וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף דרכו: ג'רמי קלארקסון פוטר מ-"טופ-גיר"

25.3.2015 / 12:08

בהמשך היום תצא הודעה רשמית על פיטוריו של ג'רמי קלארקסון על ידי ה-BBC בעקבות הפרשייה האלימה בה היה מעורב לפני כמה שבועות. המועמד להחליפו - שדרן הרדיו כריס אוונס

ג'רמי קלארקסון. AP
ג'רמי קלארקסון. נפרדים מהמנחה המיתולוגי של טופגיר/AP

ה-BBC יצא בשעות הקרובות בהודעה הרשמית שתכריז על פיטוריו של מנחה תכנית הרכב הבריטית "טופ-גיר", ג'רמי קלארקסון. זאת כאמור, לאחר חקירה ממושכת שהתנהלה בימים האחרונים בעקבות התקרית האלימה בין קלארקסון לאחד מהמפיקים בתכנית. עושה רושם שגם עצומה מקוונת עליה חתמו מעל למיליון גולשים, לא תוכל למנוע את סיום דרכו של קלארקסון בתכנית בה השתתף מאז 1988.

על פי ממצאי החקירה, קלארקסון בן ה-54 נקלע לתגרה עם המפיק אויסן תימון בן ה-36 לאחר שגילה כי המטבח בבית המלון בו שהה באיזור יורקשייר, היה סגור לאחר יום צילומים ארוך. על פי דיווח של ה'דיילי טלגרף', החוקר הראשי, טוני הול - מראשי ה-BBC, מצא כי קלארקסון התעלל בתימון מילולית במשך 20 דקות, ולאחר מכן חבט בו וגרם לו לדימום קל מהשפה התחתונה, והכול משום שלא קיבל סטייק ומנת טוגנים.

עמיתיו לתכנית, ריצ'רד המונד ("המפסטר") וג'יימס מאי ("קפטן סלואו"), טרם הגיבו היום לתוצאות החקירה. אולם, השניים הודיעו לאחרונה ל-BBC2 שאין בכוונתם להצטלם לתכנית בהיעדרו של קלארקסון, שנחשב גם לאחד מהכוכבים הגדולים ביותר של הרשת ומהעשירים בכלל בטלוויזיה הבריטית.

כך או אחרת, פיטוריו של קלארקסון לא יגרמו להשבתת התכנית הפופולרית. מפיקי ה-BBC אמרו לא פעם ולא פעמיים בעקבות התקריות המביכות (והגזעניות) עם קלארקסון, כי "טופ-גיר גדולה יותר מאדם אחד", ולפי דיווחים של כלי התקשורת בבריטניה, החיפושים אחר מחליף כבר החלו כאשר בראש הרשימה ניצב שדרן הרדיו וחובב המכוניות האדוק, כריס אוונס (48). גם שמו של נהג המירוצים של פרארי לשעבר, אדי אירווין, נקשר עם עם טופ-גיר.

קשה לחזות כיצד תתגבש התכנית בחסרונו של קלארקסון, ומה יחליטו לבסוף הקולגות שלו. ב-2013, פרסם ספר השיאים של גינס כי טופ-גיר, במהדורתה המודרנית שפותחה ב-2001, היא מהתכניות הנצפות ביותר בעולם, עם כ-350 מיליון צופים. היא נמכרה ל-170 מדינות, והיא זכתה לעיבודים מקומיים בארה"ב, אוסטרליה, סין, רוסיה ודרום קוריאה. ה-BBC יעשו כל שביכולתם לשמר את הנכס היקר הזה.

בהודעה שמסר טוני הול בשעה האחרונה לכלי התקשורת בבריטניה, נכתב בזו הלשון: "בצער גדול, הודעתי היום (רביעי) לג'רמי קלארקסון שה-BBC לא יחדש את החוזה שלו. זוהי החלטה קשה שלא התקבלה בקלות. הגעתי למסקנה הזו אחרי שנפגשתי עם ג'רמי קלארקסון ואוסין תימון באופן אישי". עוד הוסיף הול כי "אני יודע כמה ההחלטה הזו שנויה במחלוקת, אך היא מבוססת על עובדות".

בנוגע לעתיד הסדרה, מסר הול כי "כרגע אנחנו מסתכלים קדימה לחידוש טופ-גיר במהלך 2016. זה יהיה אתגר גדול, וכן ביקשתי מהמפיקים לבדוק כיצד להוציא לאור את הפרקים שנותרו".

עדכון אחרון: 16:20

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully