וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: ימאהה נכנסת לענף הרכב עם מכונית מיני עירונית

9.3.2015 / 9:46

יצרנית האופנועים ימאהה מפתחת מכונית זעירה לשימוש בערים שעתידה לצאת לאור בעוד כ-3 שנים, עם מנוע אקולוגי וחסכוני

ימאהה סיטי קאר מוטיב-2. אתר יצרן
ימאהה מוטיב. הרכב עליו יבססו את הדגם העירוני הראשון של החברה/אתר יצרן

אופנועים, כלי נגינה, ציוד אלקטרוני, ועכשיו כך זה נראה - גם מכוניות. ימאהה הכריזה לאחרונה במסגרת תערוכת ז'נבה על כוונתה הסופית להשתלב בתעשיית הרכב החל מסוף שנת 2018. הרכב שיסלול את דרכה יהיה בסגנון ה-MOTIV קונספט שהופיע ב-2013 במספר מסגרות מוטוריות. מדובר ברכב עירוני ננסי שגדול רק במעט מסמארט של דיימלר.

מנכ"ל ימאהה, הירוקו יאנגי, סיפר לכלי התקשורת בשוויץ כי הוא מעוניין לייצר מכוניות קטנות שתמכרנה באירופה בתחילת שנת 2019. המכוניות תוצענה עם מנועי בנזין קטני נפח, היברידיים או חשמליים לחלוטין, כך שיכולו לשרת את צרכי התושבים העירוניים בחסכון מרבי והתחבר לעמדות טעינה ביתיות או חיצוניות.

הפרטים המלאים עדיים לוקים בחסר, אבל ימאהה תבסס חלק מהתרשימים שלה על הקונספט MOTIV כאמור עם עיצוב שובה עין וברוח האופנועים של החברה. ההנעה תגיע ממנוע 1.0 ל 3 צילינדרים' שפותח על ידי ימאה - שלדברי המנכ"ל, משקף בידיוק את החזון של החברה לרכב קומפקטי, זריז ושימושי במידה הנכונה עבור שני אנשים שזקוקים לכלי רכב בעל יכולת תמרון גבוהה.

הניסיון של ימאהה בייצור מנועים לכלי רכב, החל מ-1955, יסייע לה להכין אסטרטגיה מגובשת עבור דריכת הרגל שלה על ארבעה גלגלים. החברה סיפקה בעבר מנועים לניסאן, טויוטה (שמחזיקה בנתח של 5% בימאהה), ובשנות ה-80 גם פיתחה מנוע V6 ו-V8 עבור פורד טאורוס, וכן סיפקה לוולוו את מנועי ה-V8 המשרתים את ה-XC90 הקודם ואת ה-S80.

תהיה זו תוספת מעניינת לימאהה שמתמחה כיום בקטנועים ואופנועים. מסתמן שמכונית המיני תהיה רק הסנונית הראשונה.

  • עוד באותו נושא:
  • ימאהה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully