וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן דרכים: ניסן קשקאי 1.2 טורבו, 2X4

2.4.2015 / 13:10

לאחר שבע שנים ו-2.5 מיליון לקוחות, ניסן משיקה 'קשקאי' כל-חדש. כ-1,100 קשקאים חדשים כבר נמכרו בישראל, מפה לאוזן ובעיקר ללקוחות ותיקים. יצאנו לבדוק מה התחדש

ניסאן קשקאי במבחן דרכים. רמי גלבוע, מערכת וואלה! NEWS
ניסאן קשקאי במבחן דרכים/מערכת וואלה! NEWS, רמי גלבוע

ניסן קשקאי מיובא לישראל מאז 2007, ובשנים האחרונות התייצבו מכירותיו על רמה מכובדת של כ-2000 יחידות בשנה. קשקאי מהווה עמוד תווך במכירות 'קרסו מוטורס' (רנו, ניסן ולאחרונה, גם דאצ'יה), והדגם החדש הגיע בדיוק בזמן. באורח פלא נמכרו המשלוחים הראשונים לפני שהיבואן נזקק להפעיל מהלכים שיווקיים מסיביים – כ-1100 קשקאים חדשים נמכרו בישראל בחודשים האחרונים, 90% עם מנועי בנזין 1.2 ליטר, 10% חמושים ביחידות דיזל 1.6 ליטר. רוב הלקוחות הם בעלי קשקאי קודמים שביקשו לשדרג, נתון הממחיש את שביעות הרצון ונאמנות הלקוחות הקיימים.

קליפה מסוגננת

ניסאן קשקאי במבחן דרכים. רמי גלבוע, מערכת וואלה! NEWS
המרכב מזכיר מאוד את הדגם היוצא, אך אין בו 'אישיות עיצובית' – כמקובל ברוב הקרוסאוברים המודרניים/מערכת וואלה! NEWS, רמי גלבוע

אם תקלפו מעל קשקאי את הלוגו ואת המדבקות, תתקשו להבחין בינו לבין קרוסאוברים אחרים מיפן, קוריאה ואירופה. למרות זאת, המעצבים הצליחו לשמור על הצללית המוכרת תוך שהם מותחים אותה, מחדדים ומיישרים קו עם סגנון העיצוב המקובל ב-2014. בגרסת המבחן 'אסנטה SV', קשקאי החדש אלגנטי ומחודד, מתהדר ביחידות תאורה מסיביות LED, חישוקי סגסוגת 18 אינץ' 5-צלעות, נאים למראה. החרטום בולבוסי משהו, קו הכתפיים של החלונות האחוריים מלוכסן כלפי מעלה. המראה המסוקס מודגש על ידי גגון מטען וחגורות הגנה חיצוניות מפלסטיק שחור. בגרסת המבחן 'אסנטה SV' יש גג זכוכית פנורמי, טוב לתקופות הצוננות של השנה.

תא הנוסעים מרווח למדי, מלפנים ומאחור. המקום מרווח לארבעה מבוגרים, החמישי כבר יצטופף במקצת. מאחור יש נפח הטענה ראוי של 401 ליטר, אותו ניתן להגדיל לכ-1600 ליטר, על ידי קיפול המושבים האחוריים. בתחתית תא המטען יש תא נסתר, והחידוש השימושי – בעזרת כיסוי התא ניתן ליצור חציצה אנכית בתא המטען, יצירתי ושימושי מאוד! הריפודים ודיפוני תא הנוסעים איכותיים, אבל שחורים למהדרין – האווירה קודרת במקצת. אם תשקיעו ברמת אבזור 'טקנה', תתיישבו במושבי עור מהודרים. גם אם אתם משפחה ברוכת ילדים, אל תחפשו את Qashqai+2 בעל שבעת המושבים; הוא נגרע מפס הייצור ומוביל המשפחות של ניסן הוא מעכשיו X-Trail, שאינו מיובא לישראל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
ניסאן קשקאי במבחן דרכים. רמי גלבוע, מערכת וואלה! NEWS
עמדת הנהיגה נוחה, עשירה ומגוונת. הנדסת האנוש טובה, למרות שיש כמה מתגים מרושלים/מערכת וואלה! NEWS, רמי גלבוע

כמי שהמציאו את קטגוריית המיני-קרוסאובר עם הג'וק המוצלח, ניסן אינם מתכוונים להצטופף עם הקשקאי בזירת ההתגוששות של "קרוסאובר ב-135,000 שקלים". קשקאי 2015 נמכר בטווח מחירים שבין 185-157 אלף שקלים, זהו מרכז המטרה של הקרוסאוברים הבשלים. את יתרונם היחסי מנסים אנשי ניסן להדגיש באמצעות חדשנו?ת טכנולוגית, ורמת אבזור חריגה ביחס לסגמנט.

ניסאן קשקאי במבחן דרכים. רמי גלבוע, מערכת וואלה! NEWS
תא המטען מרווח, המחיצה האנכית מאפשרת ליצור שני 'מחסנים', סידור שימושי ופשוט/מערכת וואלה! NEWS, רמי גלבוע

ואמנם, תא הנוסעים מסביר פנים ומרווח, גדוש בטכנולוגיות מתקדמות, רובן מכוון לבטיחות ולחיסכון בדלק. מסך מגע 7 אינץ' שולט על הפונקציות הבסיסיות (בשלב זה אין ניווט בישראל, יגיע בקרוב וישדרג את הקשקאים הראשונים), יש בקרת אקלים מפוצלת, מצלמות חניה ותצפית 360 מעלות, חנייה אוטומטית, מפתח חכם, ושאר מכמני אלקטרוניקה. צג נוסף בגודל 5 אינץ' בלוח המחוונים מציג מידע מוטורי נחוץ (או מיותר). אהבתי את התצוגה המשולבת של תצרוכת דלק ממוצעת, ותצרוכת נקודתית. יש בלם יד חשמלי, זיהוי תמרורים ואתם יודעים מה? רשימת האופציות והפונקציות גדושה לעייפה, תקראו אותה בעצמכם, אני יוצא לנסיעת המבחן.

ניסאן קשקאי במבחן דרכים. רמי גלבוע, מערכת וואלה! NEWS
ניסאן קשקאי במבחן דרכים/מערכת וואלה! NEWS, רמי גלבוע

בשם החיסכון

פעם היו משתמשים במגדשי טורבו כדי לקבל ביצועים ספורטיביים אבל היום, הטורבו הפך להיות אמצעי חיסכון לשיפור נתוני הדלק. לשם כך הוחלפו מנועי ה-2.0 וה-1.6 ליטר של הקשקאי היוצא ביחידת 1.2 בנזין-טורבו, המספקת 115/5200 כ"ס, ומומנט מרבי של 16.82/1750 קג"מ. קשקאי החדש גדול מקודמו (2.3 ס"מ רחב יותר, 4.7 ס"מ ארוך יותר, בסיס גלגלים ארוך ב-1.1 ס"מ), אבל הוא גם קל מהדגם היוצא – הבנזין עשה דיאטה של 25 ק"ג, הדיזל השיר מעליו 40 קילוגרם. מנוע ה-1.2 הפגין את יכולותיו במרכבה הקטן של רנו קליאו אבל השאלה הטבעית היא, כיצד יתמודד עם קרוסאובר במשקל עצמי של 1360 קילוגרם? כדי לענות על השאלה הקיומית יצאנו לשיוט מהיר לפסגות ירושלים וצלילה לים המלח, וקינחנו בגיחה צפונית לגלבוע המוריק.

התחושה הכללית נינוחה וסבירה, עבור שימוש יומיומי. התאוצות מספקות לתנועה עירונית ובפרברים, וגם בכביש מהיר הקשקאי אינו מרגיש עצלן מדי. הבעיה מתחילה כאשר יוצאים לעקיפה בקרבת ה-100 קמ"ש – מנוע ה-1.2 ליטר מזמזם בעוז, ההילוכים יורדים ועולים, אך תאוצות הביניים אינן מספקות. אני משער שעם ארבעה נוסעים על הסיפון, הקשקאי יהיה עוד פחות זריז. תיבת ההילוכים הרציפה Xtronic מתוכנתת להעניק תחושה של שבעה יחסי העברה, והטריק עובד לגמרי לא רע. לא תשמע כאן את היבבה המתייפחת של תמסורות CVT מיושנות, והנהג השגרתי לא ירגיש שאין כאן תיבת הילוכים מסורתית. הבידוד האקוסטי של הקשקאי מצוין והוא יוצר תחושת עידון, בוודאי יחסית לקטגוריה. במבחן השימוש המשפחתי, לא מצאנו סיבות להתלונן על ביצועי המנוע-גיר. המשפחה הניידת תשמח גם לגלות את כל מרכיבי מערכת Safety Shield, המעניקות שפע מערכות בטיחות, פסיביות ואקטיביות כאחד. לאור הדגש הרב על בטיחות, קצת התאכזבנו למצוא בקשקאי רק 6 כריות אוויר. נוחות הנסיעה מצוינת הודות לבולמי זעזועים כפולי-בוכנות, וכיול מוצלח של ארבעת המתלים.

היצרן מצהיר על תצרוכת דלק משולבת של 17.8 קילומטרים לליטר (הדיזל אמור לעשות 20% יותר טוב), אבל אין לי מושג מאיפה הגיעו המספרים ההזויים האלה. הנתונים הריאליים אינם מתקרבים לזה, אבל הם טובים בפני עצמם – כ-14 ק"מ לליטר בנהיגה בינעירונית במהירויות חוקיות עד 100, 12 ק"מ לליטר בכביש 6 ב-130 קמ"ש (זה טוב, אבל הפורסטר 2.0 ליטר נתן לי תוצאה דומה להפתיע). התצרוכת מספקת מאוד אבל לאור הדגש הרב על חיסכון, ציפינו לנתונים קצת יותר מרעישים. נראה שבכל זאת, מנוע ה-1.2 עובד די קשה כדי לשנע את הקרוסאובר. גרסת הטורבו-דיזל 1.6 ליטר חזקה וחסכונית יותר, עם 130 כ"ס ו-32 קג"מ בשרניים.

ניסן קשקאי הקודם לא היה GT-R שרירני ואפילו לא ג'וק 'ניסמו', וקשקאי 2015 עוד פחות נלהב להפגין ביצועים ספורטיביים. הוא מאוד נעים ומפנק בנהיגה מהירה-רגועה אבל קצת לחץ הררי, מוציא אותו משלוותו; ההילוכים מזפזפים בין 4500 ל-5500 סל"ד ואף יותר, העלאות ההילוכים קצת 'נמרחות' בסגנוןCVT אופייני, האלקטרוניקה מתערבת בכל מיני מקומות, אפילו בהארכה מלאכותית של בלימת חירום. אבל האמת היא שאין טעם לנסות להפוך את הקשקאי למכונית ספורטיבית. שם המשחק כאן הוא נינוחות ועידון, וזה מה שיבקש הרוב המכריע של לקוחותיו המשפחתיים.

ניסאן קשקאי במבחן דרכים. רמי גלבוע, מערכת וואלה! NEWS
הקשקאי יודע לתפור במהירות כבישים הרריים, אבל אל תצפו לספורטיביות אמיתית. המנוע והגיר מתאמצים בטיפוס מהיר/מערכת וואלה! NEWS, רמי גלבוע

גדודיות הכביש הן השטח שלו

ניסן קשקאי החדש אינו מיוצר עם גרסת 4X4, התברר שהלקוחות אינם מחפשים אופציה זו, המייקרת את המוצר ומכבידה עליו בכמה עשרות קילוגרם. זה משאיר אותנו עם עוד קרוסאובר שנטש את הרפתקת השטח, כמה חבל! במסיבת העיתונאים אמר לנו אבי תמיר (מנכ"ל פעילות הרכב בקרסו) שאת מטלות השטח בקבוצת קרסו, ימלא מעכשיו 'דאסטר' הרומני. או קיי, הדאסטר מוכשר בשטח אבל לא מחליף את הקשקאי או X-טרייל 4X4, בוודאי אינו מספק פתרון שטח מלא בדמות הפטרול המיתולוגי, או אפילו הפאת'פיינדר. תמיר מסר כי החברה מנסה לבדק את ייבוא 'טיטאן' (טנדר מגודל בסגנון עדות האמריקנים), וגם את הפטרול יביאו בשמחה – אם ייפתרו בעיות תקינה המונעות כרגע את הייבוא. אז בוא נשכח מיומרות השטח, ונחזור לאולם התצוגה.

ניסאן קשקאי במבחן דרכים. רמי גלבוע, מערכת וואלה! NEWS
ממש לא. לא רכב שטח/מערכת וואלה! NEWS, רמי גלבוע
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

במבחן השוק

המכירה המוקדמת של 1,100 קשקאים מוכיחה שהדגם החדש אטרקטיבי ביותר לקהל הישראלי. הוא מעוצב טוב מהקודם, מעודן ונוח הרבה יותר, חסכוני יותר, ואף גדול יותר. יתרה מזו, קשקאי 2015 אפילו זול מהגרסאות המקבילות של הדור הקודם; גרסת הבסיס 1.2 טורבו בגימור אסנטה עולה 157,000 שקלים (הדגם הקודם עלה 163 אלף, עם מנוע 2.0 ליטר). גם הגרסאות האחרות הוזלו, למרות שהן גדושות בטכנולוגיה חדשנית. רכב המבחן 'אסנטה SV' עולה היום 168,990 שקלים, והדיזל עולה בין 172 ל-195 אלף שקלים. החבילה הכללית אטרקטיבית למדי, אבל חולשת המנוע תאכזב לקוחות המחפשים ביצועי מנוע נחרצים. למרות זאת, קשקאי החדש הוא קרוסאובר מודרני ותחרותי, עבור מי שאינו מחפש נהיגת שטח או ביצועים ספורטיביים - ואלו הם, בסופו של דבר, רוב לקוחות סגמנט הקרוסאוברים החדשים.

ניסאן קשקאי במבחן דרכים. רמי גלבוע, מערכת וואלה! NEWS
קשקאי חמוש במערכות אלקטרוניות - בקרת שטח מת, אחיזה, יציבות, שמירת מרחק, בלימה אוטומטית, התראת סטייה מנתיב הנסיעה, בדיקת ערנות הנהג, זיהוי תמרורים, ועוד ועוד/מערכת וואלה! NEWS, רמי גלבוע

כמה עולה לתחזק?

טיפולים ניסאן קשקאי 1.2 ל'. רמי גלבוע,
טיפולים ניסאן קשקאי 1.2 ל'/רמי גלבוע
  • עוד באותו נושא:
  • ניסאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully