וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הונדה CR-Z: אבולוציה בהילוך גבוה

18.3.2015 / 7:55

הונדה רוצה להיפטר מה-CR-Z ההיברידית לטובת מכונית ספורט-קופה מושחזת שתבוסס על מנוע סיוויק TYPE-R. העיצוב המקורי ישמר בחלקו, אבל יתפתח בהתאם לדור הבא של המשפחתיות

הונדה CR-Z. אתר יצרן
הונדה CR-Z. מהפכה במנוע וביכולות, בעוד מספר שנים/אתר יצרן

כשהונדה הציגה את ה-CR-Z ב-2009 היא הכריזה עליה כ"מכונית הספורט ההיברידית הראשונה בהיסטוריה". עד לאותה נקודה, מכוניות היברידיות להן מנוע בנזין ומערכת הנעה חשמלית הסתכמו במשפחתיות שגרתיות כמו פריוס או דגמי חטיבת הפאר של טויוטה בלקסוס. ה-CR-Z קיוותה להציע משהו אחר - עם קמצוץ של חריף, אבל בפועל התוצאה הייתה חביבה, חסכונית, מעוצבת - ולא הרבה מעבר לכך.

בימים האחרונים, מדווחים כלי התקשורת ביפן שבהונדה רוצים לרכוב על המומנטום של סיוויק TYPE-R החדשה ולהמיר את ה-CR-Z למכונית קופה קומפקטית שתחלוק כבוד ל-CRX המיתולוגיות משנות ה-80. המשמעות היא, שה-CR-Zתבוסס על הדור הבא של הסיוויק העממית במקום על פלטפורמה של הג'אז, ולכן תהיה גדולה ומרווחת מהדגם הנוכחי - במידה לא מבוטלת (ואולי אפילו תזכה למושבים אנושיים מאחור).

העיצוב הסופי של CR-Z, כפוף בעיקר לתכנון של דגמי אקיורה היוקרתיים, כך מסתמן, משום שבמותג הפרמיום של הונדה רוצים ליצור חיבור צורני בין ה-NSX לכל דגם ספורטיבי שיוצא את היצרנית היפנית. הכוח של ה-CR-Z הבאה יגיע כאמור מסיוויק TYPE-R, אבל ההספק יהיה מופחת בכ-20 כ"ס ויתייצב על 280 כ"ס בחיבור לתיבת הילוכים ידנית 6 מהירויות. הביצועים יהיו תחרותיים, ולפחות ברמה זהה לסיוויק החמה.

מקורבים לצלחת, סיפרו לכלי התקשורת בארה"ב כי אחד מהמפתחים של הדגם אמר כי "ה-CR-Z תהיה כוח שאסור להתעלם ממנו", וייתכן כי הונדה אף תחזור לשורשים ותסמן אותה כ-CRX החדשה. היא תמוצב מעל הסיוויק במחיר, אך לא תגבה סכום גבוה מ-TYPE-R.

ה-CR-Z הנוכחית, הנעזרת במנוע היברידי בנפח 1.5 ל' המפיק 122 כ"ס ומאיץ בה ל-100 קמ"ש ב-10.5 שניות נמצאת בשלהי חייה. בשנה האחרונה, הונדה החלה לצמצם את הפעילות שלה בכמה שווקים נוכח הצלילה במכירות, ונראה שעד להגעת הדגם החדש, אי שם ב-2017, הדגם ההיברידי כבר לא יהיה אתנו.

  • עוד באותו נושא:
  • הונדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully