וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רכב הפנאי החדש של סקודה: 7 מושבים ומנוע היברידי

11.3.2015 / 14:20

סקודה תשווק את רכב הפנאי המשפחתי החדש בתחילת 2016. יצויד בחמישה או שבעה מושבים, מנוע היברידי ומנועי דיזל מסורתיים

סקודה יטי. אתר יצרן
סקודה יטי. עמד בגפו בקטגורית הפנאי מ-2010/אתר יצרן

האח הגדול של סקודה יטי נצפה בתקופה האחרונה במסגרת מבחנים ראשוניים על דרכי האספלט והכורכר של אירופה, כך על פי דיווחים של כלי התקשורת בצרפת. הקרוסאובר הצ'כי, ששמו הרשמי טרם הוכרז, ישווק על פלטפורמה מודולארית מסדרת MQB ויתחרה ראש בראש עם דגמים מרווחים ושימושיים, בהם יונדאי סנטה-פה וקיה סורנטו החדש.

סקודה מחזיקה כיום במטה המרכזי שלה דגם חיימר ייעודי ממנו ילמדו המעצבים כיצד לעבד את הגלם למוצר הסופי, שעתיד לצאת לכבישים בתחילת שנת 2016. רכב הפנאי החדש יחלוק את קימוטיו עם סקודה סופרב החדשה בחזית, תוך שהוא חונך אלמנטים עיצוביים שטרם נראו במותג בשנים האחרונות.

הקרוסאובר יציע בחלל הפנים מקומות הושבה לחמישה או שבעה אנשים (שלוש שורות), עם אורך של קצת יותר מ-4.6 מ'. גם את המנועים יקבל מסקודה סופרב, כאשר בסגל יחידות ה-1.4 בנזין ועד 2.0 ל' טורבו-דיזל. בקצה ההיצע יעמוד לבחירה גם מנוע היברידי עם צריכת דלק נמוכה ויכולת נסיעה קצרה על המנוע החשמלי בגפו. ההנעה תהיה קדמית או כפולה, והתיבות ידניות או דו-מצמדית DSG.

ג'וזף קבאן, ראש מחלקת העיצוב בחברה: "דגמי סקודה גדולים, כמו זה, יובילו אותנו לעיצוב הרבה יותר פרובוקטיבי - ושונה מהמיינסטרים". בו בעת, סקודה כבר נערכת לייצר את הקרוסאובר השלישי במשפחה, שיתברג לצד היטי, אולם הפרטים אודותיו אינם יודעים בשלב זה.

סקודה נמצאת בעיצומו של מירוץ קדחתני אחר היקף של 1.5 מיליון מסירות בשנה, עד 2018. הקרוסאוברים החדשים יסייעו לה לגדול ולטפס לצמרת, אבל הצ'כים עוקבים בחרדה אחר הירידה שחווה שוק הרכב הרוסי, שצנח בשיעור של 28% בחודש הקודם ונחשב לאחד האיזורים החשובים עבורה. השוק הרווחי ביותר כיום של סקודה הוא בסין, ואחריו גרמניה. אם רוסיה תמשיך במגמת הקיטון, בריטניה תהיה השוק השלישי בגודלו במקומה.

בישראל, מדורגת סקודה במקום השישי בטבלת המסירות והיא המותג האירופי המוביל בארץ; החטיבה זינקה ב-24% בחודשיים הראשונים ביחס לתקופה המקבילה אשתקד עם 3,398 כלי רכב חדשים שעלו לכבישים (331 לשוק המוניות). האוקטביה היא המכונית הנמכרת ביותר של סקודה בארץ (1,856 מסירות) בינואר-פברואר, ואחריה ראפיד (708 מסירות).

  • עוד באותו נושא:
  • סקודה יטי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully