וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טויוטה יאריס ספורט חוזרת

25.3.2015 / 9:32

הסופר מיני החמה טויוטה יאריס ספורט, תנצל את מנוע הלקסוס NX טורבו כדי לחלץ ביצועים חורכי אספלט. על הכבישים אולי בעוד שנתיים

אתר יצרן

שבועות לאחר שטויוטה חשפה את מכונית הראלי שלה לסבב ה-WRC, תחת סדרת היאריס הקטנה, כעת היא מאותתת על כוונתה לשווק גרסת ביצועים סדרתית לציבור כיורשת הרוחנית והקיצונית של היאריס TS החביבה. המכונית תמזג את כל הקימורים והתפיחות של מכונית הראלי, אם כי באיפוק מסוים עבור קהל הצרכנים המסורתי של היצרנית היפנית.

הפיתוח של הדגם, החל כנראה על רקע הכשרתה של מכונית הראלי שעתידה להצטרף לקרקס הנודד ב-2017. טויוטה, כמו לקסוס החלה להפעיל בשנתיים האחרונות אסטרטגיה להצערת המותגים במטרה למשוך אוכולוסיות שאינן נמנות בעיקר על גילאים מבוגרים או בגזרת הפנסיונרים. הסנונית הראשונה הייתה ה-GT86 שנוצרה בשיתוף סובארו ובימים אלה עובדים גם על מכונית ספורט שתכנס לנעליה של הסופרה (בשיתוף ב.מ.וו).

הפרטים על יאריס ספורט החדשה אינם רבים, אך לפי דיווחים של כלי התקשורת בגרמניה, היאריס תשען על פלטפורמה מכוילת בצורה שונה, עם אמצעים מובחנים כדי שתוכל להתמודד עם הטובות שבקבוצת הסופר-מיני החמה. המנוע, בנפח 1.6 ל', מבוסס בחלקו על הטכנולוגיה שיושמה בלקסוס NX טורבו, כאשר ההספק יעמוד על כ-230-240 כ"ס (משופר קלות) בחיבור לתיבת הילוכים ידנית 6 מהירויות. אין כרגע הערכות לגבי ביצועים בפועל.

בקרב טויוטה, מכונית זו מסמנת תהליך של חזרה לשורשים ההיסטוריים; קבוצת הראלי שבה לתחרות לאחר היעדרות ממושכת בת 15 שנים בתום פרישת הקורולה ב-1999. מפתיע לא פחות, לגלות שאחד מנהגי המבחן של היאריס ראלי הוא נשיא החברה בעצמו, אקיו טויודה שאף התחרה בדגם ה-GT86 במספר אירועים בשנים האחרונות (וגם סייע לפתח את מכונית הקיצון של לקסוס, ה-LFA). .

היאריס ספורט תכנס למחזור העסקים של טויוטה ב-2016 במחיר שעשוי להתייצב על כ-34 אלף יורו - מקביל לפולקסווגן פולו R. המכסה לא תהיה מוגבלת, אך מסתמן שהיא יורה קצת יותר גבוה מעל הרף הסטנדרטי בקבוצה שכוללת את רנו, פיג'ו, אופל ועוד.

  • עוד באותו נושא:
  • טויוטה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully