וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוזוקי מציגה קונספט לרכב 4X4 קומפקטי

3.3.2015 / 14:27

לסוזוקי IM-4 הנעה כפולה, פלטפורמה חדשה ומנוע 1.2 ל'. האם מדובר ביורש לג'ימני? לא בטוח. הצצה ראשונה לרכב השטח העירוני החדש

אתר יצרן

כשמסתכלים על המידות של סוזוקי iM-4, העכבר האורבאני שמציגה כעת סוזוקי בשוויץ כרכב רעיוני, אפשר לפחות להקיש מכך שהחברה פונה לייסד תת-דגם חדש מעל או לצד הג'ימני; אורכו 3.69 מ', רוחבו 1.70 מ', גובהו 1.56 מ' ובסיס הגלגלים מתייצב על 2.43 מ'. הצמיגים? 215/45 על חישוקי 18 אינטש. בסך הכול, הפרופורציות די דומות לג'ימני, כשלחובתו של ג'ימני בסיס גלגלים קצר ב-20 סניטמטרים ורוחב עדיף במעט.

סוזוקי מתארת את הדגם כ "מיני 4X4", וזה ניכר גם במלל שמצטרף להכרזה שלו בתערוכת ז'נבה. "מאז שהצגנו את ה-L בשנות ה-70 ואת סדרת הויטרה ב-1988, אנחנו ממשיכים להמציא את עצמנו מחדש. ה-IM-4 הוא החזון שלנו לרכב 4X4 עם ה-DNA של סוזוקי".

לרכב השטח הננסי מיפן בהחלט יהיו כמה חידושים מעניינים. ראשית כל, מבוסס על פלטפורמה חדשה וכן יהיו לו מרווח גחון שימושי. בסוזוקי מדווחים על הפחתה במשקל והרבה רכיבים שהותקנו באיזורים שיסייעו לאיזון, בידוד הרעשים ובכלל ליכולת הדינמית בכביש ובשטח.

הפיתוח השני, הוא מנוע 1.2 ל' היברידי עם בקרת ה-SHVS, ראשי תיבות ל-Smart Hybrid Vehicle by Suzuki. המערכת האקולוגית משלבת בנזין עם חשמל, סוללות קומפקטיות ואגירת אנרגיה מבלימה. הנתונים הרשמיים של המנוע אינם ידועים בשלב זה, אך סוזוקי טוענת לקיזוז בצריכת הדלק, ניצול המשאבים ובעלויות הייצור.

הרמז העבה ביותר למיצובו מגיע מהעיצוב החיצוני. הג'ימני, שאמנם זכה למתיחת פנים קטנה לאחרונה עתיד להמשיך אתנו עוד כמה שנים, אבל אם סוזוקי רוצה דגם שירש את מקומו בהצלחה, נראה שה-IM-4 מסמן V על חלק מהדרישות ואפילו מתהדר בחמש דלתות. אם לא, הרי שמדובר בחיזוק חשוב בקטגוריית הקראוסאוברים הקומפקטיים עבור סוזוקי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully