגליים הבאים לידי ביטוי בחיפויי עור אדמה.

ה-EXP10, שתזכה לשם קבוע בעתיד, תחבור לדגמים הקיימים של בנטלי, בהם המולסאן, קונטי GT ועוד. המחיר עוד נותר בגדר סימן שאלה, אבל סביר שתתומחר ישירות מול פרארי ואסטון מרטין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully