וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חודש חמישי עם סוזוקי ויסטרום 1000

11.3.2015 / 7:52

בחודש החמישי למבחן הארוך טווח הסוזוקי ויסטרום 1000 מחליף ידיים ועובר לראובן סביו שמעמיד בפניו שימוש יומיומי אינטנסיבי בעיר, בבינעירוני ואפילו בשטח בהרכבה, רגע לפני הסוף

מבחן ארוך טווח סוזוקי ויסטרום 1000. קובי ליאני
מבחן ארוך טווח סוזוקי ויסטרום 1000/קובי ליאני

החודש הגיע תורי לבלות על גבי הויסטרום 1000, הנמצא אצלנו מזה כמה חודשים במסגרת מבחן ארוך טווח. אומנם, מאז שהסוזוקי הגיע אלינו יצא לי כבר לרכב עליו, אך לא באופן אינטנסיבי ולא בתור כלי הרכב העיקרי שלי. מסלולי הנסיעה שלי כוללים, כבישים בין עירוניים מהירים ורגילים, הרבה נסיעות בתנועה הצפופה של תל אביב וגם טיולי שטח כולל בהרכבה בכל הזדמנות אפשרית. למרות תנאי מזג האוויר הקשים יחסית של החודש האחרון, לא נרתעתי וגם בתנאי גשם השתדלתי מאוד לא לחזור בנסיעות העירוניות לקטנוע, או חלילה למכונית בנסיעות הבין עירוניות.

מבחן ארוך טווח סוזוקי ויסטרום 1000. קובי ליאני
מבחן ארוך טווח סוזוקי ויסטרום 1000/קובי ליאני

אחיזה טובה גם בגשם

שבע ורבע בבוקר, כביש תל אביב אשדוד החדש, שלושה נתיבים לכל כיוון, מהירות מעל 100 קמ"ש וסוף סוף נהג המזדה 6 שמתעקש לשייט בנתיב השמאלי נאות לפנות את נתיב העקיפה. למזלי הוא צריך לרדת מהכביש המהיר לכיוון יבנה. ליטוף עדין של ידית הגז בהילוך שישי גורמת לי מייד לחייך בקסדה ולהתענג מתחושת הכוח והגמישות של המנוע הגדול של הסוזוקי. יחד עם המהירות מתגבר העומס על שרירי הצוואר, אני מתכופף מאחורי המשקף הקדמי הקטן ומרגיש שהאופנוע לא מפסיק להאיץ. מייד אני מגיע לנהג הבא שהחליט לשייט בנתיב העקיפה ועובר לבדוק את בלימת המנוע בהילוך השישי - עוצמתית אך לא מאיימת, כנראה שנושא הנתיבים בכבישים המהירים ירד מתוכנית לימודי הנהיגה.

הגשם הפסיק לרדת, אך הכביש עדיין רטוב וכל מכונית לפני יוצרת עננים של טיפות מים ולכלוך ולכן אני משתדל להימנע ככול האפשר מנסיעה מאחורי המכוניות. בצומת גן יבנה אני עוזב את הכביש המהיר ועובר לכבישים הרבה יותר מאתגרים עבור המתלים, הכוללים באמפים בגבהים ובזוויות משתנים הקרויים פסי "האטה" בשילוב עם בורות באספלט. תנאים אלו היו יכולים להוות מכשול המחייב האטה עבור אופנוע ספורט עם צמיגי כביש בחתך נמוך, אבל לא עבור הויסטרום 1000. הסוזוקי עובר מעליהם בזלזול ולא משמיע שום מחאות גם אם זה מתבצע באופן לא עדין. מערכות בקרת האחיזה בהאצה ובבלימה נכנסות לעיתים לפעולה בעיקר בגלל שלוליות הבוץ והחצץ הרבות, שמקטינות באופן משמעותי את האחיזה יחסית לקטעי האספלט "הנקי". אין ספק שברגע שמתרגלים למערכות הללו יהיה קשה לרכב בלעדיהן, בעיקר בגלל השקט הנפשי שהם מעניקות לרוכב בתנאי אחיזה משתנים כמו אלו שחוויתי בבוקר זה.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
מבחן ארוך טווח סוזוקי ויסטרום 1000. קובי ליאני
מבחן ארוך טווח סוזוקי ויסטרום 1000/קובי ליאני

נעליים רטובות

אחת הבעיות שמתגלות בתנאים אלו היא כמויות המים הגדולות יחסית הניתזות מהגלגל הקדמי לעבר הנעליים ומעמידות במבחן קשה עד כדי בלתי אפשרי את עמידות שכבת הגורוטקס של נעלי הגשם שלי. פתרון פשוט הוא לרכב עם ערדליים גבוהים מתחת לחליפת הגשם, או הרכבת הארכה לחלקה האחורי של הכנף הקדמית. בעיה נוספת המתגלה בתנאים אלו היא העדר מגני ידיים שלבטח היו מסייעים להקטין את כמויות המים המגיעות אל הכפפות ומקפיאים את טמפרטורת הידיים בזכות הסטת האוויר הקר. בזמן קצר יותר מהרגיל, אני מגיע ליעדי ומתחיל להוריד מעלי את כל ציוד הגשם ולשמחתי הכול נכנס במזוודות הצד המקוריות, שנראו לי בהתחלה קטנות יותר ממה שהן באמת.

בדרך חזרה מבאר טוביה לרמת גן העננים התחלפו עם השמש ואני מחליט לחזור דרך צומת נחשון ולהנות מרכיבה בין השדות ואם התנאים יאפשרו גם להיכנס ליער כרמי יוסף. תנאי מזג האוויר והדרך מעבירים אותי למצב של רכיבה תוך כדי הנאה ובזכות כך הדרך מתקצרת למרות שהשעון מראה אחרת. בהשוואה לקטנוע או המכונית שלרוב משמשים אותי במסלול זה, הויסטרום 1000 מאפשר לי לבחור במסלולים הרבה יותר מגוונים, ומהנים לרכיבה שהופכים את הדרך לחוויה אחרת לגמרי. לאחר כמה ימים אני מתחיל לשמוע רעש של הצלפות בשרשרת ההנעה ולאחר בדיקה היא מתגלה יבשה לחלוטין ורפויה יתר על המידה. בהעדר ג'ק מרכזי אני נאלץ לאלתר פתרון כדי להניף את הגלגל האחורי באוויר ותוך כדי כך מזהה בתחתית השלדה חורי עיגון לג'ק מרכזי. אני חושב, שאם הג'ק המקורי לא יפגע בצורה משמעותית במרווח ההטייה, כדאי לקחת בחשבון את הרכבתו וכך לזכות גם במיגון נוסף לחלקו התחתון של המנוע.

בהזדמנות זו שאני מטפל בשרשרת אני מנסה לבדוק האם אפשר לבטל את החופש המוגזם של ידית הגז, אך לצערי מגלה שאם קיימים מותחנים הם נמצאים מתחת למכל ולכן מחליט להשאיר זאת לטיפול הבא במוסך. חופש זה בידית הגז מקשה על שליטה מדוייקת במנוע בעיקר ברכיבה בעיר במצבים של מעבר מהאצה לבלימה וגורם לרכיבה פחות חלקה, מצד אחד בגלל עוצמת המנוע והרגישות לשינויים במצב הידית בהאצה במיוחד בהילוכים הנמוכים ומצד שני בגלל בלימת המנוע החזקה באותם הילוכים.

מבחן ארוך טווח סוזוקי ויסטרום 1000. קובי ליאני
מבחן ארוך טווח סוזוקי ויסטרום 1000/קובי ליאני

כמעט סוף

לאחר כמה ירידות לשטח למדתי להעריך את פעולת המנוע החלקה ופעם נוספת ליהנות מביצועי מערכות בקרת האחיזה, שעוזרות מאוד לרכב על גביו בשטח גם ללא מאמץ מיוחד מצד הרוכב. הויסטרום 1000 קיצר לי את לוח הזמנים בכבישים הבין עירוניים, גרם לי לעיתים לרכב בדרכים ארוכות יותר רק בכדי ליהנות מהדרך ושימש ככלי רכב שימושי ונוח מאוד בימי העבודה. בסופי שבוע הוא פתח בפני אפשרויות של טיולים בהרכבה שלרוב כללו גם ירידה לשבילי ג'יפים בשטח. לאורך כל הרכיבות התפעלתי מאוד מהיכולת של הויסטרום לשתף פעולה עם כל מה שדרשתי ממנו לעשות החל מרכיבה רגועה בהילוכים הגבוהים בסל"ד נמוך בהרכבה דרך ירידות מזדמנות לשטח ועד ביצוע רצף פניות בכבישים הרריים מפותלים בקצב ספורטיבי. החודש השישי שהחל כעת הוא החודש האחרון שלנו על גבו ולכן נשתדל למצות אותו עד תום לפני שנשיבו אל היבואן. אתגר אחרון כבר נמצא בתכנון מתקדם.

מבחן ארוך טווח סוזוקי ויסטרום 1000. קובי ליאני
מבחן ארוך טווח סוזוקי ויסטרום 1000/קובי ליאני
  • עוד באותו נושא:
  • סוזוקי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully