וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה-BBC תחת מתקפה: הצופים דורשים להחזיר את קלארקסון

12.3.2015 / 12:28

יממה לאחר הפרשייה האלימה בעקבותיה הודח קלארקסון מטופ-גיר, הצופים הקימו מחאה ברשת ודורשים להחזירו לאלתר לכס המנחה. ג'יימס מאי: "זה נהיה קצת מגוחך כל הסיפור הזה"

ג'רמי קלארקסון. אתר יצרן
ג'רמי קלארקסון. הצופים רוצים אותו בחזרה בתכנית/אתר יצרן

קרוב ל-700 אלף צופים אדוקים של תכנית הרכב טופ-גיר חתמו מאמש (רביעי) ועד היום בבוקר (חמישי) על עצומה שקוראת להחזיר את ג'רמי קלארקסון למקומו הטבעי - מנחה תכנית הרכב הבריטית "טופ-גיר". כזכור, קלארקסון הושעה על ידי המפיקים בתחילת השבוע לאחר תקרית אלימה עם אוסין תומון, מפיק ב-BBC שלטענת קלארקסון, לא דאג להאכיל את הצוות בסיומו של יום צילומים ממושך בניוקאסל.

הפרטים המדויקים אודות התקרית נותרו עדיין קצת מעורפלים, אך לפי דיווחים של כמה עתונים בבריטניה, עושה רושם שקלארקסון בן ה-54, ניסה לחבוט לכאורה בתומון בן ה-36, בעקבות ויכוח על חתיכת סטייק. אמש, הגיב קלארקסון לאישומים סמוך לביתו בשעות הבוקר, ואמר בציניות לכלי התקשורת שנכחו במקום, כי הוא "יוצא למרכז התעסוקה". בתו של קלארקסון צייצה בטוויטר: "בבקשה תקחו אותו בחזרה, הוא מתחיל לאפות".

בהודעה רשמית שהוציאו ה-BBC, נמסר כי 2 התוכניות שהוכנו ועתידות לעלות בימי ראשון הוסרו מלוח השידורים, ובמקומן תשודרנה תוכניות דקומנטריות. ההשעיה של קלארקסון עשויה לעלות ל-BBC הרבה מאוד כסף, שכן התכנית נחשבת לרווחית במיוחד בזכות הפצתה ל-200 מדינות ול-350 מיליון צופים. קלארקסון גרם ל-BBC לא מעט מבוכות בעבר בעקבות אמרות גזעניות כלפי רומנים, סקוטים, ושחורים. לאחרונה, הואשם שהשתמש במילה "מלוכסן" בתיאורם של אנשים שמקום הולדתם בבורמה.

עמיתו, ג'יימס מאי ("קפטן סלואו"), אומר כי קלארקסון ידע בעבר כל מיני פרשיות שנויות במחלוקת, אבל הוא תומך בו וחושב שהעניין נופח מעבר לכל פרופורציה. "אני באמת לא חושב שזה כל-כך רציני כמו שעושים מזה", כך סיפר ל'רויטרס', והוסיף כי "העניין הזה נהיה פשוט מגוחך". כשנשאל האם הוא יודע עוד משהו על התקרית בה היה מעורב קלארקסון, הגיב בזלזול: "הייתי שיכור באותו זמן".

ריצ'רד האמונד, הצלע השלישית בחבורה, הגיב בנימה מתלוצצת גם הוא לגביי כל הפרשיה, ואמר לעתון ה'מירור' כי אין שום סיכוי שיבטלו את טופגיר בעקבות המקרה המדובר: "קלארקסון הוא אולי אידיוט, אבל ה-BBC רחוק מלהוריד את טופגיר מהמסכים".

שמועות על החלפתו של קלארקסון עלו לכותרות בשעות האחרונות, כאשר חובב הרכב ואיש הרדיו כריס אוונס הבריטי אוזכר כאחד המועמדים לרשת את מקומו של קלארקסון במקרה וזה יפוטר. אוונס מיהר לצייץ בטוויטר והפריך את השמועות: "אני יכול לומר לכולם - קטגורית, שזה לא נכון ואני לא מועמד להחליף את קלארקסון. בבקשה תסירו אותי מהרשימה".

פרט לכך, מתנהלים כל מיני הימורים בתחנות הרדיו בבריטניה מי בכל זאת עשוי להכנס לנעליו של קלארקסון, אם לא כריס אוונס; חלק מהמרים על סולן להקת ג'מירקוואי, ג'י-קי, ויש מי ששמו את קולם על נהג המירוצים של פרארי לשעבר - אדי אירווין. גם שמה של מנחת תכנית "הילוך חמישי", ויקי בטלר הנדרסון צורף לרשימה ( על אף שהייתה בעבר בצוות המקורי של טופ-גיר לפני הפורמט החדש ב-2001).

כך או אחרת, קלארקסון זוכה לתמיכה גדולה מצד מעריציו, וסביר שגם ב-BBC יודעים שוויתור עליו משמעותו איבוד נכס יקר מאוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully