וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ב.מ.וו מציגה את דגם הפלאג-אין הראשון שלה: X5 xDrive40e

15.3.2015 / 9:10

דגם ה-xDrive40e מסדרת הפנאי X5 מצויד ב-313 כ"ס היברידיים ויכולת טעינה מהשקע. צריכת הדלק נמוכה, מאוד

ב.מ.וו X5 פלאג-אין. אתר יצרן
ב.מ.וו X5 פלאג-אין. מתחבר לחשמל בבית/אתר יצרן

ב.מ.וו חשפה במינכן את ה-X5 xDrive40e שהינו דגם הפלאג-אין (שקע-תקע) הראשון של הבווארים. רכב הפנאי ההיברידי מצויד במנוע בנזין ארבעה צילינדרים, סוללות, מנוע חשמלי ובקרת טעינה המותאמת לשקע הבית או לעמדות חיצוניות עם הזנה מהירה. ב.מ.וו מעריכה שבעתיד, לכל דגם במשפחה יהיה תאום בעל בקרת פלאג-אין כחלק מהתאמותיה לתקנות זיהום האוויר המחמירות.

האות E שימשה בעבר את ב.מ.וו לתיאור מנועים מסדרת ETA בשנות ה-80 וה-90, אבל הפעם האג'נדה היא לחלוטין אקולוגית ומכוונת לשוחרי איכות הסביבה. עבור ה-X5 ההיברידי, ב.מ.וו השתמשה במנוע 2.0 ל' טורבו ארבעה צילינדרים שמחובר למנוע חשמל שהותקן בקרב תיבת הילוכים אוטומטית 8 מהירויות; בהתאם למצב המערכת, המנוע החשמלי מסוגל לחלץ מעל 110 כ"ס בגפו, או להתמזג עם מנוע הבנזין ולסחוט 313 כ"ס ו-25 קג"מ. המרחק המרבי של המנוע החשמלי מוגבל לסביבות ה-35 קילומטרים עד אוזלת כוחן של הסוללות ולמהירות מרבית של 120 קמ"ש.

מרשים לא פחות, שעל אף משקל הנושק קרוב ל-2.3 טון, ה-X5 ההיברידי מאיץ ל-100 קמ"ש ב-6.8 שניות ועד 210 קמ"ש מבוקרים אלקטרונית. ההנעה תהיה כפולה כמובן (איקס-דרייב), וצריכת הדלק הממוצעת היא 3.3 ל' לכל 100 קילומטרים (בצירוף המרחק המקסימלי של המנוע החשמלי).

הסוללות (ליתיום איון קומפקטיות) שוכנות תחת רצפת תא המטען, אך אינן גוזלות נפח רב (כ-150 ל'); חלל האחסון האחורי מציע 720 ל' ועד 1,500 ל'. את הטעינה אפשר לבצע מכל שקע ביתי סטנדרטי או מעמדות חיצוניות. משך הטעינה אורך כ-3 שעות במקרה ומחובר לבית, או כשעה פלוס אם מתחבר לעמודי טעינה הפרושים ברחבי הכבישים באירופה.

הדגם יוצג לראשונה במסגרת תערוכת הרכב בניו-יורק בחודש הבא. מהיבואנית לישראל דלק מוטורס, נמסר לוואלה! רכב כי הנושא נמצא בבחינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully