וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רנו לגונה תחזור עד סוף השנה הנוכחית

18.3.2015 / 8:42

מכונית המנהלים של רנו, הלגונה תצא לכבישים לקראת הרבעון האחרון של 2015. בחברה מקווים לדגם תחרותי שיכול לקרוא תגר גם על פולקסווגן פאסאט

רנו לגונה. אתר יצרן
רנו לגונה. חוזרת ב-2015, עם שיפורים משמעותיים/אתר יצרן

גם על רקע הכיווץ הבאמת דרמטי שחווה קבוצת המנהלים בתעשיית הרכב, חלק מהיצרניות עדיין מאמינות שניתן לסחוט כמה יורואים שמנים מהסגמנט המקטרע הזה. כמו בישראל, גם באירופה לקחו המשפחתיות הגדולות צעד אחורה והשאירו את הבמה לרכבי פנאי משפחתיים, אבל ברנו מאמינים שאולי אפשר לגלות חדשנות בדגם וותיק של החברה שקצת נעלם מהנוף המוטורי בשנים האחרונות, ולהזניק אותו מחדש. האם רנו לגונה היא התשובה?

הלגונה החדשה נמצאת בעיצומם של מבחני דרכים תחת הסוואה בכבישי אירופה, ולכן אם אתם חפצים לבדוק כיצד מתבגשת הופעתה החיצונית, הפנו את העכבר לגוגל ונסו לבדוק מה יעלה על המסך (רמז - כנראה תהיה דומה מאוד לרנו קאדג'ר ולרנו מגאן החדשה - שגם היא נמצאת בשלבי כיול אחרונים).

בינתיים, נספר שברנו רוצים לשווק את הלגונה 2016 מול מכוניות שנחשבות בכירות ממנה בשלב זה במפרט וביכולת, בהן פולקסווגן פאסאט וכן מול מאזדה 6. לצורך כך, הושקעו הרבה משאבים כדי לבדל אותה למשל מרנו לטיטוד, שפותחה על ידי הזרוע הדרום קוריאנית של החברה עם סמסונג. דגם זה נמכר בישראל בגרסת דיזל אך אינו מתואר כמחליף ישיר של הצרפתייה הבכירה במשפחה.

ברנו מתחבטים בסוגיית הלגונה כבר מספר שנים בשל הירידה במכירות הסגמנט בכלל, ובצלילה שלה בפרט מול נסיקת הקרוסאוברים. רנו כשלה להציע אותה כאלטרנטיבה איכותית לפורד מונדאו, מאזדה 6 ושות' בשל פערים טכנולוגיים ושיווקיים וכן לאור בעיות אמינות חוזרות. גם בבריטניה למשל, לא יודעים לומר באופן וודאי אם היא בכלל תגיע למכירה. "אני יכול רק לומר לך שהיא לא גבוהה בסדר העדיפויות שלנו. לא חושב שאתה חייב צי רחב מאוד של מכוניות רנו כדי להצליח", אומר מנכ"ל רנו בריטניה, קן רמירז.

להבדיל משנים קודמות, הלגונה פחות תלויה בגחמות של מנהלים ברנו, כי הפעם היא תהיה חלק אינטגרלי ממשפחה מחודשת שחובקת גם מכונית מיני חדשה לצד טווינגו, מגאן חדשה וכמובן את רכב הפנאי המקביל לקשקאי שאוזכר קודם לכן. "יש ללגונה הרבה אפשרויות. היא תהיה מכונית גלובאלית, ככה שאפשר לשווק אותה תחת שם אחר - אין לנו מחויבות לכותר הזה", אומר סגן נשיא רנו, ברונו אסיילן.

הלגונה זכתה להרבה מחמאות בתחילת דרכה ב-1993, אבל החל מהדור השני ב-2000 ועבור לדור השלישי ב-2007, ספגה ביקורת ארסית ונגנזה בכמה שווקים מרכזיים, כולל בישראל שאיבדה אותה עוד בדור השני שלה. האם הפעם תחולל מפנה בשושלת הקטנה? סיכוייה אינם גדולים כנראה.

  • עוד באותו נושא:
  • רנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully